Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 0
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
kolumna
Povratak na članak

Zašto mi nismo imali Havela

Da je politika etika, sigurno bi Vlado Gotovac imao više šansi da postane hrvatska inačica Vaclava Havela

Komentari 161

BM
Boris Markovic
16:30 21.12.2011.

@juma: Milsim da nisi u pravu ako mislis da je Havel bio pesnik mirisnih polja. Kada je u pitanju Srbija on je bio jako za vojnu intervenciju u sto ranijoj fazi. Snazno je zagovarao bombardovanje Srbije i potencijalnu kopnenu intervenciju.

VL
DI
Dijaspora
17:17 21.12.2011.

Jedna te ista glupost koju ponavljaju naši novinari. ,,Dogovoreni rat\".Gospodo jedan Austrijanac Florijan Bieber doktorirao na srpskom nacionalizmu. U svom doktorskom radu dokazuje da su se Srbi pripremali od 80-te godine za rat.Za Jugoslaviju nisu nikad ni bili nego su željeli veliku Srbiju.Zato mi se smuči kad čitam pojedine tikvane koji pišu o dogovornom ratu. Nikad si ni jedan nije postavio pitanje: Zašto bi se Milošević dogovarao kad je imao sve. Cijela JNA je bila u njihovim rukama, naoružanje, mogli su da rade što su htjeli. Dok se HRVAT nije zainatio.

VL
BM
Boris Markovic
17:27 21.12.2011.

@kresimir iv: Stvarno me cudi sto je Florijan dosao do takvog zakljucka. Posebno kada razmotrim simpatije koje austrijske istorijske nauka tradicionalno ima kada je u pitanju Srbija jos od 1903. Stvarno sam iznenadjen. Vrlo je neocekivano.

VL
DI
Dijaspora
17:33 21.12.2011.

boris- Čudilo te ne čudilo. Nije on pisao svoje osobno mišljenje. Sve dokaze je pronašao u knjigama koje su ostavili srpski političari kao dokaz..Onaj Šolević ili kao se već zvao bio je organizator nereda 80-tih kad su izazvali Albance. Dovezli su prikolice kamenja pa su bacali po Albancima samo da ih izazovu.To nije pisao gosp. Bieber nego je samo prepisao.

VL
OB
-obrisani-
17:39 21.12.2011.

Degutantna je svaka usporedba ČSSR-a i sfrj - razlike su velike, civilizacijske, kulturološke - prva je srednjoeuropska država, velike kulturne tradicije, nekadašnji uzor hrvatskoj inteligenciji u sklopu AU, dok je druga bila umjetna i nasilna tvorevina - asocijacija, bitno različitih civilizacijskih i kulturoloških pripadnosti, s nametnutom srpskom hegemonijom - narod koji je bio 500 godina pod turskim jarmom, sada je trebao dominirati nad onima koji su za to vrijeme pripadali zapadu i svojim životimna sprečavali daljnje širenje otomana prema zapadu

VL
BM
Boris Markovic
17:41 21.12.2011.

@kresimir iv: 1. Solevic nije politicar, 2. Pojavio se prvi put 1988, 3. Demonstracije Albanaca na Kosovu su bile prvi put 1981 (odmah posle Titove smrti). Ne znam sta je Florijan pisao. Daj mi neki link za tu njegovu tezu.

VL
GR
Gradinar
17:45 21.12.2011.

Jednostavn je odgovor. Hrvatska nije imala ni teorijske šanse imati svoga Havela, naprosto jer ga je mogla imati teorijski samo - Srbija. Kako se u jugoslaviji o metodu raspleta razdruživanja nije ništa pitalo nikoga van Beograda, tako se u Češkoslovačkoj nije Havel mogao pojaviti u Bratislavi - već u Pragu. Srća za oba naroda je to što se pojhavio u Pragu, što je Češka bila na razini da je mogla stvoriti i podnijeti Havela. Slovačku, kao i Hrvatsku nitko ništa bitno nije pitao!

VL
GR
Gradinar
17:46 21.12.2011.

@Boris : Života ti, ne misliš ti valjda da je Šolević bio onak istinski borac za ravnopravnost Srba, nastao spontano, te da je njegova karijera i kasniji slijed mitingovanja bio - spontan?

VL
BM
Boris Markovic
17:49 21.12.2011.

@Zveč: Solevic nije postojao pre Milosevica. Da je Stambolic pobedio, niko nikada ne bi cuo za njega.

VL
BM
Boris Markovic
17:57 21.12.2011.

@Zveč: Jos jedna stvar. Da nije bilo demonstracija Albanaca posle Titove smrti, pitanje je da li bi iko cuo i za Milosevica. Onaj ko pripisuje Srbiji dugotrajno planiranje, precenjuje Srbiju. Uzmi u obzir da je vojska SRJ 1992-2000 imala odeljenjee za parapsiholoski rat gde su tipovi sedeli za stolom pokusavajuci da snagom svojih misli sruse NATO avion. To je odraz kompetencije i sposobnosti planiranja srpske elite u tom trenutku.

VL
DI
Dijaspora
18:02 21.12.2011.

Boris- Nisu demonstrirali Albanci kako se tada pisalo. Oni su bili napadnuti od provokatora koje je predvodio Šolević.A zašto.Od nekog je moralo početi. Hrvati šutljivi, Slovenci mali da nešto učine Crnogorci i Makedonci vjerska braća. Jedini mogući neprijatelj je pronađen u Albancima.

VL
BM
Boris Markovic
18:14 21.12.2011.

@kresimir iv: Redosled dogadjaja je vazan. Pre 1987 nisu postojali znaci srpske hegemonije na Kosovu. Politicki, Kosovo su vodili Albanci. U tom periodu i 2 predsednika predsednistva SFRJ su bila Albanci (Sinan Hasani i Fadilj Hodza). Najjace politicke snage na Kosovu su bile Mahmut Bakali, Rahman Morina i Azem Vlasi. Albanci su demonstrirali trazeci promenu statusa Kosova u okviru SFRJ jos od 1981. Tada su svi ovi Kosovsko-albanski politicari koje sam pomenuo bili (bar deklarativno, a verovatno i stvarno) protiv toga. Te demonstracije su bile sok za Srbiju, i mnogi ljudi u Srbiji su ih smatrali nefer uzimajuci u obzir nivo prava i razvoja koje je Kosovo postiglu u periodu 1945-1980. Pojavio se i sledeci \"vic\" \"Koja je slicnost izmedju kurca i Siptara (izvinjavam se na nekorektnosti; to je zbog vica koji pricam u originalu\"). \"I jedan i drugi se dignu kada ih milujes\".

VL
BM
Boris Markovic
18:18 21.12.2011.

@kresimir iv: Solevic je lutka. Kada se on pojavio pacijent je vec bio mrtav.

VL
DI
Dijaspora
18:23 21.12.2011.

Da u pravu si , a to je jako smetalo Srbima.Jedan nacionalizmus provocira drugi.. Nego evo ti naziva knjige. Nationalismus in Srebien vom Tode Titos bis zum ende era Milošević.Ako želiš saznati nešto o Srbima čitaj ponekad što drugi pišu o njima.

VL
OB
-obrisani-
18:24 21.12.2011.

Kakav Havel, kakva etika, kakav Gotovac? Onima koji zaboravljaju: mi smo 1990. i 1991. imali protiv sebe svih pet stalnih članica vijeća sigurnosti, na naše teritorije sezale su teritorijalne pretenzije najvećeg šljama i zločinačkog okota, najgenocidnijeg naroda u povijesti čovječanstva,, koji je sebi uzeo za pravo i raspolaganje trećom vojnom silo u Europi, iako smo tu vojsku svi financirali. I ne samo to: nama je oduzeto naše oružje teritorijalne obrane kojne smo kupili našim novcem, a usput su nam Ante Marković, Buda Lončar i Vlada Jovanović uveli embargo na uvoz naoružanja. A iz takve teške, politički potpuno bezizlazne situacije mogao nas je izvesti jedino Tuđman i nitko više, kakav Gotovac, kakvi bakrači.. Uostalom, zbog toga što je Tuđman uspio i idu svi ovi napadi na njega, sve ove podvale koje ne bi progutalo djete sa završenih 2 razreda osnovne škole.

VL
OB
-obrisani-
18:27 21.12.2011.

21.12.2011. u 16:24h juma je napisao/la: Zasto mi nismo imali Havela? --------------------------------- Pa mi nismo imali Havela, mi smo imali Tuđmana, a tko je uopće taj Havel u usporedbi s Tuđmanom? Nitko i ništa. aj niti je imao Srbe naoružane do zuba, niti je imao protiv sebe, odnosno protiv svoje zemlje sve relevantne političke zemlje, od kojih su Francuska pod Mitterandom i Velika Britanija bile izrazito protiv. Ta \"revolucija\" koju je taj Haveč izveo, nju je mogla izvesti i moja baba. Ma to je mogao čak i Vlado Gotovac.

VL
BM
Boris Markovic
18:29 21.12.2011.

@kresimir iv: Kresimire hvala ti na nazivu teze. Sve najbolje.

VL
MR
mravac8
18:30 21.12.2011.

Ma lako za Češku i Slovačku. Mene fascinira nešto drugo: Pad berlinskog zida, raspad Varšavksog ugovora, a naročito raspad SSSR-a i to sve bez ispaljenog metka. Tu je ležala prava opasnost za neki veliki, možda čak i 3. svjetski -tski - nuklearni rat. Ali na svu sreću imali su pameti pa su sve riješili na miran način.

VL
SA
Savjest
18:37 21.12.2011.

U prljavoj nacionalnoj i međunarodnoj politici to se ne smije znati, jer – međunarodno - preostala dvojica hrvatskih generala u Haagu naprosto moraju ostati osuđena (makar i na manje kazne od prvostupanjskih) kako bi se Srbe privoljelo na suradnju zaju za ulazak u EU, a u nacionalnom smislu bilo bi sramotno da “Oluja” nije bila “čista vojna pobjeda”. Upravo ovime hrvatska politika pokazuje svoje plemenske vlaške korijene gdje pobjeđuje samo junaštvo, a ne, kao u modernim ratovima, i pamet i lukavstvo. Franjo Tuđman bio je naoko, a često i stvarno krut i prgav čovjek, ali mu je upravo taj image omogućio da nadmudri “tobože” lukavog demagoga Slobodana Miloševića, i dobije rat.

VL
MR
mravac8
11:04 23.12.2011.

Zveč Cijeli NY pje hrvatsku vodu? Koliko dugova možemo tom lovom vratiti?

VL
« 1 2 3 4 5 6 ... 9 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.