Opasno je to križanje, svako se malo na njemu dogodi nekakav sudar, govore nam stanovnici Sigeta, a u prilog njihovim tvrdnjama svjedoče i nagnuti metalni stupići uz pločnik koji su vjerojatno posljedica naleta autom. Riječ je o raskrižju Radmanovačke, Ulice Siget te Parka Hrvatske mornarice, a kako se u njegovoj blizini nalaze Osnovna škola Većeslava Holjevca, neboder znan kao Super Andrija te igralište Nogometnog kluba Hrvatski dragovoljac, jedno je od frekventnijih u tom dijelu Novog Zagreba.
Godinama se zato stanovnici nadaju boljem prometnom rješenju, a u Gradu su se domislili upotrijebiti ono kakvo od ljeta 2023. postoji u Adžijinoj ulici na Trešnjevki i koje je, podsjetimo, prvih mjesec dana zbunjivalo velik broj vozača. Dvostruki kružni tok trebao bi osvanuti i u Sigetu, a njime će se, kažu u gradskoj upravi, povećati protočnost automobila te smanjiti broj prometnih nesreća. A za takvom su solucijom, napominju, posegnuli zbog osobitosti raskrižja.
– Sastoji se od četiri privoza i dva sjecišta kojima se povezuju tri prometnice, što zahtijeva specifično prometno-tehničko rješenje. Dva građevinski izvedena rotora funkcionirat će kao jedno kružno raskrižje sedlastog, odnosno izduženog oblika. Koridor maksimalne osnove širine iznosi 11,70 metara u ukupnoj dužini od 282,95 m, a zona obuhvata rekonstrukcije površine je od oko 4200 kvadrata – kaže Krunoslav Tepeš, pomoćnik pročelnika u Sektoru za ceste gradskog Ureda za obnovu, gradnju, prostorno uređenje i komunalne poslove.
Za projekt je, dodaje, izrađeno idejno prometno-tehničko rješenje te su prikupljeni posebni uvjeti od nadležnih javnopravnih tijela. Trenutačno se usklađuju, a priprema se i pokretanje postupka javne nabave za izradu glavnog i izvedbenog projekta, što je pak podloga za ishođenje građevinske dozvole te raspisivanje natječaja za izvođača radova i stručni nadzor. Što se tiče vremenskog okvira, dodaje, ovoj je fazi teško dati informacije o konkretnim rokovima, ali nada se da će se krajem godine moći pokrenuti javna nabava za izvođača.
Novo prometno rješenje, koje je, dakle, drugo takvo u Zagrebu, funkcionirat će poput svog starijeg brata u Adžijinoj. Prvi će se rotor nalaziti na uglu Radmanovačke i zapadne strane Ulice Siget, a drugi na uglu njezine sjeverne strane i Parka Hrvatske mornarice. – Ono je na tragu gradske politike smirivanja motornog prometa. Smanjit će se broj kolizionih točaka i povećati preglednost raskrižja, što će zasigurno pridonijeti i smanjenju broja prometnih nesreća. U tom smjeru planirana je i uspostava ograničenja brzine prometovanja motornih vozila kroz samo raskrižje na 30 kilometara na sat – kaže Tepeš.
S gradnjom kružnog toka, dodaje, uredit će se i sva prateća komunalna infrastruktura, poput oborinske odvodnje, hortikulture i javne rasvjete, uz izvedbu odgovarajuće prometne opreme i signalizacije. Među većim nesrećama na raskrižju stanovnici navode one iz rujna 2009., kada je u samo nekoliko sati razmaka došlo do dva naleta automobila na djecu. Obje su nesreće završile s teškim ozljedama maloljetnika, a ozbiljno je stradao i muškarac koji je 2014. bio žrtva neopreznog vozača.
Da je riječ o prometnom i opasnom križanju, potvrđuje i Teo Grančić, predsjednik Vijeća mjesnog odbora Siget. – Radmanovačka je važna prometnica jer je jedan od glavnih izlaza iz Svete Klare. Ovakvo rješenje dovest će red u promet, a dobra je stvar i to što će se za potrebe rotora srušiti ilegalna građevina u blizini križanja – ističe.
Slaven Staklenac, ravnatelj OŠ Većeslava Holjevca, drži pak da kružni tok neće pomoći sigurnosti đaka. – Ulicom će prolaziti isti broj vozila, samo nešto sporije. Ne očekujem znatnu promjenu. Mislim da bi najsigurnije za učenike bilo kad bi Ulicu Siget poslije kružnog toka zatvorili te prolaz omogućili samo onima koji imaju nekakve veze sa školom. Neka vozači obilaze oko kvarta drugim pravcima. Realnost je, međutim, da se Sveta Klara razvija i da postoji sve veći priljev vozila koji prolaze kroz Siget. Svjestan sam stoga kao vozač potrebe za rotorom, a istina je i da će ulica izgledati ljepše – napominje.
A iako je dvostruki rotor koji je prije godinu i pol osvanuo na Trešnjevki isprva zbunjivao vozače, stručnjaci smatraju da je pokazao pozitivne rezultate. – Ispostavilo se to kao jako dobro rješenje, stoga pozdravljam postavljanje takvog kružnog toka u Sigetu. Nema velike opasnosti za vozače, a ako i dođe do kakve nesreće, šteta će biti minimalna – kaže Goran Husinec, sudski vještak za cestovni promet.
Jedan će kružni tok biti na izlazu iz Radmanovačke, a drugi na uglu Parka Hrvatske mornarice. Tim se cestama, kažu stanovnici naselja, koriste i mnogi vozači iz Svete Klare, a u gradskoj upravi očekuju da će model kakav su implementirali u Adžijinoj također pomoći novozagrebačkom kvartu.
FOTO Pogledajte kako je izgledao trg kada je na pozornicu izašao Thompson
Zamisli naslov, raskrižje strave. Ma dajte me najte.