Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PROBLEMI S POPRAVCIMA KANADERA

Šef uprave: 'Očito je ZTC postao najveći problem u Hrvatskoj. Sam se neću povući. Imamo dovoljno ljudi za kanader'

Zdravko Klanac
Foto: Zeljko Hladika/Grgo Jelavic/PIXSELL
1/3
11.08.2022.
u 14:39

– Nama je cilj zadržati jezgru koja će moći odgajati mlade mehaničare, stalno ih primamo – rečeno je te navedeno kako ih je u proteklog godini primljeno desetak

Šef uprave Zrakoplovno-tehničkog centra Zdravko Klanac obratio se javnosti nakon što je nekoliko radnika dalo otkaz u toj državnoj tvrtki. Osvrnuo se na otkaze trojici djelatnika.

– Dvojica radnika, koja su bila na dugotrajnom bolovanju, prije nekoliko dana prekinula su bolovanje, vratila se i tražila godišnji odmor i slobodne dane. Ja to nisam dopustio. Nakon toga podnijeli su zahtjev za raskid radnog odnosa – kazao je te dodao kako s njima nije razgovarao. S trećim radnikom jest. Riječ je, kaže, o mlađem radniku, limaru. 

– Meni je žao što on odlazi, no imat će znatno veću plaću – kaže Klanac.

– Imamo dovoljno ljudi za kanader, što se tiče Air Tractora, imamo jednu pričuvnu opciju – naveo je te pojasnio kako se radi o ljudima izvan ZTC-a. Najavljenih otkaza, kaže, više nema. 

Direktor servisa ZTC-a Roman Babić pojasnio je kako je postupak predaje aviona cikličan. 

– Kada svi tehnički nedostaci budu otklonjeni i probni pilot kaže da je avion spreman za primopredaju, onda će preletjeti u Zagrebu – kaže te dodaje kako to može trajati od jednog pa do sedam, osam dana. Osvrnuo se i na stanje kanadera koji je oštećen pri letu prema Pagu kada je naletio na jato ptica. 

– Oštećenje je malo veće, kada se zamijeni, avion će nastaviti s letom. Predviđeno vrijeme kada bi to moglo biti jest subota prijepodne – naveo je. Klanac se potom osvrnuo na trenutačan broj radnika.

– Na godišnjem odmoru je oko 65 radnika, do 70. S tim da smo ostavili mehaničare koji rade na kanaderima i Air Tractorima, tu ih je 17 ili 18. Prosječna plaća mehaničara je oko 5800 kuna za redovan rad, nemaju svi iste plaće – tvrdi. U rujnu je, naime, planirano i povećanje plaće. 

– Nama je cilj zadržati jezgru koja će moći odgajati mlade mehaničare, stalno ih primamo – rečeno je te navedeno kako ih je u proteklog godini primljeno desetak.

– Ovo sada nije nešto što se dogodilo izvanredno, nama godišnje ode desetak radnika, dio u mirovinu. U rujnu smo planirali desetak mladih primiti. Neki od njih se snađu odlično, nekima nakon šest mjeseci prekinemo ugovor. Danas je teško dobiti odličnog radnika – tvrdi Klanac.

Na pitanje je li odgovoran za nepovoljnu pripremu za požarnu sezonu, Klanac tvrdi: "Ja sam odgovoran, ali nisam kriv."

– Velika je razlika. Pokušali smo nekoliko puta sve argumentirati, ne znam što više treba. Rekao sam da smo imali strašnih problema, kada vam se pomakne jedan avion za dva do tri mjeseca, pomaknu se svi. Ne uzima se u obzir da smo imali korona godinu, izgubili smo desetke tisuća radnih sati zbog bolovanja, to nisam do sada spominjao – tvrdi Klanac te navodi kako je "očito ZTC postao najveći problem u Hrvatskoj".

– Sve što se od mene tražilo i očekivalo, ja sam napravio. Sam se neću povući – istaknuo je Klanac.

Na komentare novinara da je u protupožarnoj sezoni bilo više problema, Klanac je rekao: 

– Što biste vi htjeli od mene? Jel' biste vi bili sretni da se ja ubijem? Jel' biste onda bili sretni? – rekao je te kazao kako je napravio sve što je mogao te kako se boji da netko ne nastrada. 

– Ne možemo od dva radnika raditi slučaj, što se uporno pokušava. Ovo je dosta interesantan posao, ali ga vrlo malo ljudi u Hrvatskoj poznaje. Odgovornosti koje netko ima, malo ljudi zna. Za neke smo stvari odgovorni, ali za neke bogami nismo – istaknuo je Babić. 

– Mi smo prosječna hrvatska firma koja se bori sa svim nedaćama na ovom našem tržištu. Odlaze nam ljudi. I ja bih volio da možemo povećati masu plaća. I ovo povećanje plaća u rujnu ćemo napraviti na račun onih radnika koji odlaze – tvrdi Klanac te navodi kako im je MORH najvažniji partner.

– Ja bih bio najsretniji, vjerujte mi, da je sada šest jednih, šest drugih aviona. Ali morate shvatiti da su to izuzetno stvarni avioni, osobito Tractori. Doći će do faze da će radovi biti neisplativi – dodaje. 

VIDEO Dramatična noć na Zrću: Pogledajte snimke velikog požara

Ključne riječi

Komentara 44

Avatar RuAF
RuAF
15:14 11.08.2022.

Alo momak, jel ti još nije jasno u čemu je problem? Kvalificirani aviomehaničari na kanaderima rade za 6000 kn, manje od svakog automehaničara u HR. I onda se čudite da su vam ljudi po bolovanjima i rade vani? U susjednoj Croatia Airlinesu aviomehaničari rade za više nego dupli prosjek ZTC-a. Platite (država) kvalitetne ljude, inžinjere i tehničare koliko vrijede. Stavite kvalitetnog zrakoplovni tehničkog menađera na čelo ZTC-a, a ne da ga vode raznorazni umirovljeni časnici pješaštva ili topništva, pa bude, gle čuda sva flota kanadera i traktora operativna.

PR
pravednik2
15:18 11.08.2022.

Plaća mehaničara 5800 kn!!! Nikakvo čudo, da ljudi odlaze.

TR
trpimirprvi
15:16 11.08.2022.

Mehaničar u Ztc ima 5800kn plaću????! Hahaha pizza na jednom našem otoku 105kn

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije