Stara misa na latinskome slavi se u Zagrebu
Obilježja su mise i primanje pričesti klečeći i na jezik, gregorijansko pjevanje i svećenik koji služi misu lica okrenutog prema oltaru
Komentari 26
U mojoj župi se več nekoliko godina jednom mjesečno slavi misa na latinskom
Ein Reich, ein Volk, ein Führer!!!!! E neće moći!!!!! PLJUC!!!
Bila sam na prvoj toj misi prošle nedjelje i sve OK! Jedino je šteta što je crkvica vrlo mala i što su umjesto klupa sa klecalom postavljeni stolci, pa pri klečanju dolazi do buke dok se razmiču stolci. KLECALA NAM FALE!
Ovo nije samo misa na latinskom, kako i u clanku pise i nova misa se moze sluziti na latinskom. Ovo je stara misa kakva je bila do postkoncilske reforme! Prec. Vitkovic je sluzio novu misu na latinskom (okrenut prema narodu,, itd.) , ali to je ukinuto prije vise od deset godina!
Klupe su uklonjene iz crkve pocetkom devedestih. Upravitelj crkve nije dopustio razmicanje redova tako da ima vise mjesta za klecanje na podu.
Vise informacija: http://sites.google.com/site/tradicionalnamisa/dokumenti-1
Inace idem na novu misu ali na ovoj mi je bilo isto jako lijepo.
Prosle nedjelje je bila pjevana misa a ove nedjelje nije bilo pjevanja ali ima i ovo svoje prednosti covjek se moze vise sabrati u molitvi.
Nikako ne mogu postojati bog vanjštine i Bog nutrine jedan pored drugoga.jednako kao što strah i ljubav ne mogu jedno uz drugo.ako se molim bogu vanjštine,umjesto Bogu nutrine,da li je to dokaz da ljudi žele dva Boga,iako je prva zapovijed svima oduvijek jasna \"Nemoj imati drugih bogova osim Mene\".
prave se cirkusi od krscanstva
99% od rulje ne razumije Latinski, znaci da mogu staq bilo pricati, cak ni medicina ne trazi vise latinski jezik, ali ti vracari se sad ktome vracaju !!!!
Trebao bi Bozanic sluzit sv. Misu okrenut ledjima prema narodu jer je ionako okrenuo narodu ledja, a lice SDP-u . Sad ne vidi grijeh struktura na pantovcaku.
Blazeni kardinal Newman: Oni koji odbacuju dostojanstvo i doličnu vanjštinu pri bogoštovlju, da bi mogli što duhovnije moliti, zaboravljaju da je Bog Stvoritelj svih stvari, kako nevidljivih, tako i vidljivih; da je on Gospodar kako naših duša, tako i našihh tijela, da ga treba štovati kako u skrovitosti, tako i javno... ne postoje dva Boga, jedan materijalni, a drugi duhovni, jedan Zakona, drugi evanđelja. Bog je jedan i Gospodar je svega što jesmo i svega što imamo; stoga sve što činimo mora biti opečaćeno njegovim pečatom i potpisom. Sa srcem, doista, moramo započeti jer iz srca proizlazi sve dobro i zlo. No započnemo li sa srcem, ne smijemo samo na srcu i ostati. PS VI 304 (23.9.1839.)
Papa Benedikt XVI.: Nema nikakvoga proturječja između jednoga i drugog izdanja Rimskoga Misala. U povijesti liturgije postoji rast i razvoj, ali nema raskida. Ono što je prijašnjim naraštajima bilo sveto, to i ostaje i za nas sveto i veliko, tee se ne može najednom potpuno zabraniti ili čak proglasiti štetnim. Svima nam je na korist očuvati bogatstvo koje je izraslo u vjeri i molitvi Crkve, te mu dodijeliti zasluženo mjesto.
Vecina ljudi znaju danas citati, pa ako zele, lako mogu razumjeti sve sto svecenik govori bilo tiho bilo glasno. Citanja i naravno propovijed su na hrvatskom. Mali latinsko hrvatski misal: http://bit.ly/fRVqP3 Promjenjive nedjeljne molitve i citanja: http://bit.ly/hClSOJ Kratke upute: http://bit.ly/fYmIUwIUw Naravno, misu moze pratiti i u njoj djelatno sudjelovati (prije svega unutrasnjim molitvenim stavom) i covjek koji ne razumije ni latinski ni hrvatski.
Jedna od razlika koje će vjernik prve zapaziti usporedi li tradicionalnu misu s novom misom su okretanje svećenika u istom smjeru kao i puk, što neki potpuno pogrešno nazivaju \"okretanje leđa puku\". Naime, nije smisao tog usmjerenja u odnosu svećenika i naroda, nego u tome da svi zajedno gledaju u jednome smjeru - prema Gospodinu. Kao što se ne bi moglo reći da ja okrećem leđa vjernicima iza mene ili pak da oni ispred mene okreću leđa meni, jer nisam JA u središtu liturgije, jednako je besmisleno govoriti o tome da svećenik okreće leđa narodu jer centar naše pozornosti na sv. misi nije ni svećenik ni narod nego Bog. Od najranijih vremena kršćani su se u molitvi okretali prema istoku, tj. izlazećem suncu koje simbolizira \"Mlado sunce s visine\" (Lk 1,78) - Gospodina Isusa Krista. I sama riječ orijentacija potječe od latinske riječi oriens - istok. Položaj kad svećenik gleda prema stvarnom ili liturgijskom istoku naziva se \"ad orientem\" za razliku od položaja kad gleda narod koji se zove \"versus populum\".
........što ste se zapjenili, ljudima dosadila obična misa, pa im oni pružaju uvid u povijest, na neko vrijeme, će i nekog zanimati i pridobiti.....kao što rekoh na neko vrijeme, a onda svake novotarije dosta...............
Nisam čovjek koji se baš čuva od grijeha niti onaj koji je svake nedjelje na misi, ali ovu inicijativu podržavam. Mi ljudi smo različiti i neki od nas će u tridentskoj misi pronaći upravo ono što im je nedostajalo. Katolička crkva ne namjerava ukinuti \"novu misu\", pa čak ni forsirati \"staru\" na štetu \"nove\", tako da nitko neće ostati zakinut. Latinski jezik je najmanji problem - odgovaranje (teksta kojeg izgovaraju ministranti) je dozvoljeno, ali ne i obavezno kao u \"novom\" obredu. A ne nalazimo svi ni zadovoljstvo u pjevanju narodnih napjeva, već su nekimauhu ugodniji gregorijanski korali u kojima se zrcale stotine godina tradicije i \"fine dorade\". De gustibus non est disputandum. Ista stvar je i sa tekstom same mise - on je jednostavno lijep. Ako i ne znate jednu riječ latinskog, poslušajte samu glazbu tog teksta, koji je također stotinama godina fino dorađivan, uvijek u malim koracima. To je (za mene) daleko pogodnije okruženje za sabranu unutarnju molitvu i promišljanje od \"nove\" mise koja se za mnoge svodi na mehaničko ponavljanje naučenog teksta. I na kraju, još jedna o latinskom jeziku. Iz vlastitog iskustva znam da uz solidno znaje engleskog, poznavanje \"novog\" obreda i malo dobre volje uopće nije problem pratiti tridentsku misu, pa čak i bez formalnog obrazovanja iz latinskog. Dajte ljudi - imate Internet, online prevoditelje i ostala čuda tehnike, pa argument \"da mi s oltara može psovati a da ja to ne razumijem\" jednostavno više ne stoji kao prije 50 godina. Uostalom, koliko vas danas sluša pjesme na stranim jezicima koje malo ili ništa ne razumiju?
@TB ovo je dobro objašnjeno, ali rimokatolici su u tradicionalno građenim crkvama postavili oltar na zapad, tako da se može postavit pitanje prema kome su onda okrenuti svećenik / narod bez obzira na \"staru\" ili \"novu\" misu.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Pavicicu ocito ti crkveni zivot u Zagrebu nije poznat. Taj isti svecenik sluzi godinama za diplomate u Zagrebu nedjeljom u crkvi Sv . Jurja u Jurjevskoj ulici misu na latinskom. To nije nista novo.