MOSTAR - BiH ima problem identiteta i pitanje kako konstruirati identitet i održati ga", za razliku od nekih razvijenih demokratskih država koje imaju postmoderni" problem identiteta, koji se svodi na pitanje kako izbjeći presnažni fiksni identitet i ostaviti sebi što više mogućnosti.
vlite svoju zemlju!
Goethe-Institut, američko veleposlanstvo u Sarajevu i sarajevska agencija CMC,u pokrenuli su projekt pod nazivom Misli BiH. Prema tvrdnjama predstavnika ovih triju institucija, jedini cilj kampanje jest promoviranje BiH unutar nje same. U kampanju sudjeluje i nekolicina mladih bh. umjetnika koji su svojim radovima preko billboarda širom BiH slali poruku građanima - ovo je vaša zemlja, volite je!
Polazeći od ove ideje, 1. lipnja 2005. šest različitih motiva objedinjenih pečatom" i porukom Misli BiH bili su postavljeni na 150 billboarda u cijeloj BiH. Osim veleplakata, organizirana je i velika medijska kampanja s ciljem promoviranja ove ideje i tijekom 2006., a posebno prije listopadskih izbora. "Misli BiH" ima cilj u narodu u BiH probuditi hrabrost za prihvaćanje novog državno-građanskog identiteta.
Predizborna kampanja
Visoki predstavnik u BiH Chrisitian Schwarz-Schilling podupire kampanju "Misli BiH" koja, prema njegovim riječima, za cilj ima podizanje političke svijesti građana BiH prije listopadskih izbora.
- Kada u BiH počne predizborna kampanja koja će u velikoj mjeri odrediti dugoročne izglede ove zemlje za prosperitet i euroatlansku integraciju, od ključne će važnosti biti da svaki birač shvati svoju ulogu u političkom procesu i shvati o čemu se donosi odluka u listopadu, rekao je Schilling.
Ravnopravna situacija između međunarodne zajednice i etnonacionalista na državno-političkom području 10 godina poslije Daytonskog sporazuma je bila motiv za otvaranje društveno-političkog diskursa o egzistencjialno važnom "nation-buildingu" u sklopu projekta "Misli BiH" koji je namijenjen širokoj bh javnosti.
Građani prepoznali kampanju
Anketa koju je proveo institut “Plus” pokazala je da je sedam posto građana BiH opazilo kampanju ”Misli BiH”.
- Najveći dio partnera kampanje koji su bili tijekom 2005. “Misli BiH” će sudjelovati u daljem projektu u 2006.. - Akcija će se koordinirati u Uredu visokog predstavnika dr. Christiana Schwarz-Schillinga. Cilj za 2007. godinu jest poticanje pokrovitelja i partnera kampanje “Misli BiH” na sudjelovanje u stvaranju svojevrsnih “Akcija za zajedništvo”. Projektom “Misli BiH” želi se pojačati osjećaj državnog identiteta i pripadnosti koji ne ugrožava posebne grupne identitete u BiH. Pokretači projekta smatraju da će nakraju kao rezultat kampanje ojačati osjećaj za BiH kao vlastitu i jedino moguću, zajedničku, državu.