Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Bude li zima blaga, rotor će biti u pogonu od travnja 2020.

Nedavno je počelo asfaltiranje kružnog toka, saniraju se te proširuju i nadvožnjaci. Tuneli su pri kraju, a radovi na tramvajskoj pruzi počinju za desetak dana
24. kolovoza 2019. u 15:28 11 komentara 5165 prikaza
Gradilište na rekonstrukciji rotora u Remetincu
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/29

Više od deset sati dnevno provode na gradilištu. No, odmahuju rukom Puran i Dafazem Saini iz Indije, ne smeta njima ni znoj koji im kapa ispod kaciga, ni posao, ni prašina, već – naša, kako kažu, bezukusna hrana. – No hot, ne vruće, mi smo iz Indije, nama je dobro. Ljudi su super, nije nam naporno ni raditi, ali hrana... Uopće vam nije začinjena – smije se ovaj dvojac. Zajedno s još oko 250 kolega svakodnevno marljivo rade kako bi remetinečki rotor zasjao u punom sjaju. U pogonu su bageri, kranovi, miješalice..., a obrisi novog rotora već se lagano naziru.

Milan Bandić/Dubai Memorandumu o razumijevanju Otkriveni detalji: Što je Bandić potpisao u Dubaiju

Radnici iz cijelog svijeta

– Početkom ovog mjeseca počeli smo asfaltirati, radi se na dijelu rotora na Jadranskoj aveniji, Remetinečkoj cesti, Aveniji Dubrovnik. Većina radova trebala bi biti gotova do kraja studenog – objašnjava voditelj gradilišta Mile Lulić. Početkom idućeg mjeseca kreće i izgradnja tramvajske pruge i okretišta, a jedan će se trak ostaviti i za buduću prugu prema Laništu. Pri kraju su i radovi na 280 metara dugom podvožnjaku s dvije tunelske cijevi, koji će s rotora usmjeravati automobile s Avenije Dubrovnik prema Jadranskoj aveniji i obrnuto.

Gradilište na rekonstrukciji rotora u Remetincu | Autor : Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

– Veći dio posla je pri kraju pa u rujnu počinjemo sa završnim “sređivanjem”. Postavljat će se rasvjeta, hidraulika, sustav za mjerenje ispušnih plinova... – govori M. Lulić. Trenutačno se radi i na proširivanju i saniranju četiriju nadvožnjaka, dok se onaj sjeverni samo sanira, dodaje Lulić.

Gužve u prometu zbog radova na Aveniji Marina Držića RADOVI I GUŽVE NA DRŽIČEVOJ “Kaj nisu to mogli napraviti ranije, kad je grad bio prazan?”

Radnici svakodnevno postavljaju betonske konstrukcije, ograde, novi asfalt, rubnjake... Na istočnoj se strani rotora pak radi “ganc novi” nadvožnjak od 23 metra, koji bi trebao biti gotov do kraja studenog. Sve ide, govori šef gradilišta, prema planu i dinamici izvođenja. Do sredine listopada pola bi rotora već trebalo biti gotovo. Trebao bi tada profunkcionirati i njegov sjeverni dio pa će se od Jadranske avenije preko rotora moći na Aveniju Dubrovnik. Većina radova, govori Lulić, trebala bi biti gotova prije zime.

Gradilište na rekonstrukciji rotora u Remetincu | Autor : Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

– Ako nam zimski uvjeti budu išli na ruku, rotor bi kompletno trebao biti u pogonu početkom travnja iduće godine – govori M. Lulić. Na “najznačajnijem projektu u modernoj hrvatskoj povijesti”, kako je rekonstrukciju remetinečkog rotora opisao gradonačelnik Milan Bandić, marljivo rade radnici iz Indije, Albanije, Bosne i Hercegovine, Ukrajine, Makedonije i, naravno, Hrvatske.

Donagoj Valand DJEČAK SA STAVOM Desetogodišnji prosvjednik bori se za hipodrom

Četveronožni pomagač

Na ovom se “multikulturalnom gradilištu”, kako ga nazivaju, svi odlično slažu. Problema nemaju ni sa sporazumijevanjem jer su, smiju se, razvili zajednički jezik, a najdraži dio dana su im – gableci. Ipak, kad se dela – dela se, govori Akif Hadžikić iz Tuzle.

Gradilište na rekonstrukciji rotora u Remetincu | Autor : Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

– Posao počinje oko sedam ujutro, a po smjenama se radi dok ne padne mrak. Vruće je, kako da nije, ali pokušavamo hvatati hlad koliko ide. Kad baš jako uprži, uzmemo pauzu da malo dođemo k sebi i nastavljamo dalje. Navikli smo već, ide to – govori A. Hadžikić. A “fizikaliju” s dečkima, bez ikakve razlike, obavlja i dama – i to srednjoškolka.

Radovi u Zagrebu SANACIJA Privremena regulacija prometa u Aveniji Marina Držića zbog obnove kolnika

Monika Horvat u rujnu upisuje treći razred Graditeljske škole u Varaždinu, a na remetinečkom rotoru je na praksi. A ekipi s rotora pridružio se i novi član ekipe – pas.

Tu je, govore radnici, zalutao, pa se sada brinu o njemu, a on ih prati u stopu pazeći da sve prođe kako treba. Podsjetimo, radovi na ovom projektu vrijednom 333 milijuna eura započeli su u srpnju prošle godine, a otvoren bi trebao biti najkasnije na Dan grada Zagreba, 31. svibnja iduće godine, najavio je gradonačelnik. 

RBA
INVESTIRANJE JE PRIRODNO
Kako je to živjeti pored Dunje? U svakom slučaju, potaknula me na razmišljanje – koji je moj cilj?

A1 izdvaja za Vas

  • SveJeUzalud:

    ....privremena regulacija se pokazala boljom od samoga rotora a da toga nijsu dvijesni svi pametni.....koji su odgovorni za njega...

  • Ten-kre:

    Bit će brža veza i za Remetinec pa će valjda i gradonačelnik otići u tom smjeru.

  • Avatar Uikančina
    Uikančina:

    Kad sam na snimki ugledao ova dva preplanula mladića s kacigama na glavi kako poziraju na gradilištu, pomislio sam - zar je to moguće ? Ipak postoji mogućnost integracije pripadnika romske nacionalne manjine u hrvatsko društvo u kojem bio i ... prikaži još! oni bili korisni članovi. A onda razočarenje ! Radi se o Indijcima...