Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Ukinuta je noćna linija 268, Goričani na mukama: Ode li vam zadnji bus, morate čekati onaj jutarnji u 4.45

ZET ne može pružati uslugu koja nije plaćena i definirana Ugovorom o obavljanju prijevoza, kao što je slučaj s noćnim polascima na autobusnoj liniji 268 Zagreb (Glavni kolodvor) – Velika Gorica, objašnjavaju u ZET-u
23. rujna 2020. u 13:38 11 komentara 5867 prikaza
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Da bi nakon posla ili noćnog provoda stigli kući, morat će prijevoz zatražiti od prijatelja ili roditelja, a oni najhrabriji potegnut će i pješice. Oni pak koji si to mogu priuštiti platit će između 80 i 100 kuna, koliko stoji vožnja taksijem. U svakom slučaju, svi koji žele između ponoći i pet ujutro doći od Zagreba do Velike Gorice ili obrnuto, ZET-ov prijevoz više ne mogu koristiti. Jer odnedavno su, i to nakon 35 godina, ukinuti noćni polasci linije 268 koja povezuje dva grada. A to je rezultiralo velikim bijesom stanovnika, koji negoduju i zato što je noćna linija ukinuta bez ikakve najave.

INA Delta Rally Važne izmjene Za vikend se održava Delty Rally, ZET-ove linije prema Novom Zagrebu mijenjaju trasu

Ljudi se trebaju vratiti kući

– I sad imamo velikih problema jer posljednji autobus sa zagrebačkog Glavnog kolodvora ide u ponoć i pet minuta, a iz Gorice u 00.35, što je prerano za one koji rade, primjerice, u ugostiteljstvu ili su u noćnom izlasku – kaže Nikolina Debeljak iz Gorice. 

Mogli su smanjiti broj polazaka, a ne i potpuno ukinuti, ističe i Viktor Svećnjak, dodajući kako se linijom koriste i studenti koji se njome vraćaju kući nakon učenja u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici, kao i djelatnici koje čiste urede, banke i druge poslovne prostore nakon radnog vremena.

– To je za nas potpuno ubojstvo. Srećom, sada radim samo dnevnu smjenu, ali da radim noćne kao nekoć, mislim da bih smjesta dala otkaz – govori Ružica Maretić, koja radi u jednoj zagrebačkoj tvornici.

INA Delta Rally POSEBNA REGULACIJA I ove godine održava se INA Delta Rally: Na ovim će lokacijama biti zabranjen promet

A zašto je noćna linija uopće ukinuta? Pitali smo, dakako, ZET, a oni su nam odgovorili da prijevoz linije 268 definiran ugovorom između njih i Grada Velike Gorice. 

– Ističemo kako Zagrebački električni tramvaj pruža uslugu javnog prijevoza koja se naplaćuje kao i svaka druga usluga u bilo kojoj komercijalnoj djelatnosti. ZET ne može pružati uslugu koja nije plaćena i definirana Ugovorom o obavljanju prijevoza, kao što je slučaj s noćnim polascima na autobusnoj liniji 268 Zagreb (Glavni kolodvor) – Velika Gorica – kažu u ZET-u, dodavši da je ZET ugovorni operator javnog gradskog prijevoza za Grad Zagreb, no može obavljati i ostale vrste komercijalnog i drugog prijevoza uz uvjet da su svi troškovi podmireni. 

Policija traži počinitelja Pokušao napasti vozača jer ga je upozorio da mora nositi masku

– Ako se zadovolje potrebni preduvjeti za intenzivnijom uslugom od naručitelja, neće postojati prepreke za uspostavljanje noćnog ili intenzivnijeg dnevnog prometa na relaciji Velika Gorica – Zagreb, kako je uostalom i prakticirano proteklih godina – objašnjavaju u ZET-u, a na naš upit odgovorila je i Gradska uprava Velike Gorice. Oni su nam rekli da je ugovorom definiran obim usluge javnog prijevoza, kao i broj linija i polazaka, što uključuje i noćne polaske. 

– S obzirom na navedeno, prijevoznik je dužan poštivati odredbe Ugovora u predmetnom dijelu. Vezano za prekid prometovanja noćne linije već smo uputili dopis prijevozniku, vodeći računa prije svega o korisnicima usluge javnog prijevoza na području našeg Grada da, sukladno važećem Ugovoru i Planu prijevoza, osiguraju kvalitetan javni prijevoz na obostrano zadovoljstvo, no do pisanja ovog odgovora nismo dobili povratnu informaciju – kažu iz Grada Velike Gorice. 

Čazmatrans Za 1900 učenika Žalba pauzirala natječaj, ali su riješili prijevoz za mjesec dana

No, osim zbog ukidanja noćne linije, stanovnici Velike Gorice zabrinuti su da bi mogli ostati bez ZET-ovih autobusa općenito. Do 30. rujna, naime, traje ugovor o prijevozu koji su sklopili ZET i Grad Velika Gorica, a još nije sigurno hoće li se produljiti. Razlog neizvjesnosti višestruko je poskupljenje prijevoza koje ZET traži od gradova i općina koji koriste njegove usluge, a u Gorici bi se trošak popeo s 10 na čak 24 milijuna kuna godišnje, odnosno na dva milijuna mjesečno. A stanovnici se boje da je to iznos na koji gradski čelnici možda neće htjeti pristati pa strahuju i da je ukidanje noćne linije samo prvi korak prema tome da izgube i ostalih dvadesetak, koliko ih ZET drži na velikogoričkom području.

ĐACI SVE DOKUMENTIRALI Snimka koja je zgrozila društvene mreže: Ovo je stanje autobusa u kojima se prevoze učenici

I groze se, kažu u Gorici, pomisli da će se ubuduće za putovanje prema metropoli morati oslanjati na linije drugih prijevoznika. Golem bi to bio problem za one koji za put u srednju školu ovise o ZET-u, ističe Nikolina Debeljak, a Goran Senfner smatra da bi kvaliteta prijevoza bila lošija nego što je trenutačno.

Izgubimo li i ostale...

– Autobusi nekog drugog prijevoznika vjerojatno bi bili stariji, a cijena vožnje viša. Osim toga, vozili bi mnogo rjeđe od ZET-ovih linija. Zato mislim da je ovaj potez s noćnom linijom samo pritisak ZET-a na Grad da pristane na produljenje ugovora pod bilo kakvim uvjetima. Ne bi bilo prvi put da se tako radi – kaže Senfner.

Tea Riđanec stajalište putnika iz Gorice sažima u jednu rečenicu: – Što god radili, nemojte nam ukinuti ZET jer ostanemo li bez tih autobusa, ne znamo što ćemo – poručuje.

SAVJETI NUTRICIONISTA
Mazali ste svinjsku mast na kruh, a danas je ne jedete? Bit će vam žao što ovo niste znali
Hotel Boškinac
Hotel Boškinac
Uspješna turistička priča u zagrljaju paške čarolije