Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Preko aplikacije kupite kartu ili pokaz, može čak i na kredit

Opcija se neće moći zlorabiti, kao SMS-ovi, koji su se slali kad bi kontrola ušla u vozilo jer će se za svaki tramvaj moći onemogućiti kupnja karata
24. studenoga 2017. u 08:24 17 komentara 7641 prikaza
Tramvaj
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/8

Ni gotovina u džepu, a čak ni novac na bankovnom računu. Od početka sljedeće godine Zagrepčani kod sebe, kako bi kupili kartu za javni prijevoz, neće morati imati ni lipe.

linija 268 Ana-Maria Kezerić Putnici su opet morali čekati bus 40 minuta. Pogodite na kojoj liniji!

Priprema se i portal

Polusatnu ZET-ovu kartu od četiri kune, onu od sat i pol za deset ili pak “međukartu” od šest kuna, koja se tek treba uvesti, moći će kupiti putem aplikacije na mobilnim telefonima, gdje će vrlo jednostavno račun za prijevoz moći teretiti ne samo na debitne već i na kreditne kartice. Za 1,8 milijuna kuna softver će razviti tvrtka King ICT, koja je aplikaciju za kupovanje karata već osmislila za Hrvatske željeznice.

– Usluga kupnje karata na ovaj će način korisnicima postati pristupačnija i jednostavnija uz osobnu kontrolu troškova i, najvažnije od svega, mobilnost koja je u današnjem svijetu postala prioritet – objasnio je Petar Karabatić iz tvrtke odabrane javnim natječajem, pa dodao kako će se, uz mobilnu aplikaciju, razviti i portal preko kojeg će građani moći nadoplatiti račun putem bankovnih kartica, kupiti i produljiti postojeće pretplatničke kupone, pregledati svoje stanje računa i upravljati osobnim postavkama. Drugim riječima, mobilna aplikacija, baš kao i portal, moći će se koristiti i za “punjenje” mjesečnih pokaza, ali kako će točno oba informatička rješenja izgledati, iz tvrtke nam još nisu željeli otkriti.

– Ne možemo davati na uvid idejna rješenja same aplikacije prije nego što je verificira i odobri naručitelj rješenja – objasnili su u Kingu, gdje imaju još sedam mjeseci za osmišljavanje konačnog rješenja. Bit će gotovi i prije, uvjereni su u ZET-u, gdje kažu kako će već početkom godine aplikacije biti dostupne za sve Android, a i iOS sustave.

– Intenzivno radimo na modernizaciji svakog dijela poslovanja, a aplikacijom želimo dodatno podići standard usluge – rekao je glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić, pa dodao kako će se na taj način smanjiti potražnja karata na kioscima te kod vozača. Ovo potonje svakako će ubrzati i vozni red, naglasio je, a za razliku od SMS-ova, kojima se karta plaćati mogla četiri godine, aplikacija se neće moći zlorabiti.

Svi će biti na karti

Kontrolori će, naime, imati opciju “onemogućavanja validacije karata za vozilo u kojem se vrši kontrola karata”.

– Nakon dolaska na iduću stanicu, putnicima se validacija karata mora automatski ponovno omogućiti, bez intervencije kontrolora na kontrolorskom uređaju – način na koji se mora napraviti aplikacija opisuje se u natječaju u kojem, također, stoji kako se mora osmisliti interaktivna karta za središte ZET-a na kojoj će se vidjeti u svakom trenutku, gdje su točno kontrolori.   

Tramvaj
1 / 13
Zagreb: Zbog nestanka struje obustavljen tramvajski promet u centru grada
tramvaj Gubitak ZET-a Od 1. studenog sat vremena vožnje u tramvaju i autobusu plaćat ćemo 6 kn   Autom udario u autobus NESREĆA S 1,6 promila Mercedesom se zabio u ZET-ov autobus 01.03.2017., Velika Gorica - Anketa povodom uvodjenja karata ZET-a koje kostaju cetiri kune. DKS_56151892 Photo: Igor Kralj/PIXSELL ZBOG DUGOVANJA AGROKORA ZET s prodajnih mjesta Tiska povlači svoje karte
NBIoT tehnologija
#NEODUSTAJEM
Znate li što je NBIoT tehnologija? Doznajte kako ju je Tomislav Božić iskoristio da pomogne Dubrovniku u pametnom upravljanju parkingom
  • prigorje:

    Dali će na aplikaciji biti moguć uvid u stvarno vrijeme dolaska autobusa ili tramvaja?

  • Avatar dr. Evil
    dr. Evil:

    zašto se ne može platiti terećenjem VIP pretplate ili VIPme stanjem na računu??? zašto bankovne kartice???

  • Deleted user:

    Joj, pogrešno, skroz pogtrešno. Nije ZET.ova nego Mikijeva. Miki je alfa i omega svih Holdingovih podružnica. A ZET upravo demontira - nekaj navodno daje privatnicima u koncesije...a Grad ( čitaj mi) bu plaćal sve