Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 116
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
16.12.2018. u 08:10

Hrvatski mediji puni su hvale za mlade influencere koji "iz zajebancije" zarade više nego što obični ljudi "krvavim radom" zarade u pola godine "rudarenja na poslu koji istinski preziru"

U Britaniji 91% mladih prati influencere više puta mjesečno, a 63% više puta tjedno. Svaki drugi Britanac do 30 godina kupio je ove godine barem jednu stvar koju su influenceri reklamirali: 44% njih odjeću, 36% proizvode za higijenu ili ljepotu, 21% videoigru.

Influenceri nisu samo adolescenti nego i bakice. Australska zlatarica Sarah Jane Adams ima 175.000 pratitelja koji cijene njenu izjavu da voli svoje bore i da ih se ne kani riješiti. Umirovljenica Lyn Slater raspravlja o modi, kulturi i životnim iskustvima, a Jenny Kee kapitalizira 40 godina rada u modnom biznisu.

I klinci su influenceri. Mali Britanac Ralphie Waplington zaradio je u prvoj godini života na Instagramu odjeće, stvari i hrane vrijedne 10 tisuća funti, a u online model pretvorila ga je majka. Zabranila je članovima obitelji da postaju Ralphiejeve slike jer svaka objava mora biti strogo kontrolirana, a planira zatrudnjeti kako bi biznis proširila na sektor novorođenčadi.

Influenceri se šire kao pošast. Jedan je uzrok siromaštvo. Ako se može nešto zaraditi tako da iznajmim sobu preko Airbnba, odradim par vožnji s Uberom ili stavim vodicu za ispiranje usta na svoj Facebook – zašto ne? Ne moram imati milijune pratitelja, mogu biti mikro-influencer ili čak nano-influencer, ako imam pratitelja između jedne i pet tisuća. Reklamna industrija je u krizi, mediji su nestali, kampanje su skupe, a ljudi su njima zasićeni i dočekuju ih sa skepsom.

Korporacijama treba svježe meso, osoba s povjerenjem, njihov agent na terenu, korisna budala koja će svoj integritet davati u zamjenu za honorar. Ništa nova pod suncem.

Nekad su domaćice pozivale svoje susjede na sjedeljke uz kavu pa bi im usput pokušale uvaliti čudesne lonce, revolucionarne vitaminske pripravke i vječne plastične zdjele. Danas je svatko pozvan da kao obični digitalni građanin s virtualnim prijateljima podijeli oduševljenje nekim proizvodom, uslugom ili destinacijom. Lakše je nego ikada naći sponzora. N

e morate godinama raditi na sportskoj, glazbenoj ili glumačkoj karijeri; nema zamornih proba, napornih treninga i skupe opreme; nema stresa pred natjecanje, razočaranja nakon premijere i bolnih ozljeda. Dovoljno je naći prikladnu pozadinu za selfie ili inscenirati raskošni prizor, klik, i gotovo – para sama curi.

Zašto bi netko dao nešto ni za što?

Pa nije baš ništa. Influencer – hrvatski bismo rekli: utjecajnik – trguje svojom intimnošću i povjerenjem. Ali tko ne vidi lažnost influencerice koja leži pod svilenom plahtom, na srebrnom pladnju su kava, croissant i cvijet, iza nje baloni u obliku srca i napunjeni helijem, a na noćnom ormariću kao slučajno leži brendirani proizvod?

Tko ne vidi odsutnost imaginacije i kreativnosti kad nam ugledna domaća influencerica – uloživši impresivan trud – u blenderu marke X izmiksa jabuku i ciklu i to popije pred nama? Čak i ne iskrivi lice zbog tog odvratnog pića.
Totalitarni režimi žele da svaki dio života bude prožet ideologijom, kapitalizam želi da svaki dio života služi stvaranju profita.

Instagram je stoga zatrpan videima influencera s Eiffelova tornja, ispred Opere u Sidneyju ili iz singapurskih lebdećih bazena. U velikoj konkurenciji treba napraviti iskorak iz bezličnosti, a to se svodi na izlaganje tijela. Mladi belgijski par koji se poseksao na vrhu piramide recentni je primjer, a jedna se hrvatska influencerica istaknula snimanjem svojeg poroda. Ali što još može narcisoidnost prikazati nakon seksa i poroda?

Nikakvo čudo da Instagram od svih društvenih mreža izaziva najviše duševnih poremećaja. Jedna 18-godišnja hrvatska influencerica već si je korigirala usne. A što će tek morati korigirati kad vrijeme i sila teže ostavi na tijelu tragove? Ako ne voli sebe, kako će voljeti svoje sljedbenike?


Ne možete biti nikad dovoljno savršeni. Zato je utjecajništvo često obična laž. Nemate privatni avion? Možete ga povoljno unajmiti za snimanje u hangaru, profesionalni fotograf uključen, nitko ne mora znati da nije vaš.

Želite napraviti selfie u liftu luksuznog hotela ili na egzotičnoj plaži, ali nemate novaca da tamo odletite? Uvijek možete pisati vlasniku da vam daruje apartman, a vi ćete mu se odužiti na svojem vlogu, na kojem ćete iskreno, uvjerljivo i autentično – a opet nenametljivo – nahvaliti objekt.

No može vam se dogoditi da vam menadžer odbrusi da ste parazit i lijenčina i da više cijeni svoje konobare i čistačice od vas te da se osjeća dužnim zaraditi za njihovu plaću – kao što se dogodilo blogerici Elle Darby, koju na YouTubeu prati 87 tisuća ljudi, a na Instagramu 76 tisuća, kada je htjela užicati romantični vikend s dečkom u dublinskom hotelu “White Moose”.

Hrvatski mediji puni su hvale za mlade influencere koji “iz zajebancije” zarade više nego što obični ljudi “krvavim radom” zarade u pola godine “rudarenja na poslu koji istinski preziru”. Hrvatski marketinški stručnjak tvrdi da je prošlo vrijeme “pravih socijalističkih zanimanja iz prošlog stoljeća” kao što je, recimo “pomoćni alatničar”.

Baš bih volio vidjeti influencericu kako joj se upalio korijen zuba, a kad uđe u ordinaciju, ondje ugleda kolegicu u čipkastom donjem rublju, s balonima u obliku srca, napunjenim helijem, kako namješta kameru svojeg YouTube kanala i bezbrižno je obavještava da se stomatologijom bavi već tri mjeseca, ali da joj je pomalo dosadila, a i publika se osipa, pa razmišlja da prijeđe u neurokirurgiju. 

Komentara 1

DU
Deleted user
10:01 16.12.2018.

Korporacije obicno lazu u svojim reklmama. Trgovacki lanci se osjecaju svemogucim. To je omogucilo otvorenim sustavima da pored reklama prodaju razlicite usluge ili proizvode. U svakom poslu postoje prevaranti koji na lak i brz nacin zele zaraditi sto je vise moguce. Visoke tehnologije ili tehnicki slozene proizvode zasad nisu dotaknute ovim bumom.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije