Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Problem s parkiranjem u Trnskom pokušali su sanirati na ovaj način, stručnjaci sumnjaju da će 'upaliti'

Prometni elaborat izrađen je lani, kaže šef četvrti Jadranko Baturić, ali dopunjavan je pa se primjenjuje sasvim “friška” verzija
10. prosinca 2020. u 20:27 8 komentara 5095 prikaza
Zagreb: Nova regulacija prometa u n aselju Trnsko
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/5

Najprije se spominjala podzemna garaža ispod igrališta u središtu naselja, takozvane “rupe”, onda su se počela razmatrati rješenja poput naplate parkiranja, a neki su predlagali i pretvaranje neiskorištenog zemljišta pokraj pruge u veliko parkiralište. No konačan odgovor za kroničan problem kvarta s nedostatkom parkirališnih mjesta nije ni prvi, ni drugi pa ni treći prijedlog, nego je to – jednosmjerna prometna regulacija.

Anketa Trnsko Velika anketa Građani rekli svoje: Gradili bi garažu ispod igrališta u Trnskom? Mi imamo bolje ideje

Uspornici i “bike sharrow”

Točnije, Ulica Trnsko između brojeva 16a i 15f postala je jednosmjerna u smjeru zapada, a prometnica paralelna s njom, između brojeva 18a i 17c, u smjeru istoka. Auti u obje ulice voziti mogu samo jednom stranom ceste, a druga je predviđena za parkiranje. Rješenje je to “friško” pristiglo iz Gradskog ureda za promet, nastalo elaboratom dovršenim lani.

Trnsko - nova regulacija | Autor : Grad Zagreb Foto: Grad Zagreb

– U međuvremenu je još nekoliko puta dorađeno, na temelju prijedloga Mjesnog odbora i Gradske četvrti. Tako da je ova regulacija uspostavljena prema najnovijoj verziji elaborata. A osim tih dijelova Ulice Trnsko, jednosmjeran je postao i dio na izlasku iz naselja prema Klari. Kad se uzme u obzir da se nova regulacija već primjenjuje u četiri ulice, to znači da je sad većina Trnskog jednosmjerna – objašnjava Jadranko Baturić, predsjednik Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb zapad.

trnsko Podignut ćemo igralište za koji metar i ispod sagraditi garažu za 400 auta

Prometno je to rješenje, napominje, kojim bi se trebalo stvoriti mnogo novih parkirališnih mjesta, a njime je usto predviđena zamjena postojećih uspornika modernijim varijantama u obliku uzdignutih pješačkih prijelaza na nekoliko ključnih mjesta u naselju.

– A ispred vrtića sagradili smo novu izdignutu plohu, za sigurnost djece – kaže Baturić.

Novost je i ta da će se u cijelom Trnskom dodati tzv. “bike sharrow” oznake, koje upozoravaju da se na cesti nalaze i biciklisti te da se zato motornim vozilima preporučuje vožnja do 30 kilometara na sat.

Trnsko - bike sharrow | Autor : Grad Zagreb Foto: Grad Zagreb

– Nova regulacija nailazi na pozitivan odjek, iako, kao i uvijek, postoje pojedinci kojima smeta – ističe Baturić. Uvjeren je, dodaje, da će zahvaljujući novim parkirališnim mjestima u kvartu biti barem djelomično riješen kronični problem o kojem je Večernjak pisao u više navrata.

– No to nije dovoljno pa radimo i na alternativnim idejama, poput garaže ispod igrališta u centru naselja ili naplate parkiranja o kojoj se također može razgovarati – kaže Baturić. Drži i da će “friška” regulacija pomoći i prometu u cijelom Novom Zagrebu.

– Pozitivno utječe na protočnost u Trnskom, a to će se preliti i na ostatak ovog dijela grada – ističe.

Ne bu išlo bez garaže

No ništa korisnog neće biti od toga, uzvraća sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec, kojega smo upitali za mišljenje o novom rješenju za problem parkiranja.

Novi projekt Do kraja iduće godine Trnsko i Trokut povezat će pothodnik

– Nije to ni novo ni revolucionarno. Pokušavalo se i u drugim dijelovima grada, ali jednostavno ne pali u smislu da će se tako smanjiti broj nepropisno parkiranih vozila. Pogotovo u Trnskom, gdje ih je previše jer je ondje mnogo nebodera, a danas neke obitelji imaju i po tri auta. Tako da je rješenje napraviti nekakvu garažu, bez toga ne ide – ističe Husinec.

A pretjerano oduševljeni idejom nisu ni sami stanovnici Trnskog.

– Kao nekakvo “flaster” rješenje jednosmjerna je regulacija O. K. Ali problem je kroničan, i to ne samo kod nas, nego u cijelom Novom Zagrebu, tako da ne znam hoće li upaliti – kaže Žarko Polan. Krešo Đurakić mišljenja je pak da se problem s parkirališnim mjestima mogao riješiti jeftinije i jednostavnije.

– Mogli su jednostavno sagraditi još koje parkiralište – zaključuje.

BOLJE TO NEGO PAUK
VIDEO Dvojac iz Zagreba oduševio Hrvatsku: Zasmetao im auto na putu, pa ga se 'kreativno riješili'
PVMax
Sunce na vašem krovu
Projekt PVMax – REGEA priprema investicijski val u sunčane elektrane
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Avatar VječitiOptimista
    VječitiOptimista:

    Kak to da se nisu sjetili da sve ulice zatvore ,pa nek ljudi idu pješke...mislim ono, kaj se buju ljudi vozili -nek idu pješke-ne !! Trnsko -Trokut -Sveta Klara -to su ti oni kvartovi gdje je Bog rekel -Laku noć ! I Vama !

  • zgrada_bez_parkinga:

    Izgleda da je nekomu cilj oprati velike novce kroz gradnju zgradurina bez ikakvog smisla i parkinga ... Vidim da će Zagreb biti komplet bez parkinga (a idioti to podržavaju). - Sun Tzu.

  • vzzzbx:

    "Šef četvrti trnsko" ajme meni....jel i taj ima savjetnike i zamjenike?!