Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Fokus: I mi bi gradili metrou tri faze te s novcima iz EU fondova

Davor Nađi je predstavio i nekoliko novih projekata u programu, pri čemu je najznačajniji projekt izgradnja zagrebačkog metroa.
05. svibnja 2021. u 14:12 1 komentara 223 prikaza
Foto: Fokus
Pogledajte galeriju 1/3

Saborski zastupnik stranke FOKUS i kandidat za gradonačelnika Zagreba, Davor Nađi, te kandidat za zamjenika gradonačelnika Zagreba, Davor Huić, predstavili su Marija Kolara, drugog kandidata za zamjenika gradonačelnika, izborni program stranke FOKUS za lokalne izbore te kandidate za Gradsku skupštinu.

Zagreb: Povodom praznika rada umjesto besplatnog graha u Maksimiru dijelili karanfile JOŠKO KLISOVIĆ 'Samo osoba čistih ruku može osloboditi grad od korupcije'

„ Mario već 27 godina radi kao viši inspektor u Carinskoj upravi te dolazi kao završni adut koji upotpunjuje našu sinergiju iskustva u lokalnoj samoupravi, poduzetništvu te javnom sektoru. Smatram da je u trenutku kada se Zagreb nalazi na prekretnici, kada nema pravo na pogrešan odabir i kada mu prijeti financijski kolaps, potrebno ponuditi najbolje iz svih sektora.“, izjavio je Nađi.

Mario Kolar je dugogodišnji zaposlenik Carinske uprave u Ministarstvu financija. Od 2016. sudjeluje u radu dviju ekspertnih skupna Europske komisije kao stručnjak na području novih i naprednih tehnologija te opremanju i sigurnosti vanjske granice EU-a, a od 2019. je evaluator projekata u programu Horizon 2020 te je bio član radne skupine za Carinsku suradnju tokom hrvatskog presjedanja Vijećem EU-a tokom 2020.

velika gorica Jelušić: Nema odgovornog i sposobnog ministra te Vlade

Prilikom predstavljanja programa, Davor Huić je istaknuo točke programa koji je FOKUS u Zagrebu već izlagao u posljednjih nekoliko mjeseci, čiji će prioritet biti uštede, porezna rasterećenja, ukidanje prireza i financijska stabilizacija grada.

 „Mi mislimo da se ovim gradom kriminalno upravlja. Novac koji vlast prikupi od građana dijeli se po klijentističkoj mreži pajtosa i kumova, a da građani nemaju one javne usluge i dobra koja trebaju i koje zaslužuju, a do toga neće doći, ako ne okrenemo Zagreb za 180 po načinu upravljanja.“, istaknuo je Huić.

Huić se osvrnuo na transparentnost i infrastrukturu kao važne točke FOKUS-ova programa.

 | Autor : Fokus Foto: Fokus

„Transparentnost je bitna kako bi građani znali na što se troši novac poreznih obveznika i kako bi aktivno mogli sudjelovati u kreiranju gradskog proračuna. U Zagrebu za Grad radi 32 tisuće ljudi. Broj zaposlenih se udvostručio u 10 godina i mi tu mislimo napraviti reda. Jedina smo opcija koja otvoreno kaže da ćemo otpustiti 4000 ljudi na izmišljenim radnim mjestima. Takvi potezi će nam dati prostora za smanjenje nameta kako bi popravili investicijsku klimu te posljedično poticali poduzetništvo i stvorili i privlačili nove Rimce", veli.

Davor Nađi je predstavio i nekoliko novih projekata u programu, pri čemu je najznačajniji projekt izgradnja zagrebačkog metroa. Prema prijedlogu stranke FOKUS, metro bi se gradio u 3 faze i pretežito financirao EU fondovima. Metro bi se sastojao od 6 linija.

 | Autor : Fokus Foto: Fokus

„Prva linija, Vrapče-Ravnice bit će spremna 2025. te će u prosjeku jedna linija po godini biti puštena u promet. Cijeli će projekt biti dovršen 2030. Tamo gdje metro neće prometovati, nadoknadit ćemo novim tramvajskih prugama i drugim javnim prijevozom.“, istaknuo je Nađi o temi metroa.

Od ostalih novih projekata valja izdvojiti Zdravstveno – prometni centar Blato, prostor gdje bi bili smješteni Nova bolnica, dom za starije i nemoćne, novi autobusni kolodvor, parkiralište i stanica metroa. Planira se i produljenje tramvajske pruge od rotora do te lokacije. 

popularna emisija
RTL Direkt idućih se tjedana neće emitirati: Mojmira Pastorčić u odjavi posljednje emisije otkrila razlog
Auro Domus
KRIPTO-BUDUĆNOST
5 predikcija koje se očekuju na tržištu kriptovaluta u 2021. godini
  • jorgen:

    Ovaj SF sa metro-om im nije trebao jer su djelovali relativno ozbiljno. Pobogu, europskim gradovima s postojećom metro infrastrukturom je potrebno više godina za nove linije, a ovi bi 2025-e otvarali prvu. Do 2025 bi tek bio završen nacrt projekta, ... prikaži još! pod uvjetom da se završena sva ispitivanja tla i svega što takva linija iznad sebe mora nositi. Na kraju bi se moralo postaviti pitanje - čemu, kada Zagreb svojom veličinom tek marginalno opravdava enormnu investiciju koja naravno da ne bi u najvišem postotku bila pokrivena novcem EU fondova (jer bi inače svi gradovi EU muzli novac za koješta).