Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 169
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
borovje

Stanovnici: Minirotor je kao iz crtića i nema smisla. Grad: Smiruje promet

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
1/6
16.03.2021.
u 12:00

Svi se čude kružnome toku koji je neki dan osvanuo na Borovju, pa i prometni stručnjaci

Na tom križanju ni nije gužva. Čemu su postavili rotor, i još k tome ne “šljaka” kako bi trebao? Pitali su se tako stanovnici naselja Borovje kad je neki dan na križanju Miševečke i Ulice grada Chicaga osvanuo novi kružni tok, ili, kako ga zovu u Gradu, minirotor. Njegovo postavljanje nema smisla i izgleda smiješno, kao iz nekog crtića, govore, a s time se slaže i prometni stručnjak Goran Husinec.

I nepravilno je izveden

– Javljali su se i meni ljudi iz policije te neki instruktori autoškole da proučim rotor. Nisu nikad takvo što, kao i ja, vidjeli u životu. I mogu reći da su dvije stvari ovdje sporne. Kao prvo, nije potreban kružni tok na tom mjestu jer je to jednostavno raskrižje na kojem nema gužve. Druga stvar je to što, ako su već inzistirali na tome da se napravi, trebali su ga napraviti pravilno – ističe sudski vještak za promet. Tako je, dodaje, postavljen da je nejasno koji prometni trak kamo vodi.

– Nije usto ni u sredini napravljen. Nema smisla taj raspored. Vozila koja idu u trak paralelan sa Savom niti ne ulaze u kružni tok. Nisu ga napravili po pravilu, a to je da bi sva vozila trebala u rotor ulaziti pod istim kutom. Naočigled je loše izveden – zaključuje Husinec.

A pitali smo i Dragana Vučića, predsjednika Vijeća gradske četvrti Pešćenica-Žitnjak, pod koju spada i Borovje, zašto se konkretno postavio na tom mjestu.

– Sve je išlo preko Gradskog ureda za promet, a prema mom saznanju, bilo je to na građansku inicijativu. Da, trenutačno nema gužve, ali događa se intenzivirana stambena gradnja i recimo da je preventivno postavljen jer se računa da će u budućnosti biti gužve – odgovara Vučić, dodajući da ne razumije prometne tehnikalije pa ne može reći po čemu bi bio loše napravljen.

Na pitanje koliko je točno koštao, nije znao odgovor, a u Gradu nam to nisu htjeli otkriti. Njihova je verzija, odnosno razlog postavljanja rotora, s druge strane, ta da se oni koji dolaze sa sporedne ceste teško uključuju na glavnu, a oni na prometnici s prednošću prolaska se voze prebrzo.

– Obavili smo terenski obilazak raskrižja ulica u svrhu utvrđivanja prometne infrastrukture, načina odvijanja motornog i pješačkog prometa te stanja sigurnosti u cestovnom prometu. Utvrđeno je da se na predmetnom raskrižjem T-tipa odvija umjeren promet motornih vozila i pješaka. Nadalje, Miševečka se pruža kao ravni cestovni pravac i ima prednost prolaska u odnosu na sporednu Ulicu grada Chicaga, zbog čega vozači na glavnom prometnom pravcu razvijaju veće brzine, a vozačima iz sporedne ulice teže se uključiti u glavni prometni tok – kažu u Gradskome uredu za promet, dodajući kako se u zoni tog raskrižja nalazi i autobusno stajalište, pješački prijelaz te izgrađeno stubište prema Mostu mladosti bez uređenog pristupa preko mekog terena.

Zbog toga su, kako objašnjavaju, napravili prometni elaborat “u cilju smirivanja i kanaliziranja prometa motornih vozila te povećanja sigurnosti svih sudionika u cestovnom prometu“, a na temelju toga pak napravili rotor.

Dobio je suglasnost

– Izvedbom miniraskrižja s kružnim tokom prometa na svim prilazima se oduzima prednost prolaska, znatno se smiruje promet, smanjuje se broj kolizijskih točaka u raskrižju, a protočnost prometa neće biti narušena. U okviru projekta uređuje se i pristup stubištu prema Mostu mladosti. Na projekt nove regulacije prometa nadležno Ministarstvo unutarnjih poslova izdalo je propisanu suglasnost. Predmetne radove izvodi Holdingova podružnica Zagrebačke ceste te su radovi još u tijeku – zaključuju u Uredu za promet.

Ključne riječi

Komentara 2

SM
SmrdljiviMB
16:50 17.03.2021.

Uzeo "rođo" pare

BU
Bubreg2020
17:14 16.03.2021.

Na otoku Hvaru su negdje do 2010. godine imali samo isprekidanu crtu na cesti. Ne vidim da se o tome naveliko pisalo. Valjda samo u Zagrebu treba sedam inženjera za jedan kružni tok.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije