Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 197
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
VEČERNJI TV – SUČELJAVANJE

Četiri favorita za predsjednika SDP-a sučelila su se, pogledajte oko čega je sve zaiskrilo

sdp
Foto: Boris Ščitar, Luka Stanzl, Patrik Macek/PIXSELL
1/9
09.09.2020.
u 11:34

Ahmetović: SDP se otuđio od građana. Grbin: Oni koji su tapšali Bernardića trebaju otići

Kandidati za predsjednika SDP-a Mirela Ahmetović, Peđa Grbin, Željko Kolar i Ranko Ostojić sučelili su se u emisiji televizije Večernjeg lista. U emisiju je pozvan i Marino Percan, peti kandidat za šefa stranke, no on se ispričao drugim obavezama.

 

U nešto više od sat vremena, koliko je trajalo prvo sučeljavanje kandidata za novog lidera SDP-a na koje su stigla sva četiri favorita, gledatelji, članovi i simpatizeri te stranke mogli su čuti odgovore na pitanja kako kandidati vide stranku te u kojem smjeru mora ići SDP nakon izbornog debakla koji je stranka doživjela na proteklim parlamentarnim izborima. U emisiju je pozvan i Marino Percan, peti kandidat za šefa stranke, no on se ispričao drugim obavezama. Sučeljavanje je vodila Petra Maretić Žonja. 

Zašto mislite da bi bili uspješni predsjednici SDP-a?

Ahmetović: S obzirom na sve dosadašnje rezultate i iskustvo u politici, mogu ponuditi rješenja i omogućiti da SDP postane moderna socijaldemokratska stranka. Moje mjere vrlo su konkretne i mogu ponuditi rješenje za jačanje SDP-a.

Grbin: Činjenica da sam dobio najveći broj glasova nije laka, ali pokazuje da od svih kolegica i kolega imam najveću prepoznatljivost među građanima i mogu zadobiti njihovo povjerenje. Poznajem hrvatsku politiku, poznajem hrvatske građane i oni mene kroz rad u Saboru.

Kolar: Svakoga od nas određuje nekoliko stvari, svoj politički put odabiremo sami. Ja sam svoj politički put izabrao u realnijim devedesetim godinama i kao član stranke prošao sam sve. Smatram da s tim znanjem i iskustvom mnogu odgovoriti zahtjevima i potrebama naših ljudi, građana RH te da dobro razumijem naše stranačko tijelo, čovjek sam koji okuplja i koji je naučio slušati. Samo ako se okupite s najkvalitetnijim ljudima, možete imati najbolji rezultat.

Ostojić: SDP je u ozbiljnoj krizi, uza sve svoje iskustvo koje imam, pokazalo se što znači biti SDP-ovac. Bitno je reći da su sami izbori sastavni dio izbornog procesa, a onaj tko ne sudjeluje i tko nije spreman na neuspjeh, taj nikad neće pobijediti. Na zadnjim unutarstranačkim izborima pobijedio sam u svojoj županiji, to je bilo 2018. Od svih ovih priča, članovi trebaju presuditi tko će pobijediti.

Kriza u SDP-u

Ahmetović: Ključni je problem  nedostatak komunikacije. Otuđili smo se između sebe, ali i od građana. Trebaju nam sustavno kreirane politike kojima možemo unaprijediti život svakog čovjeka. Moramo se vratiti lokalnim organizacijama, ljudima koji su na terenu, koji imaju ovlasti i dignitet da nastupaju. 

Grbin: Novi SDP stranka je koja je usmjerena na ono što je građanima bitno i na rješavanje problema. Moramo stvarati sadržaj i politike. Prezentirat ću svoju viziju kakvu Hrvatsku želim vidjeti u sljedećih deset godina. Kada budemo davali konkretna rješenja, onda ćemo rasti i biti bolja stranka. S 33 tisuće članova spali smo na samo 11 tisuća onih koji plaćaju članarinu. Moramo vratiti povjerenje ljudi. Jaki SDP potreban je Hrvatskoj. A trebali bi otići oni ljudi koji su bili arhitekti poraza i tapšali Davora Bernardića pa mu potom okrenuli leđa. 

Kolar: Ovo je odraz stanja u SDP-u jer svi misle da je netko nečiji čovjek kad se kandidira za čelnika stranke. Otprilike je tako – osvajajte izbore i budite dobri na lokalnoj, ali nemojte se kandidirati za nacionalnu razinu. Međuljudski odnosi su ključan problem. Pojedinci su mislili da su bitni, a neki su se okružili malim brojem ljudi i nisu prihvaćali savjete drugih. SDP je velika i jaka stranka. U to sam se uvjerio hodajući po Hrvatskoj, imamo mnogo sjajnih ljudi, ali ih slabo koristimo. Moraju prestati sukobi da možemo normalno razgovarati i da nema podmetanja. Treba postojati većina i da tijela donose odluke. To se nije događalo pa smo zbunili članove i birače. Želim novi SDP na načelima koje je postavio Ivica Račan. Uvjeren sam da ćemo se svi zajedno okupiti nakon ovih izbora.

Ostojić: SDP ne treba nikakvu novost nego se treba vratiti na onaj normalni odnos i normalan SDP kad nije bilo trgovanja glasovima, kombinacijama i slično. Nudimo priču o novim politikama, a nismo spremni sučeliti se s vlastitim problemom. Slažem se s Peđom da 2/3 naših članova nema pravo glasa, dok je upitno bi li oni iz preostale trećine trebali imati pravo glasa. Napustili smo pobjedničku strategiju koju smo imali. Nije dobro što su kažnjeni oni koji su ukazivali na probleme te im je uskraćeno demokratsko pravo da mogu odlučivati na ovim izborima. Potrebno je poštovati statut. Imali smo dobar zamah na europskim izborima, nitko nije očekivao ni da će Zoran Milanović biti predsjednik, a onda smo napustili pobjedničku strategiju. Odrekli smo se dijela ljudi koji su mogli postići rezultate, a doveli one koji to nisu bili u stanju. Svi su bili zaneseni pričama o velikom broju mandata koje ćemo osvojiti, no to je bila laž. A sad ponovno ti ljudi žele biti na čelnim mjestima.

Kolar: Ne postoji nitko u glavnom odboru ili SDP-u koji je branio kolege koji su pokazali da ne idemo dobrim putem. Ja sam bio taj koji sam ih branio do zadnjega. Uvijek ću braniti pravo na različito mišljenje, to jest SDP. Ljudi koji imaju rezultat, njih moramo gurnuti naprijed. To su i naši načelnici i gradonačelnici, moramo napraviti spoj mladosti i iskustva. Duboko sam uvjeren da su na ovim izborima svi članovi trebali imati jednako pravo.

Grbin: Ranko je u pravu, sve ovo moramo raditi. No nemamo pravo raditi samo to, moramo srediti kako funkcioniramo, vratiti nove članove. SDP mora biti spreman izaći na izvoru u svakom trenutku i pobijediti. Ovo što si ti rekao istina je, zato sam ja više puta reagirao. Nekim članicama i članovima su uplatnice o dugu došle nakon što je istekao rok za kandidiranje. Mi u novom SDP-u ne smijemo više dopustiti da se dogodi situacija da se ljudima tri godine ne šalju obavijesti o dugovanjima.

Ahmetović: Poznajem saborske zastupnike koji su bili ministri, a nisu bili u saborskim klupama niti su plaćali članarine iako su imali jako dobre plaće. Čak su i prešli u neke druge klubove i podržavali HDZ. To je sramota SDP-a. Mislim da ne treba stvarati novi SDP niti izbacivati članove koji su nekad donosili pogrešne odluke. SDP-u trebaju svi njegovi članovi i članice, jasna nedvosmislena pravila. Ako mi ne poštujemo statut i naša pravila, kako ćemo građanima reći da se moraju držati zakonskih propisa.

Ostojić: Dugo sam govorio da SDP napokon treba imati svoj program, a ne mijenjati se od izbora do izbora. Meni je drago da se ovdje sva četiri kandidata slažu da moramo odavde poslati poruku da se napravi elektronska sjednica izbornog odbora te da se skine ona točka da član gubi pravo ako je šest mjeseci dužan.

Kolar: Bitno je da svi članovi stranke mogu birati. Nemam apsolutno nikakvih problema s tim.

Ahmetović: Vodeći ljudi ni do sada nisu se držali statuta. Zašto sada stvaramo dodatni animozitet članstva prema izbornom procesu gdje tražimo da se članarine moraju hitno uplatiti. Slažem se, mislim da je osnovno pravo člana da bira.

Grbin: Dana 17. srpnja nešto slično predložio sam na sjednici Predsjedništva, no nije prihvaćeno. Željko, ne sjećam se da si tada podržao prijedlog. Ovo što je Ranko rekao jedino je logično i jedino normalno. Ovaj je poziv legitiman i vjerujem da ga sad svi podržavaju.

U kojem smjeru programski treba ići SDP? Je li Možemo! partner ili konkurencija?

Grbin: Bogatstvo SDP-a jest što nije programski ograničen kao Možemo. Mi možemo okupiti ljude koji ideološki nisu isti, ali su bliski. Bogatstvo je što možemo gledati i prema centu i ljevici. Možemo nam nije konkurencija, to je politička opcija s kojom ćemo dugoročno surađivati. U mnogim europskim zemljama na vlasti je socijaldemokracija koja kao partnere ima slične stranke kao što je  Možemo.

Ahmetović: Ljudi su poklonili povjerenje koaliciji Možemo jer su prepoznali njihov aktivizam. To nedostaje u SDP-u i ta usmjerenost na čovjeka.

Kolar: Nažalost, u dobrom dijelu Hrvatske izgubio se taj aktivizam. Moramo biti moderna stranka lijevog centra i ne smijemo koketirati s desnicom jer to nas je skupo koštalo. Problem je što smo se previše bavili nama samima pa neke dobre politike nisu došle do izražaja. Građani očekuju da vodimo brigu o svakom čovjeku, da svi budu isti pred zakonom. Kad ste to zadnji put čuli od nekog SDP-ovca, no naši ljudi na lokalnoj razini to čine. Ne mogu sve emisije biti rezervirane samo za jedne te iste ljude, a na terenu imamo sjajne stručnjake. Možemo vidim kao partnera, ali SDP je stožerna lijeva stranka.

Ostojić: Moramo točno odrediti što je SDP. Jer stalno nas žele povezati s tvrdnjom da smo isti kao HDZ ili nas prozivaju komunjarama. Znači, moramo odrediti svoj identitet. A mi smo stvorili Možemo jer nismo slali jasne poruke. Nije riječ o aktivizmu već o njihovim porukama koje su jasno slali. Naše suočavanje s nama samima napokon će nas odrediti. Svojim primjerom moramo biti na čelu. Moramo biti na čelu kolone, a ne pisati po Facebooku. Treba se boriti na ulici, u Saboru i na diplomatskom domjenku. Svi zajedno moramo braniti istu stvar. Moramo biti jasni, moramo znati hoćemo li u priču uključiti Bandićevu stranku. Kolar, tu moramo biti jasni, jer ja nisam za to. Ti ne smiješ kao kandidat za čelnika SDP-a doći na otvaranje Bandićeve kancelarije u Zagorju. Jer šaljemo lošu poruku da mu opraštamo što je uzimao naše ljude i novcem pokušao dobiti žetončiće u Saboru.

Kolar: Ovo bi bilo žalosno da nije smiješno. Ja sam župan Krapinsko-zagorske županije, Bandić je gradonačelnik grada Zagreba. Suradnje mora biti, za to su mi ljudi dali podršku. Jučer sam razgovarao i s premijerom Plenkovićem. Stranka 365 ne može biti partner SDP-a. Moramo napraviti sve da SDP ima snažnog kandidata kojeg će podržavati sve lijevo koje dolazi. Nikad se više ne smije dogoditi da Ibler određuje tko će biti gradonačelnik grada Zagreba. Zoran je maknuo mogućnost da se Bernardić kandidira, išli smo s Ostojićem, izgubio je, nitko nije preuzeo odgovornost. Dolazi Bernardić i on nameće u dogovoru s Vrdoljakom Anku Mrak-Taritaš. Zagrebačka organizacija mora vidjeti ima li kandidata koji može pobijediti Milana Bandića, vidjeti ima li neki vanjski kandidat, a ako se ne nađe, onda razgovarati s lijevim strankama.

Ostojić: Sve bi bilo dobro da to nije poruka, nisi sudjelovao u protokolu nego si otišao na otvaranje njihovih stranačkih županija.

Kolar: To bi bilo isto kao da ja kažem da si se ti kandidirao za predsjednika stranke, a nisi tražio podršku svoje županijske organizacije.

Ostojić: Nemojmo miješati kruške i jabuke. Samo želim ponoviti da se ne radi o protokolarnom susretu nego o otvaranju stranačkih prostorija. Ja se borim svim srcem da mi ne postanemo SDP 365. To je kao da sam ja otišao na otvaranje županijskih prostorija stranke koja je nama oduzimala ljude. Naša definiranost mora biti jasna.

Grbin: Jedno je surađivati s nekim tko obnaša vlast, moraš surađivati s predsjednikom Vlade, ali nećeš otići na otvaranje prostorija HDZ-a u Krapinsko-zagorskoj županiji. Na ovim izborima ključno je samo jedno, a to je osigurati da grad Zagreb napokon dobije vlast koju zaslužuje. Čak 20 godina u Zagrebu nije izgrađen ni metar tramvajske pruge. U Zagrebu se u dva desetljeća nije radilo ništa. Veliku odgovornost za to nosi i SDP, i za to se mora ispričati. No, ima i odgovornost okupiti sve od centra do ljevice i naći najbolje rješenje. Ako je Tomislav Tomašević najbolje rješenje, ja s tim nemam problema, izbori u gradu Zagrebu su prevažni da se mi time ne bismo bavili.

Ahmetović: SDP kao najveća oporbena stranka mora imati svoje kandidate, posebno u najvećim gradovima. Gradska organizacija treba se složiti s time da su ti ljudi njihovi kandidati, ali ne na način da nacionalni nivo nameće kandidata. Moji stavovi o stranci Milana Bandića su poznati, ljudi koji su SDP-ovi članovi te omogućuju i podupiru politiku Milana Bandića imaju nesigurnu poziciju da dobiju podršku članica i članova SDP-a.

Ostojić: Nije problem što je netko bio. Željko, slažeš li se ti s time da gospodin Pandek čuva većinu Milanu Bandiću. Takva je osoba iznevjerila SDP. Moramo jasno reći tko su oni koji čuvaju SDP i njegov dignitet, a tko su oni koji su ga spremni prodati.

Kolar: Ovo što je napravio kolega Pandek neprihvatljivo je i sljedeći potez vidjet ćete vrlo brzo. Govorimo i o nizu naših drugih kolegica i kolega koji su iznevjerili naše politike, naše prijateljstvo i drugarstvo. Ako je netko ljevičar i to pravi ljevičar, onda sam to ja. Ne može biti nikakve suradnje s Milanom Bandićem i njegovom strankom.

Treba li budući predsjednik SDP-a biti i kandidat za premijera?

Grbin: Zadaća predsjednika SDP-a jest voditi stranku i kad dođu izbori, povesti je u pobjedu. Jednom smo pokušali za premijera kandidirati čovjeka koji nije bio predsjednik stranke i izgubili smo na izborima, uvelike i zbog toga. Hrvatska je vidjela kako izgleda Vlada kojoj je na čelu čovjek koji nije predsjednik stranke. Bila je to ''good good'' Vlada koja se brzo raspala. Snaga vlade proizlazi iz snage u parlamentu, a ako nisi na čelu najjače stranke i premijer, ne možeš provoditi politiku. Predsjednik SDP-a zato ima obvezu biti kandidat za premijera. I zato SDP-ovci moraju imati to u vidu kada biraju predsjednika stranke.

Ahmetović: Kategorički predsjednik SDP-a treba biti i kandidat za premijera kako bi promovirao politike SDP-a i provodio ih te omogućio građanima bolji život. Tko nema hrabrost za to, teško da će moći bilo što napraviti u SDP-u.

Kolar: Tu opciju ostavio sam otvorenom gledajući iskustva naših kolega iz drugih zemalja. Tu grešku napravio je Davor Bernardić iako ga javnost nije prepoznala kao kandidata za premijera, on je nasilno ishodio svoju kandidaturi i doživjeli smo poraz. Ključno je da konsolidiramo stranku i na lokalnim izborima postignemo uspjeh te ćemo tako SDP-u dati pobjednički zamah. Tako ćemo stvoriti temelje za stvaranje nove ekipe koju ćemo ponuditi građanima kao buduću vladu. Moramo vidjeti hoće li nam trebati, s obzirom na pandemiju i gospodarsku krizu, vrhunski ekonomist, pravnik, borac za ljudska prava ili psihijatar.

Grbin: Na čelu Vlade trebat će nam koordinator koji razumije politiku i koji je u stanju u svom timu imati vrhunskog ekonomista, pravnika, borca za ljudska prava i psihijatra. To je sinergija u cilju bolje Hrvatske i to je premijer.

Kolar: Prije svega trebamo takvog predsjednika SDP-a, a tek nakon toga će se stvoriti uvjeti za predsjednika Vlade.

Ostojić: Nikakvo čekanje, treba nam odmah formiranje Vlade u sjeni. A taj premijer nije nikakav psihijatar, nije biran u datom trenutku, nego osoba koja će okupiti bolje od sebe i koja će okupiti ekipu koja može spasiti Hrvatsku. Znači osoba koja neće odabrati svoje prijatelje nego najbolje ljude iz SDP-a. Dodao bih da oni moraju već sada svakodnevno odgovarati i na ono što govori ovaj politički krizni stožer.

Tko je prema vašem mišljenju najbolji predsjednik SDP-a?

Grbin: Ivica Račan, ali nije ni Zoran Milanović daleko od njega.

Ahmetović: Ja ću 26. rujna biti najbolja predsjednica SDP-a, ali poštujem sve predsjednike koji su do sada bili.

Kolar: Imamo dva predsjednika koji su pobijedili, jednog koji nije pobijedio, zaključak je vrlo jednostavan.

Ostojić: Izbor članica i članova nemam namjeru dirati, ja sam surađivao sa svima, nemam pravo na taj način ocjenjivati. Kad gledate tko bi trebao biti novi predsjednik; mudrost Ivice Račana, drčnost i hrabrost Zorana Milanovića i sad dolazi drugi dio – ništa od onoga kao što je to Bero to radio bez lojalnosti. Finale priče jest da takav treba biti predsjednik ili predsjednica SDP-a.

Koji je cilj SDP-a, koji rejting?

Grbin: Nema postotka, cilj SDP-a na svim izborima na koje izlazi jest pobjeda. SDP je stranka koja se mora natjecati za pobjedu svojim idejama, vizijama i ljudima.

Ahmetović: Nikad nisam niti ću se baviti matematikom i kombinatorikom, pobjeda je prvi i osnovni cilj.

Kolar: Ja sam pobjeđivao na izborima koji su bili imenom i prezimenom uz stranku i ljude iz stranke, ja sam apsolutno siguran da ćemo to ponoviti i da ćemo imati sjajan rezultat za lokalne izbore koji nam slijede, da ćemo za četiri godine imati tako organiziranu stranku i tako profilirane jake ljude i da ćemo pobijediti na parlamentarnim izborima.

Ostojić: Treba nam ista taktika koju smo 2011. imali kada smo osvojili 81 mandat. Neću govoriti tko je tada bio šef izborne kampanje jer bi to bila samopromocija, tada smo se ponašali da smo svi sudjelovali bez obzira na to odakle si i napravili smo nešto o čemu danas i HDZ može sanjati.

Hoćete li se cijepiti protiv korone?

Grbin: Da, bez daljnjega, ali ne ako ću u tu poziciju doći zato što sam saborski zastupnik ili predsjednik SDP-a. Ako bude dostupno svim građankama i građanima pod istim uvjetima, da.

Ahmetović: Apsolutno da, vjerujem u znanost, ali pod uvjetom da to bude jednako pravo i mogućnost svih građana.

Kolar: Apsolutno da, mi trebamo prije svega slušati struku.

Ostojić: Nemam ja izbora, redovito se cijepim protiv gripe, a kako ne bih protiv ovoga.

Komentara 32

HH
HH:
10:50 09.09.2020.

Vrijeme je da SDP ode gdje mu je i mjesto, na ropotarnicu povijesti

JO
jono
11:21 09.09.2020.

stranku treba jednostavno ukinuti

DU
Deleted user
11:03 09.09.2020.

Sve jedan gori od drugoga - opet će dobiti nekog novog Bernardića - drugovi potop, ionako tko bude izabran od vas

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije