Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Treba još malo trpjeti gužvu da ne bude više gužvi

Dio Bukovačke iz kojeg se skreće u Kišpatićevu ulicu, prema Rebru, već je godinama poznat kao najkritičnija prometna točka u Maksimiru, a i šire, baš zbog toga što tisuće automobila dnevno onuda prolaze na putu do bolnice.
29. svibnja 2017. u 12:44 5 komentara 1915 prikaza
Pogledajte galeriju 1/3

Točno su 350 metara udaljena dva rotora na Bukovačkoj cesti. Prvi je spaja s Barutanskim jarkom, a drugi s Petrovom i Prilesjem i treba ravno pet minuta hoda od jednog do drugog. A automobilom? Ako je sreće, 15 minuta, a u najkritičnijim trenucima i pola sata.

Anka Mrak Taritaš i Milan Bandić SESVETE Bandić im obećao sportski centar, a Mrak-Taritaš vodovod

Ujutro reguliraju promet

Dio Bukovačke iz kojeg se skreće u Kišpatićevu ulicu, prema Rebru, već je godinama poznat kao najkritičnija prometna točka u Maksimiru, a i šire, baš zbog toga što tisuće automobila dnevno onuda prolaze na putu do bolnice. Stoga oni koji žive iznad Bukovčeve i na posao idu autom svakog dana zapnu u tom kolapsu. Zato na posao kreću i po sat vremena prije nego što bi trebali, više se čude kada je kolona kraća nego duža, a već kroz šalu kažu da bi trebali nositi užinu jer ogladne dok dočekaju da se automobilom spuste do Maksimirske. A zadnjih je dana situacija još i gora. Kako bi na bilo koji način izbjegli Bukovačku, vozači su znali koristiti male okolne uličice, a među najvažnijima im je bila makadamska cesta, koja i nema ime, već je zovu “spojna“ budući da povezuje Bukovačku i Prilesje. No, od kada su tamo prije tjedan dana počeli radovi, kaos je još veći.

– Evo, čekam već 20 minuta, a nisam prešao ni pola puta. To nije normalno. Ajde da to traje dan ili dva, ali kod nas su gužve već godinama i nemamo više ni trunke strpljenja – rekao je Karlo Babić, jedan od vozača kojeg smo ujutro zatekli na Bukovčevoj. Za to je vrijeme njegova supruga na suvozačevom sjedalu radila frizuru. Nema smisla, kaže, da to više radi kod kuće, kad ima i previše vremena u automobilu.

Prometni kolaps, u vrijeme najvećih gužvi, uglavnom ujutro, reguliraju prometni policajci, no kasnije su vozači prepušteni sami sebi. Ipak, da nije sve tako crno, poručuje Stanko Gačić, predsjednik Vijeća gradske četvrti Maksimir. Problema gužvi je, dodaje, i više nego svjestan i baš su zato počeli radovi na spojnoj cesti. Oni su zapravo prva faza u uređenju megarotora čija se gradnja najavljuje već nekoliko godina, a trebala bi riješiti problem.

– Prvo je potrebno urediti spojnu cestu i zato će se tamo idućih pet tjedana postavljati infrastruktura za kanalizaciju. Potom će se u drugoj fazi radova, koja će isto trajati od četiri do pet tjedana, cijela ulica urediti, bit će široka devet metara, imat će dva kolnička traka i nogostup s obje strane – rekao je Gačić i objasnio da je prva kuća uz cestu već srušena kako bi se ona mogla proširiti.

Košta tri milijuna kuna

Zadnja faza radova bit će i najkompliciranija, jer će se na nekoliko dana morati zatvoriti dio Bukovačke i Prilesja. Prave se gužve tek onda očekuju.

– To će srećom trajati samo dva do tri dana kada će se postaviti nova signalizacija u sve tri ulice i one će onda funkcionirati kao veliki megarotor – istaknuo je Stanko Gačić i dodao da se pazi na to da se ta zadnja faza radova odvija krajem srpnja ili početkom kolovoza kada je u Zagrebu najmanje ljudi. Sve zajedno koštat će tri milijuna kuna, a jednom kada radovi završe, dio Bukovačke i Prilesja postat će jednosmjerne ulice, a iako će stari rotor kod Petrove i dalje biti tamo, iz njega se neće moći skretati u Bukovačku. Za to će dozvolu imati samo hitna, policija i vatrogasci.

A kada su vozači čuli informaciju da ih gužve očekuju još nekoliko mjeseci, pao im je mrak na oči.

– Ali ajde, samo da taj rotor funkcionira. Dam im još i pola godine, samo da konačno riješe taj problem – komentirao je pak vozač Ante.

Proslavila 103. rođendan Cijeli sam život posvetila djeci, unučadi, praunučadi i šukununučadi – svih 36 Društvo Afrikanaca Postali smo pravi Purgeri, samo nas još muče padeži POTIČE DOMOLJUBLJE Bandić odlučio: Tisuću novih trobojnica vijorit će se ulicama grada
Matija Vuica
Iskroji svoj život
Matija Vuica: Unikati i rad po mjeri nikada neće izaći iz mode

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar Dr Evil
    Dr Evil:

    a nanorotor?

  • Avatar liquidsky
    liquidsky:

    Novinari bi trebali pojasniti što je to megarotor. Inače bismo mogli misliti da u najmanju ruku postoje mikrorotor, minirotor, rotor, maksirotor i megarotor. Megarotor je vjerojatno promjera 2 kilometra, sa 6 voznih traka i u 4 razine.

  • josmalopanestalo:

    ako će se rvatine znati voziti po megarotoru, neće biti gužvi