Počelo je sa samo dvije tisuće nekadašnjih kuna. Bila je to ušteđevina studentice Lucije Čačić kojom je prije tri godine s prijateljicom pokrenula mali biznis, modnu platformu za iznajmljivanje haljina Noema. Danas trgovinu vodi sama, a ima zavidnu kolekciju odjeće čija je procijenjena vrijednost oko 40.000 eura.
Zimmermann i Balmain marke su samo nekih od ekskluzivnijih haljina koje se mogu isprobati i unajmiti u Novoj Vesi 59, a ako niste iz Zagreba, naručiti se mogu preko Instagrama. Cijena najma svečanih haljina je od 40 do stotinu eura, ovisno o modelu. Ideja o pokretanju platforme studentici pete godine Ekonomskog fakulteta sinula je u vrijeme programa razmjene studenata Erasmus+, s kojim je jedan semestar provela u gradu mode i glamura, Parizu. – Ondje su se ovakve trgovine nalazile praktično na svakom uglu. S prijateljicom sam tako za jedan izlazak "rentala" haljinu i taj me koncept oduševio pa smo došle na ideju da takvo što otvorimo i kod nas – pojašnjava nam 23-godišnja Lucija.
U skromnim počecima imale su samo pet ili šest komada, među kojima su bile i njihove maturalne haljine, a danas ih je više od dvije stotine. – Ljudi su u početku bili dosta skeptični po pitanju odjeće koju je netko drugi već nosio. Ovakve svečane haljine, kao što ih mi imamo u ponudi, žene odjenu jednom pa onda skupljaju prašinu u ormaru. Naviknuli smo se da svjetski trendovi kod nas dolaze s nekoliko godina zakašnjenja pa je kada smo mi počinjali, sve tek bilo u povojima, no danas je ovakvih trgovina u Zagrebu sve više – dodaje.
Haljine se u Noemi svako malo i izmjenjuju; kada se na njima već vide tragovi iznošenosti, miču se iz ponude, a na njihovo mjesto dolaze nove. – U početku sam birala haljine po principu što se meni sviđa i što bih ja nosila. S vremenom sam shvatila da je to pogrešan pristup jer ponuda treba zadovoljiti široku lepezu ljudi koji imaju najrazličitije ukuse – govori Lucija. Glavni joj je kriterij, dodaje, kvaliteta materijala pa, primjerice, saten izbjegava u širokom luku. A neke "high end" haljine nakon dva ili tri nošenja znaju izgledati jako staro, napominje, pa je naučila i kako kvaliteta nije uvijek zajamčena visokom cijenom.
– No, volim u ponudi imati i komade velikih brendova pa da djevojke koje ovamo dođu mogu na trenutak osjetiti dašak luksuza, iako znam da mi se dugoročno neće isplatiti – kaže. Sada joj je u planu proširiti ponudu i po pitanju modela, printova i dizajna, ali i konfekcijskih brojeva. – Trudim se osigurati za svakoga ponešto te da smo što uključiviji i po pitanju veličina – objašnjava. Komunikacija s klijenticama i dočekivanje u showroomu, vođenje društvenih mreža, odgovaranje na stotinjak upita, pakiranje i otpremanje paketa za dostavu, odlasci u kemijsku čistionicu i krojačici, sve to na dnevnoj bazi obavi studentica koja je postala i popularna na TikToku.
– Ljudi su mislili da se samo naslikavam u haljinama pa kad sam počela raditi videe u kojima dajem pregled jednog svog dana, vidjeli su koliko je tu zapravo posla – objašnjava kako joj je upravo ta društvena mreža poslužila kao najbolji alat za promidžbu biznisa. Surađuje i s ponekim influencerom, no ističe kako ih pažljivo bira. – U počecima sam pokušala dobiti reklame od nekih naših "većih" influencera, no shvatila sam da nemam sredstva za njih i okrenula se onima s kojima bi se moje klijentice mogle poistovjetiti, poput studentice medicine Emili Dragaš – govori Lucija.
Rad sa ženama zna biti izazovan, dodaje, a stres joj stvara i dostava, odnosno briga o tome hoće li klijentice dobiti svoje haljine na vrijeme jer nepredvidivih situacija uvijek ima. – Znala sam s haljinom trčati na autobus kada je dostavna služba zakazala kako bi cura koja je trebala biti kuma na vjenčanju dobila ono što je naručila – kaže. Komplikacije, dodaje, nisu rijetke, ali se s njima nosi u hodu, no za neke slučajeve je ništa nije moglo pripremiti. – Imala sam i situaciju kada mi je jedna žena praktično ukrala haljinu, a ja tu ništa nisam mogla – prisjeća se mlada Zagrepčanka.
Voditi biznis uz redovan studij, kaže, nije nimalo teško, a iskustvo s tržišta pomoglo joj je da bolje shvati teoriju s fakulteta. – Dosta sam rano kročila u poduzetničke vode, a kad nisam na fakultetu, redovito sam ovdje. Uvijek je radno ili učim, no ne žalim za nekim ludim studentskim danima. Ponosna sam na to što ću kad završim fakultet, imati nešto iza sebe – zaključuje Lucija Čačić.