Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 23
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Ugovor ističe danas

Goričani: Vratili su noćni bus, no bojimo se novih problema s prijevozom

linija 268
Foto: Grgur Zucko/PIXSELL
1/3
30.09.2020.
u 09:13

Povratak noćnoga autobusa kulminacija je, podsjetimo, višednevnog javnog sukoba između zagrebačkog prijevoznika i velikogoričke gradske uprave oko toga je li njezino ukidanje bilo opravdano ili ne.

Hoće li se i kada ponovno uspostaviti noćni polasci linije 268 iz Zagreba za Veliku Goricu posljednjih je dana bilo goruće pitanje među tamošnjim stanovnicima, a i te kako se potezalo i u političkim krugovima. No, sad mogu odahnuti jer linija od noći na utorak opet vozi, i to u tri termina, s polascima u 1.35, 2.40 i 3.45 iz Zagreba, odnosno u 1, 2.05 i 3.10 sati iz Gorice. Dobru vijest, a u ZET-u su nam objasnili da je noćna linija ponovno u pogonu “kako bi se zadovoljile potrebe građana Zagreba i Velike Gorice”, ondje su jedva dočekali. I brzinom munje se proširila po cijelom gradu.

Pogurao i “Usain Bolt”

– Dobro je da se vratila linija pa se više ne moramo bojati da ćemo “zapeti” u Zagrebu i do jutra morati čekati prvi autobus. Samo da ostane – kazala je Marica Janjičić koja, priznala je, noćni 268 ne koristi, ali poznaje one kojima je zbog posla neophodan. Gorica je velik grad, argumentirala je i Slavica Bolješić, i zato joj je potrebna dobra prometna povezanost s metropolom.

– Što uključuje i noć. Nitko ne bi volio da mora ostati u Zagrebu iza ponoći zato što nema kako putovati doma. Vjerujem da je ovo dobra vijest za one kojima je linija potrebna, poput radnika i studenata – istaknula je Slavica Bolješić.

Povratak noćnoga autobusa kulminacija je, podsjetimo, višednevnog javnog sukoba između zagrebačkog prijevoznika i velikogoričke gradske uprave oko toga je li njezino ukidanje bilo opravdano ili ne. ZET-ovci su tako tvrdili da su prestali s noćnim polascima jer nisu mogli obavljati uslugu za koju nisu plaćeni, dok je gradska uprava Velike Gorice inzistirala na tome da taj prijevoz ne mora platiti jer je već obuhvaćen potpisanim ugovorom. U raspravu se uključio i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, koji je pak rekao da ljudi ne bi trebali “poput Usaina Bolta” trčati za posljednjim dnevnim autobusom u ponoć i pet minuta pa je obećao smjesta naložiti povratak noćne linije.

No, dogovor je na kraju postignut, izvijestili su iz ZET-a, ali ni oni niti velikogorička gradska uprava nisu nam odgovorili pod kakvim uvjetima. A nisu odgovorili ni na još važnije pitanje, kako će izgledati budućnost prijevoza u Velikoj Gorici? Jer s današnjim datumom ističe ugovor o prijevozu koji je još 2009. godine sklopljen između ZET-a i velikogoričke uprave, a još nije poznato hoće li se produljiti ili će Grad odabrati usluge drugog prijevoznika. A razlog toj neizvjesnosti, kako smo već pisali, povećanje je cijene prijevoza koju velikogorička gradska uprava mora platiti ZET-u. Dosad je taj iznos bio 800 tisuća kuna mjesečno, a po novome bi trebao biti čak dva milijuna, odnosno godišnje 24 milijuna kuna.

Nadaju se sporazumu

I dok su sretni zbog povratka noćnih polazaka linije 268, Goričane brine što bi ih uskoro moglo dočekati na autobusnim stajalištima. I mnogi se nadaju da će dogovor na kraju ipak “pasti” jer im je ZET, ističu, draži od alternative.

– Iz vlastita iskustva znam što to znači kad se vozite prijevoznikom koji nije ZET. Živim u selu u Posavini i da bih došao do Gorice, moram ići linijom koja u grad stiže u šest ujutro jer je idući autobus tek oko pola dva popodne. Ostanemo li bez ZET-a, to bi se moglo dogoditi i ovdje. A da ne govorim o cijenama promijeni li se prijevoznik – kaže Rudolf Špišić. Slično misli i Anto Šarić, koji u Veliku Goricu putuje iz Lekenika.

– Sada plaćam samo četiri kune za polusatnu kartu. Ostanemo li bez ZET-ovih autobusa, tko zna kakve će cijene biti i hoću li si s mirovinom koju dobivam uopće moći priuštiti putovanje autobusom – ističe Šarić.

Ključne riječi

Komentara 1

DU
Deleted user
12:21 30.09.2020.

Htjeli su biti grad i prestai plaćati ogroman prirez Zagrebu. Uspjeli su u tome, ali budući da Zagrepčani prirezom financiraju ZET (iako i ja mislim da su lopine), njima se kao zainteresiraima za uslugu može i mora ponuditi tržišna cijena.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije