Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Zaštitne ograde su preblizu stupova i portala

Na 45,43 posto pregledanih dionica nije utvrđena razina zaštite koju cesta mora pružati prema EuroRAP sigurnosnim standardima
19. rujna 2018. u 13:20 3 komentara 509 prikaza
Marko Ševrović, Fakultet prometnih znanosti
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL

Fakultet prometnih znanosti, kao tehnički partner Hrvatskog autokluba, koji je nositelj licence EuroRAP/iRAP, u srpnju 2018., proveo je inspekciju i kodiranje 10 odabranih dionica autoceste A3 (Bregana – Zagreb Istok) i 11 dionica autoceste A4 (Zagreb – Goričan).

HAC Vraćeni niži Izvansezonski iznosi za vožnju autocestama Od Zagreba do Splita opet 181 kunu

Iz rezultata izvješća koje je jučer predstavio u HAK-u vidljivo je da na 45,43 posto pregledanih dionica A3 i A4 nije utvrđena razina zaštite koju cesta pruža u slučaju pogreške vozača uvjetovana postojećim EuroRAP/iRAP sigurnosnim standardima za osobna vozila. Preostalih 54,57 posto cestovnih segmenata ocijenjeno je zadovoljavajućim SRS (engleski: Star Rating Score) ocjenama, od čega je 51,49 posto dionica dobilo tri zvjezdice, dok je 3,08 posto dionica dobilo četiri zvjezdice.

U Izvješću se navodi da se nedostatci na većem broju lokacija odnose na postavljanje zaštitne odbojne ograde neposredno uz stupove nadvožnjaka i portala, čime se ne osigurava dostatna razina zaštite u slučaju naleta vozila na odbojnu ogradu. Pri udara vozila u odbojnu ogradu na takvim mjestima, ograda se može deformirati pa postoji mogućnost udara vozila u stup nadvožnjaka ili portala. Dr. Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti istaknuo je da su autoceste u Hrvatskoj najsigurnije ceste, ali i da postoje područja za poboljšanje.

koridor 5c Autocesta EBRD odobrio BiH dodatnih 180 milijuna eura kredita za gradnju koridora 5c

Hrvatske autoceste su pak u postupku javne nabave za izradu projektne dokumentacije za usklađenje zaštitne ograde sa zahtjevima iz propisa, a cilj projekta je, navode, povećanje sigurnosti prometa kroz poboljšanje pasivnih sustava zaštite što će izravno utjecati na smanjenje posljedica prometnih nesreća.

>> Pogledajte kako su izgledale ovoljetne gužve na Lučkom

 

BOLJE TO NEGO PAUK
VIDEO Dvojac iz Zagreba oduševio Hrvatsku: Zasmetao im auto na putu, pa ga se 'kreativno riješili'
PVMax
Sunce na vašem krovu
Projekt PVMax – REGEA priprema investicijski val u sunčane elektrane
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Avatar Stimy
    Stimy:

    Ma glavno da se tuneli redovito farbaju.

  • rightside:

    super,, a di ste bili dok se gradile te ceste?? ko vam je tad smisljao uvjete o sigurnosti?? da se mene pita sad bi svi skupa otkaze dobili,,

  • dalibor.hren:

    Pogledajte sve hrvatske autoceste!