Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Nova konkurencija taksistima – na zagrebačke ulice stigao Car Go

Autotaksi - prijevoznici kažu da su aplikacije s vozačima bez licencija nezakonite, što potvrđuju presude prekršajnih sudova
04. listopada 2017. u 08:36 32 komentara 7242 prikaza
Car Go
Foto: Marko Prpić/PIXSELL

Zovu je “srpskim odgovorom na Uber”, a sada je stigla i u Zagreb. Jednu od omiljenih aplikacija za prijevoz Beograđana od 1. listopada mogu isprobati i Zagrepčani, a sve što trebaju napraviti jest instalirati Car Go na svoje pametne telefone, registrirati se i na lokaciju na kojoj se nalaze naručiti automobil. Plaća se također, baš kao i kad je riječ o Uberu, putem internet-bankarstva, a gotovo potpuno identičan joj je i način funkcioniranja.

Uber 'NEDOSTATAK KORPORATIVNE ODGOVORNOSTI' Uber u Londonu od kraja mjeseca ostaje bez dozvole za rad

Nema naplate čekanja

Pri naručivanju vožnje na ekranima telefona pojavi se fotografija vozača koji će doći po onog tko vožnju naručuje te njegove registarske pločice, a na mapi grada može se pratiti točna mu lokacija kako bi korisnik aplikacije znao gdje se njegov vozač trenutačno nalazi i koliko mu treba da dođe do njega.

Međutim, za razliku od Ubera, koji se u Hrvatskoj pojavio uz veliku pompu, dugo isprva najavljujući svoj dolazak, Car Go za svoju je najavnu vožnju u hrvatskoj metropoli odlučio tek snimiti video sa saborskim zastupnikom Ivanom Pernarom i postaviti ga na YouTube.

– Za razliku od Ubera, kod kojeg 25 posto cijene vožnje ide korporaciji, a ostatak dobiva vozač, kod nas će onima koji odrađuju posao na terenu ići 80 posto zarade, a posebno ćemo stimulirati one koji će imati veći broj vožnji pa će njima ići 85 posto od cijene vožnje – objasnili su iz Car Goa pa dodali da se kod njih neće naplaćivati ni čekanje vozila. Ili, drugim riječima, naručenim će se vozilom moći i u šoping, a vozač će, bez dodatne naplate, čekati ispred trgovine koliko treba.

Prosto k’o pasulj – reklamira se u Srbiji aplikacija, preko koje se, ovisno o količini putnika i prtljage, mogu naručiti i dvije kategorije vozila, Mini i Eco. U Zagrebu će za sada biti dostupna samo Mini kategorija, što zapravo znači da će se moći voziti u “standardnim” automobilima. Ono čime se u Car Gou posebno ponose jest činjenica da će biti, barem tako tvrde, jeftiniji od Ubera.

– Start će biti šest kuna, svaki kilometar tri, a ispadne li korisniku vožnja skuplja od one s Uberom, vratit ćemo mu novac – obećaju u Car Gou, gdje su se potrudili i da hrvatska te srpska aplikacija budu kompatibilne, pa svatko tko iz Zagreba na izlet ode u Beograd ili obrnuto, bez problema može naručiti svojeg vozača i u drugom gradu. A samo u prvoj godini poslovanja, pohvalili su se u Car Gou, koji je kao startup u Beogradu krenuo 2015. “odradili” su više od 15 tisuća vožnji.

Studija o taksi prijevozu Razlika je u naplati taksimetra i GPS-a

Već prijavili smetnje

Hoće li i u Hrvatskoj, tek će se vidjeti jer posao bi im mogli otežati taksisti.

– Sve što je zakonita konkurencija, mi ćemo podržati, ali ako je u suprotnosti sa zakonom, naravno da ćemo se protiv toga buniti – rekao je Božo Miletić, predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, pa dodao da uspješnost nove aplikacije ne bi prognozirao. S Car Goom je upoznat, ali tek kad se objave uvjeti po kojima se zapošljavaju vozači o cijelom će projektu moći reći više.

– U skladu s presudama prekršajnih sudova ni Uber, pa onda ni druge slične aplikacije koje nemaju licencirane vozače nisu zakonite – istaknuo je Miletić.

I dok taksistima aplikacija nije po volji, u njezinu dolasku nikakav problem ne vidi HNS-ovac Tomislav Stojak, čija stranka i u Saboru podržava rad Ubera.

– Dolazak nekoga tko kod nas vidi svoj poslovni interes nešto je što grad mora poticati. Sjajna je stvar ako netko želi biti konkurencija taksistima i Uberu jer to samo znači da će Zagrepčani sveukupno imati kvalitetniju uslugu i nižu cijenu, budući da će se svi za njih boriti – rekao je Tomislav Stojak, koji ni u Uberu ne vidi problem jer “ljudi koji rade za tvrtke partnere Ubera zarađuju, isplaćuju si plaće, a država od tvrtki najnormalnije dobije porez”. Ipak, kako je objasnio, na državi je još da zakonski regulira tržište, da ga legalizira u skladu s europskim principima te da otvori mogućnost svima da sudjeluju na tom tržištu. Oni koji su dosad skinuli aplikaciju, prijavili su već određene smetnje u radu, ali oni koji su se vozili, uslugom su, recenzirali su na stranici aplikacije, zadovoljni. 

Tko i za koliko vozi

Radio Taxi Zagreb

Start je deset kuna, dok je svaki kilometar vožnje šest. Vožnja se također, osim pozivom na broj

1717, može naručiti aplikacijom.

Taxi Cammeo

Početak vožnje naplaćuje se šest kuna, kao i svaki sljedeći kilometar. Naručivanje vožnje preko aplikacije dostupno je i kod ovog prijevoznika.

Eko taxi

Start je 8,80 kuna, a kilometri se plaćaju po šest kuna. Postoji aplikacija, a čekanje se naplaćuje 43 kuna, dok je kod ostalih 40.

Taxi Zebra

Početak vožnje naplaćuje se 8,50 kuna, a kilometri su, po cijeni od 5,90 kuna, deset lipa jeftiniji od ostalih. Aplikacija ne postoji.

Uber

Ne postoje fiksne cijene, već se na internetskoj stranici, kao i na aplikaciji, putem “fare estimatea”, može izračunati procjena cijene.

Uber Josip Bohutinski Više dozvola i lakši put do licencije rješenje je za slučaj uber Prosvjed protiv Ubera PROMETNA INSPEKCIJA IZGUBILA SPOR Sud odbio zabraniti aplikaciju, Uber može i dalje voziti hrvatskim cestama taksist Šokirao ih Nisu imale dovoljno novca za vožnju pa se taksist odlučio na neviđeni potez
UMO Neuroscience
Neurofeedback
Zašto se sve više roditelja odlučuje za UMO igraonicu i što je to neurofeedback?

A1 izdvaja za Vas

  • sudbina x:

    E taj bi mogao uspjeti...Ne zbog kvalitete već zato što dolazi iz Srbije...

  • Deleted user:

    hhaha sada su osim američki stigli i i srpski poluproizvodi

  • Avatar NasaPosla
    NasaPosla:

    Smatram da ove aplikacije trebaju biti verificirane od ministarstva, kao što su verificirane aplikacije za mjenjačnice.