Naslovnica Vijesti Hrvatska

'Tome u medicini nema mjesta. Mora se odvojiti crkva od države'

To je zapravo odbijanje vršenja standardnih postupaka u medicini, kazala je Grujić Koračin
18. travnja 2019. u 11:28 57 komentara 5279 prikaza
Jasenka Grujić Koračin
Foto: Screenshot

Liječnica je i doktorica Jasenka Grujić Koračin koja je zajedno s još nekoliko kolega liječnika pokrenula inicijativu za reguliranje priziva savjesti pokušala je odgovoriti na pitanje kakva je slika Hrvatske po pitanju priziva savjesti i pobačaja općenito. Istaknula je kako smo u ovom dijelu Europe loši po tom pitanju, iako je komentirala da su slične situacije poznate i u Poljskoj, na granici s Njemačkom, gdje Nijemci vode točnu evidenciju o tome koliko Poljakinja se odlučilo za prekid trudnoće, kazala je Vijesti.hr.

Objavila slovenska TV: Hrvatice idu na pobačaj u Sloveniju: Odnos liječnika u Hrvatskoj prema meni bio je očajan

"Naš zakon koji je na snazi još iz 1978. godine je jako dobar zakon. On omogućuje prekid trudnoće do 10. tjedna trudnoće od začeća na zahtjev. Nakon toga u posebnim indikacijama. Međutim, tu se je ispriječio taj tzv. institut priziva savjesti. To je zapravo odbijanje vršenja standardnih postupaka u medicini", kazala je Grujić Koračin.  

Grujić Koračin je istaknula kako se miješa Deklaracija o ljudskim pravima koja garantira slobodu savjesti, vjeroispovijesti, slobodu mišljenja...

"Ali to nije priziv savjesti. Priziv savjesti je prvi put spomenut u enciklici Evangelium Vitae kada je zapravo Crkva učinila upad u sekularni poredak, smatrajući da liječnici moraju spriječiti, kako je rečeno u enciklici, te zločine. Zločini su eutanazija i pobačaj, s mogučnošću da se liječnici pozovu na savjest", istaknula je.

Milan Kujundžić usuglasili se Savjetovanje i razdoblje čekanja prije pobačaja obvezno je prije odluke o abortusu

Na konstataciju da se u društvu čuje da je prisutno dosta navoda da se žene maltretira i vrijeđa u bolnicama pa i ispred bolnica. 

"Čujem od pacijentica kakva imaju iskustva, od toga da prolaze pokraj ovih ljudi koji se mole gdje su one izložene dodatnom mučenju", rekla je doktorica i istaknula da žena koja mora učiniti prekid trudnoće iz raznih razloga, da bismo se prema svim tim ženama morali odnositi s više empatije.

Hrvatske bolnice Nakon ginekologa sve češće priziv savjesti iskazuju i anesteziolozi

"A što se tiče religijskih razloga, svaka vjernica ima pravo roditi i 15-ero djece ako žele. Nema nikakve prisile ovjde, ali je potrebno u svakoj državi odvojiti crkvu od države", kazala je Grujić Koračin.

Ona smatra da takvom institutu u medicini nema mjesta. On nije reguliran nijednim regionalnim ili međunarodim zakonom o humanitarnim pravima. Postoji samo preporuka Vijeća Europe o mogućnosti iz 2010. godine da se priziv savjesti implementira u medicini. Ali je isto tako, Vijeće Europe tada iskazalo zabrinutost da bi to moglo naštetiti ženskom zdravlju. 

Video: SDP o Zakonu o pobačaju

Kik
Prolistajte novi KiK katalog i ne propustite super akcije!

A1 izdvaja za Vas

  • bla3108:

    a zasto doticna misli da je pro-life stajaliste nuzno povezano sa crkvom i vjerom? Jer nije.

  • giannimichelis:

    Drugarica doktorka ne radi ništa drugo nego lupeta. Poprilično nesuvisle nebuloze. Kakve veze ima crkva s prizivom savjesti i zašto ni netko tko ima priziv savjesti obavezno morao biti vjernik? Što je s temeljnim načelima humanizma? Halo, pa ovdje se ... prikaži još! radi o nemilosrdnoj likvidaciji nemoćnog živog bića. Nadalje, u medicini ne postoje obavezni standarni postupci, svaki liječnik ima puno pravo i slobodu provoditi liječenje kakvo misli da treba provoditi. Ako misli da treba nekome mjeriti tlak 3000 puta na dan, onda će to i raditi, bez obzira na "standardne postupke". Isto tako, ima pravo odbiti davati "tretman" po želji pacijenta ako to po njegovom mišljenju nije u najboljem interesu pacijenta. Trudnoća nije bolest, pobačaj nije liječenje, niti jedan liječnik nema nikakvu obvezu provoditi nekakve standardne postupke.

  • Nemojtako:

    Treba imat želudac i reć da ljudi koji mole za život djeteta muče druge, a oni koji dijete ubijaju da su humani.