Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Ušminkanim mostom šetat ćemo se 2022., a obnovit će i konstrukciju

Grad raspisao natječaj za sanaciju zdanja starog 80 godina, ceh se popeo na 36,2 milijuna
30. lipnja 2020. u 15:59 2 komentara 1230 prikaza
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Ograda koja sprečava pješake da idu tim putem i metalna ploča koja prekriva asfalt što su ga “nabacili” nakon što je stari završio u zelenom koritu rijeke. I šipke, odnosno uništena armirana mreža koja viri iz podnožja zdanja sagrađenog prije više od osamdeset godina. Takvo je stanje pješačkog Savskog mosta posljednjih godinu dana, i to nakon što su ga radnici koje je poslala gradska uprava po hitnom postupku sanirali. Učinili su to kad se na kolniku otvorila rupa duljine nekoliko metara pa su ga brže-bolje već istog popodneva morali pokrpati.

Na Savskom mostu nastala rupa duga nekoliko metara Opasnost Nastala rupa duga nekoliko metara, sanacija Savskog mosta stajat će 23 mil. kn

Obišao je most tada i gradonačelnik Milan Bandić, ustvrdio da je siguran i najavio da se u sanaciju vrijednu 23 milijuna kuna kreće u proljeće iduće godine. Proljeće je prošlo, s njim su došli COVID-19 i potres, ali unatoč privremenim mjerama obustavljanja izvršavanja proračuna, izgleda da se s dolaskom ljetnih temperatura sunce osmjehnulo i starom Savskom mostu. Grad je, naime, konačno raspisao natječaj za njegovu temeljitu obnovu. S jednom “malom” razlikom: projekt sanacije sad više ne košta najavljena 23, nego 29 milijuna bez PDV-a, odnosno 36,2 milijuna kuna s porezom. Onaj tko misli da posao može najbolje odraditi mora se javiti do 17. srpnja, a nakon što se potpiše ugovor, imat će 18 mjeseci da ga dovrši pa ćemo se, u najboljem slučaju, novim pješačkim mostom šetati krajem 2022. godine.

Zagreb: Nogostup Savskog mosta ograđen metalnom ogradom Nakon pojave rupe Ograđeni nogostupi na Savskom mostu: 'Korištenje na vlastitu odgovornost'

– Tijekom prošle godine izradili smo projektno-tehničku dokumentaciju izvanrednog održavanja, i to u skladu s time da je most upisan u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske. Bilo je potrebno izraditi i dodatne kontrole mehaničke otpornosti i stabilnosti, odnosno reviziju glavnog građevinskog projekta konstrukcije – kaže Dinko Bilić, pročelnik Ureda za izgradnju grada i promet. Radovi, dodaje, obuhvaćaju rušenje stare armirano-betonske kolničke ploče s pješačkim stazama i cjelokupnom opremom mosta te gradnju novih. A postavljanje opreme pritom obuhvaća hidroizolaciju, asfalt, rubnjake, odvodnju, dvije nove češljaste prijelazne naprave, pješačke ograde, stupove osvjetljenja mosta i završne premaze staza, kao i zavarivanje čeličnih moždanika za gornju pojasnicu glavnih nosača.

Radovi na pješačkom Savskom mostu TREBAO BI SE SANIRATI Most se počeo urušavati prije pola godine: Kako ide obnova? Grad: Imamo projekt

– Zamijenit ćemo i oštećene čelične elemente rasponskog sklopa novim, a obnovit će se i antikorozivna zaštita konstrukcije i upornjaci te sanirati dva stupa u koritu rijeke – nabraja Bilić. Drugim riječima, kako piše u natječajnoj dokumentaciji, most će “ogoliti” do čeličnog dijela konstrukcije koji će tada biti saniran tako da će zamijeniti hrđave dijelove. U sklopu projekta predviđena je i izrada viseće čelične skele, koja mora, navodi se također u “papirima”, izdržati težinu radnika i opreme te strojeva.
Pješački most koji spaja okretište tramvaja i autobusa s Kajzericom već dugo vapi za obnovom, a ovo će biti prvi put da se renovira čelična konstrukcija otkako je podignut između 1932. i 1934. godine, i to na temeljima onog sagrađenog krajem 19. stoljeća. Gradska uprava sanirala ga je, doduše, 2017. godine, kada su “nabacili” novi sloj asfalta, postavili klupe i žardinijere s cvijećem te iscrtali biciklističku stazu. No to “šminkanje” očito nije bilo dovoljno da lani kolnik ne propadne

teške optužbe
Ogorčeni zaposlenici: Bolnicu vode portiri i pralje s diplomom iz Banje Luke
r
OHR SAVJETNIK
Rozaceja: Crvenilo lica – možemo li ga sakriti?