Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Velikogorček u četiri faze od Kvatrića do Velike Kosnice

Kako se bude radilo na fazama, tako će se produživati trase tramvajskih linija 2 i 1, koje će 2019. zamijeniti laka željeznica
13. svibnja 2017. u 08:00 21 komentara 10265 prikaza
vlak
Foto: Žarko Bašić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/2

Od Kvatrića do Velike Kosnice “s perspektivom završetka u novoj zračnoj luci”. Gradit će se na taj način pruga od centra grada do Gorice, najavit će danas na predstavljanju projekta gradonačelnik Milan Bandić, koji će detaljno pojasniti četiri od šest etapa nastanka tračnica do Velike Gorice.

Milan Bandić Nino Raspudić Tata, je li prije bio Bandić ili Zagreb?

Uredit će se sva stajališta

Četiri etape jer završetak trase za budući, kako ga Zagrepčani već u šali nazivaju, “Velikogorček” ovisit će o gradskoj vlasti susjednog grada. Osam i pol kilometara pruge napravit će Zagreb, što će koštati oko 50 milijuna eura, a još će osam kilometara trase onda pričekati Goricu jer krajnje okretište trebalo bi se smjestiti kod igrališta NK Radnika. A “radnički” će i početi jer prva faza radova bit će na Radničkoj cesti, od Vukovarske do Savišća. Pruga će na toj trasi ići središnjim dijelom prometnice i to u dužini od 2400 metara.

– Organizacija prometa prve etape planira se produženjem tramvajske linije broj 2, koja bi od Črnomerca do Savišća prometovala postojećom trasom do križanja Vukovarske i Heinzelove, a zatim u smjeru juga Heinzelovom i Radničkom do okretišta Savišće – objašnjavaju u Gradu pa dodaju da će za takvu vožnju, u jednom smjeru, biti potrebno oko 50 minuta. U drugoj fazi “dvojka” će se vratiti na svoju trasu Ulicom grada Gospića, dok će “jedinica” voziti od Zapadnog kolodvora preko Heinzelove do Savišća jer pruge će biti od Heinzelove, preko Branimirove, sa stajalištem kod Veterinarskog fakulteta, do Vukovarske.

vlak | Autor : VL Foto: VL

– U trećoj fazi planira se stajalište na Savišću, u Črnkovečkoj, Žitnjačkoj ulici te u Petruševcu i Velikoj Kosnici. Za tu je etapu izgradnje pruge preko Domovinskog mosta već ostavljen potreban koridor u sredini Radničke, kao i postavljeni stupovi javne rasvjete. Produžena tramvajska linija broj 1 tada će prometovati od Zapadnog kolodvora do Velike Kosnice i natrag, a taj će put u jednom smjeru prevaliti za 55 minuta – kažu iz Grada, pa dodaju kako će četvrta, ujedno i završna faza, biti uređenje stajališta na Kvatriću. Nakon izgradnje čitavog pravca, kako objašnjavaju, prestat će važiti sve privremene regulacije, pa će “jedinicu” na novoj pruzi zamijeniti sedam vlakova. Oni će s Kvatrića kretati svake 9,43 minute, a do krajnje stanice trebat će im 33 minute. Osim same pruge po kojoj bi najranije 2019. godine trebao prometovati “Velikogorček”, uredit će se i svih četrnaest stajališta.

Savica Ritam grada Čuvari parka ne izlaze iz njega unatoč što je Bandić ugasio bagere do kraja izbora

Sad se može busom

– Sva će biti osvijetljena 50 posto jačom rasvjetom od ulične te opremljena kvalitetnom urbanom opremom – kažu u Gradu, koji će postaviti nadstrešnice s klupama za sjedenje i info-vitrine te koševe za smeće, zaštitne ograde te ekrane za informiranje. Cijelom dužinom stajališta predviđen je slobodni prostor širine dva metra radi neometanog kretanja osoba smanjene pokretljivosti, a sva će stajališta imati i prilazne rampe te taktilnu crtu vođenja.

– Za potrebe prometnog osoblja i putnika u javnom prijevozu na zaokretnici Velika Kosnica predviđen je smještaj objekta s prostorom za prometno osoblje te javni WC – objašnjavaju iz Grada. Podsjetimo, Zagrepčani od ožujka do zračne luke mogu ZET-ovim javnim prijevozom, ali autobusom, točnije, linijom 290. Na trasi koja ide uobičajenim cestovnim koridorom prometuju tri busa, polaze svakih 35, a dužina linije u jednom smjeru iznosi 
19 kilometara s ukupno 25 stajališta.

ISKAČU PORUKE Kampanja "Živim Zagreb", a na automobilu - daruvarske tablice AKC Medika MEDIKA OSTAJE Udruge i pojedinci odlučno rekli 'NE' zatvaranju Medike Zagrebacki holding d.o.o.. Ritam grada Hoće li Holding i nakon izbora raspisivati iste natječaje kao ovaj za mlade stručnjake
Tatjana Jurić
skrenula pozornost
Tatjana Jurić progovorila o teškoj bolesti: 'Ponekad se čini da nikada neće proći i da si prepušten sam sebi'
Električni automobili
NOVA ERA
Jeste li spremni za vožnju prema električnoj budućnosti
  • tolitol:

    Za podsjetnik, Milan Bandić još je 2014. obećao otvaranje "prvih metara" zagrebačkog metroa u 2017.

  • Avatar Point_of_view
    Point_of_view:

    Kad bi svako dva-tri mjeseca bili izbori, gdje bi nam bio kraj!? Bili bi najpoželjniji grad na svijetu za življenje! Ovo me podsjeća na jedan predizborni spot od prije desetak godina u kojem Božidar Alić u polupijanom stanju obećava brda ... prikaži još! i doline. Tako je i sa Matanom. Kongresni centar, stadion Maksimir, terme u Blatu, sanacija Jakuševca, žičara Sljeme, škole i vrtiće...

  • Avatar hucika
    hucika:

    opet milan i njegove faze