Naslovnica Vijesti Svijet

Uplakani Miljenko Ivanković: Poznavao sam tu djecu, i naši klinci išli su u tu školu

U školi je organiziran krizni stožer za pomoć učenicima i roditeljima
24. ožujka 2015. u 19:07 23 komentara 71181 prikaza
avion
Foto: Reuters/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/17

Svih 150 putnika i članova posade najvjerojatnije je poginulo u padu zrakoplova njemačke kompanije Germanwings u francuskim Alpama danas oko 10 sati. U zrakoplovu, koji je iz Barcelone letio u Düsseldorf, bila su 144 putnika i šest članova posade.

– Poznavali smo svu tu djecu. I njihove roditelje. Kod nas su slavili njihovo rođenje, rođendane, krstitke, krizme... Mi smo ovdje starosjedioci, sve ih znamo – govori nam Miljenko Ivanković. Prije više od 40 godina došao je u Njemačku iz Mostara, a sa suprugom Zdravkom vodi restoran, središte društvenog života Halterna, mjesta u blizini Düsseldorfa koje je danas u nesreći u francuskim Alpama izgubilo cijeli razred – 16 učenika i dvije profesorice.

Današnji dan u Halternu, koji broji 40-ak tisuća stanovnika, presječen je na pola oko 14 sati. Prvo su do stanovnika dopirala nagađanja, neprovjerene informacije da je u zrakoplovu koji se ranije tog dana srušio u francuskim Alpama bili neki učenici iz Njemačke. Da, španjolska grupa 10. razreda gimnazije Josepha Königa, učenici u dobi od 15 i 16 godina, bila je na učeničkoj razmjeni u Španjolskoj i da, baš su se danas trebali vratiti kućama, no nitko nije ni želio razmišljati da su baš oni stradali.

– Ne javljaju se na telefone, no tko zna zašto – govorilo se. A onda je policija stigla ispred škole, učenici su pušteni kućama, a grad se ispraznio i zanijemio. Čudna tišina vladala je tim gradićem.

Učenici i roditelji zanijemili

– I naša su djeca išla u tu gimnaziju – rasplakao se bračni par Ivanković. Učenici su ujutro poslani kućama, ali se nisu tamo zadržali. Vratili se se pred školu, još s torbama, stojeći ispred zgrade u malim, nijemim skupinama.

– U školi je organiziran krizni stožer za pomoć učenicima i roditeljima – kažu Ivankovići. Kako je odmicao dan, grad se preselio na ulice – grljenje, suze, svijeće, a rijeka ljudi kretala se prema školi.

– Kako ćemo ovakvu tragediju preživjeti – pita se Ivanković.

Germanwings nije objavio nacionalnosti svih putnika i članova posade, no zna se da je među njima najmanje 67 njemačkih, 45 španjolskih i 30-ak turskih državljana... Do zaključenja ovog teksta nije bilo poznato je li među putnicima bilo i hrvatskih državljana.

Zrakoplov je pao na nedostupnom planinskom terenu na visini većoj od dvije tisuće metara, a francuski predsjednik François Hollande ubrzo nakon nesreće kazao je kako se teško može očekivati da je itko preživio.

Zrakoplov je u 10 sati ujutro poletio iz Barcelone, a 44 minute kasnije podigao se na maksimalnu visinu od 11.580 metara. Samo dvije minute nakon toga zrakoplov se iz potpuno nepoznatih razloga počeo spuštati. Poniranje je trajalo osam minuta, a u 10.53, na visini od 1830 metara, kontrola leta izgubila je kontakt s airbusom. Isprva je francuska kontrola leta objavila da je zrakoplov poslao poziv upomoć, no poslije je francuska uprava za civilno zrakoplovstvo objavila da piloti nisu uputili poziv upomoć, već su kriznu proceduru pokrenuli kontrolori leta u trenutku kada su izgubili kontakt sa zrakoplovom, čemu je prethodilo naglo poniranje airbusa. U samo 6 minuta spustio se 4270 metara.

Jedan od spasilaca kazao je da se zrakoplov potpuno raspao i da nije vidio komad koji je veći od osobnog automobila, a vođa spasilačkog tima David Daltier kazao je da je u snijegu na mjestu pada vidio jedno tijelo kako se pomiče. “Sada nam je prioritet što prije doći na mjesto nesreće i spasiti one koji su možda još živi”, kazao je on.

Zagonetni uzroci pada

Njemačka kancelarka Angela Merkel odmah nakon nesreće obratila se Nijemcima.

– Ovo je trenutak u kojem svi osjećamo duboku tugu i žalost – kazala je i najavila da će danas otići na mjesto nesreće.

Bivši glavni inspektor za zrakoplovne nesreće Dinko Vodanović kaže da pojam izvanredne situacije, koju su dojavili piloti, može značiti puno – od tehničkog kvara do toga da je netko upao u pilotsku kabinu. Vodanoviću je vrlo čudno i nelogično da je zrakoplov prije pada promijenio visinu s krstarećih 11 kilometara na samo dva kilometra visine. To se može, kaže, dogoditi samo ako je pilota netko prisilio na to. Napominje da airbus na krstarećoj visini u slučaju da mu otkažu oba motora može letjeti još stotinjak kilometara.

Boris Popović, pilot i instruktor letenja, smatra da prema brzini kojom su gubili visinu to nije bio slobodan pad aviona, piloti su pokušali dovesti zrakoplov pod kontrolu, a mogla bi biti riječ o gubitku uzgona. Popović ističe da se u 80 posto zrakoplovnih nesreća radi o ljudskoj pogrešci.

>> Pronađena crna kutija srušenog aviona! Među 150 poginulih dvije bebe i učenici

>> Nova teorija: MH370 su oteli Rusi i odveli ga u Kazahstan

Mala škola financija
Edukativni projekt
Učenici, prijavite se na nagradni natječaj i osvojite 15 tisuća kuna za svoju školu

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar StevoKrajačić
    StevoKrajačić:

    Ostanem bez teksta, tako tužno ,,, a što je najgore i od goreg uvijek ima gore.

  • enigmus-hr:

    Za tu kanturinu od Airbusa se odavno zna da ima problema sa smrzavanjem senzora visine. Ovaj je jedan od prvih modela, uskoro bi bio oldtimer, tko zna jesu li mu napravljene sve izmjene problematicnih dijelova, ili je firma po obicaju stedila

  • Avatar rothmans
    rothmans:

    ovo je horor!