Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Večernjakova inspekcija

Istražili smo koliko su prljavi zagrebački tramvaji: 'Mogla bih pričati do sutra!'

Foto: Matea Sunđi, Ivana Zupčić, Lucija Jakop
1/9
06.04.2022.
u 13:00

Meta provjere bila je čistoća, ali i funkcionalnost uređaja i opreme, a pokazalo se da tramvaji i nisu u tako lošem stanju, iako smo susrele i putnike sa sasvim drukčijim iskustvima.

Tramvaj je među stanovnicima metropole odavno stekao neslavnu titulu prijevoznoga sredstva koje se vječno čeka, no sve se češće može čuti kako su postali i spavaonice, nekima i blagovaonice, a ima i onih kojima služe kao WC, što itekako ostavlja traga na njihovoj (ne)čistoći. Informacije o tome kako se ZET već neko vrijeme bori s manjkom radnika u održavanju, odnosno servisera i čistača, bile su pak i dodatan povod za našu inspekciju po najfrekventnijim linijama.

Kakva su iskustva putnika?

Meta provjere bila je čistoća, ali i funkcionalnost uređaja i opreme, a pokazalo se da tramvaji i nisu u tako lošem stanju, iako smo susrele i putnike sa sasvim drukčijim iskustvima.

U staroj četvorki odmah se vide išarani plafoni, sjedala i prozori, što se, s obzirom na "dob", može i očekivati, no glavno su razočaranje u "Čehu" zapravo bili aparati za registraciju pokaza. Dva od tri uređaja nisu radila, a ništa bolji primjer kad je riječ o "cvikanju" karata nije bila ni stara šestica. Prozori u njoj usto se teško otvaraju pa se može zaključiti kako je odlazak u wellness nepotreban kad se sauna može doživjeti za samo četiri kune u "Čehu" koji vozi na relaciji Sopot – Črnomerec, a doživljaj upotpunjuje i tehnička neispravnost zvučnih signala. Baš nikakvo se smeće nije moglo vidjeti u sedmici u koju smo ušle u Šubićevoj, a iznenadilo nas je i to što je, iako je također riječ o starom modelu tramvaja, bila u dobrom stanju.

No zato smo u novoj petici do Dubrave uočile da je nekome poslužila kao blagovaonica, a po ostacima hamburgera, praznoj boci soka i mrvicama čipsa bilo je jasno i što se nalazilo na jelovniku. Inspekcija je pak završila najgorim slučajem, i to u novom, niskopodnom tramvaju linije 12. Prljavi, masni prozori sprečavali su prodor sunčevih zraka u unutrašnjost vozila, a zbog otežanog pogleda prema van zamalo smo promašile stanicu. Zamalo, jer je glasovna najava bila učinkovita.

No puno neugodnijih situacija prisjetila se studentica Ivana, koja se svakodnevno vozi tramvajima.

– Mogla bih pričati do sutra! Od žvakaće do povraćanja pa i urina, sve sam doživjela. Najgore iskustvo mi je bilo kad sam sjela u mokraću pa primijetila tek kad sam osjetila užasan smrad. Zbog žvakaće pramen kose zalijepio mi se za sjedalo pa sam ga morala odrezati, užas. I nekoliko puta nakon izlaska sam znala naići na bljuvotinu usred tramvaja – prepričala je.

Iako se rijetko vozi ZET-om, umirovljenica Sonja kazala je kako drži da su sjedala previše prljava, na kompletan sustav čišćenja i održavanja tramvaja na stanici na Trgu hrvatskih velikana požalio nam se Dario, koji smatra da je za to kriv nemar, a redoviti putnici Melita i Karlo, koje smo susreli u sedmici, ustvrdili su da imaju samo pozitivna iskustva.

– Vjerojatno sam izuzetak jer se u svih 28 godina koliko živim u Zagrebu i vozim se tramvajem nikad nisam suočio s nečim tako strašnim. Ima tramvaja koji su malo prljaviji i oštećeniji, ali to pripisujem godini proizvodnje i vremenskim prilikama – kazao je Karlo pa zaključio da je u autobusima situacija lošija, s čime se složila i Melita. Održavanjem vozila poprilično je zadovoljna i Kata, kako nam je kazala na stanici na Kvatriću.

– Koliko platiš, toliko dobiješ, ne mogu se žaliti kad se vozimo za četiri kune – rekla je umirovljenica.

Problemi s grafitima

A koliko se često tramvaji zapravo čiste? Izvana dva puta tjedno prije povratka u spremište, a iznutra svaki dan, odgovaraju iz ZET-a. Generalno čišćenje sjedala, stropa i sjenila, ističu također, jednom mjesečno obavlja specijalizirana tvrtka. Naglašavaju da se tramvaji temeljito čiste, ali i to da može doći do onečišćenja tijekom vožnje.

– S obzirom na frekventnost pojedinih linija, broj sati koji vozila svaki dan provedu u prometu, kao i oko 800 tisuća prevezenih putnika dnevno, moguće je da dođe do onečišćenja. Pritom se u suradnji s nadležnom službom vozilo povlači iz prometa na čišćenje kako bi se korisnicima pružila što kvalitetnija usluga i putovanje učinilo ugodnijim – navode u ZET-u.

Kako su stari "Česi", poglavito četvorka i šestica, jako išarani, upitali smo i što se poduzima oko toga.

– Grafiti se uklanjaju specijalnim sredstvima, a u nekim slučajevima određene se površine zbog obima išaranosti moraju i nanovo obojiti. Iskreno nas žalosti takav oblik delinkvencije koji narušava interijer tramvaja, što govori i o društvenoj neodgovornosti pojedinaca – poručili su. Istaknuli su i to da su vozila koja izlaze u promet tehnički ispravna i sigurna za putovanje.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije