NOVO OTKRIĆE

svemir
Foto: Borna Filić/PIXSELL
14.10.2016.

Postojećim teleskopima može se promatrati tek 10 posto galaktika

Svemir ima oko 2000 milijarda galaktika, to jest "deset puta više" nego se dosad mislilo, ocjenjuju astronomi u studiji objavljenoj u četvrtak.

Astronomi su dosad mislili da svemir ima između 100 i 200 milijarda galaktika.

Tim profesora Christophera Conselicea sa sveučilišta u Nottinghamu, u Velikoj Britaniji, dugo je radio na podatcima dobivenim pomoću teleskopa Hubble koji su konstruirali NASA i Europska svemirska agencija, ali i drugih teleskopa.

Zatim su pomno izradili 3D snimke i metodom ekstrapolacije došli do broja galaktika u različitim razdobljima povijesti svemira.

Što su galaktike dalje, njihova svjetlost teže dopire do nas.

Postojećim teleskopima može se promatrati tek 10 posto galaktika.

– Teško je shvatiti da u svemiru još moramo istražiti 90 posto galaktika – rekao je Christopher Conselice. – Tko zna što ćemo otkriti kada ih budemo mogli proučavati zahvaljujući novom naraštaju teleskopa? – upitao se u priopćenju objavljenom pošto je njegovo istraživanje izašlo u Astrophysical Journalu.

Astronomi su pomoću novih matematičkih modela zaključili koliko je "nevidljivih" galaktika koje su izvan domašaja teleskopa.

– Ovaj rad će se moći potvrditi tek kada budemo imali goleme teleskope pomoću kojih ćemo puno bolje vidjeti ta daleka područja – rekao je Francois Hammer, astronom u Pariškom opservatoriju i stručnjak za nastanak galaktika.

Europski južni opservatorij (ESO) u Čileu upravo gradi golemi europski teleskop E-ELT (European Extremely Large Telescope) kojega će primarno zrcalo biti promjera 39 m.

>> U Kini pušten u rad najveći teleskop na svijetu, pomoći će u potrazi za izvanzemaljcima

CV
cro_vuko
08:06 14.10.2016.

novinaru brzo promjeni glaktika u galaksiju prije nego jos vise ljudi vidi

BL
bellator luminis
08:41 14.10.2016.

Kako možemo promatrati deset posto ako uopće ne znamo koliko ih ima?? Prije će biti da mi mislimo da ih ima toliko i toliko, a misliti je drek znati!

08:26 14.10.2016.

I kao mi smo jedini i Bogom dani!