PROMO

Prvi Vikend znanosti u Osijeku: Otkrivanje znanstvenih čuda

MUZZA vikend znanosti
17.05.2024.

Osijek se priprema postati epicentar znanstvene znatiželje i inovacija jer će 17. i 18. svibnja Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek ugostiti prvi MUZZA vikend znanosti. Ovo izvanredno događanje organizirano je u suradnji sa Sveučilištem Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, s ciljem približavanja znanosti široj javnosti i poticanja interesa za znanstvena istraživanja među mladima.

Što možete očekivati?

Tijekom dva dana, posjetitelji će imati priliku sudjelovati u 50 interaktivnih radionica koje pokrivaju razne znanstvene discipline, uključujući biologiju, fiziku, kemiju, elektrotehniku, računarstvo, prehrambenu tehnologiju i još mnogo toga. Radionice su dizajnirane kako bi omogućile izravan kontakt s vrhunskim znanstvenicima i stručnjacima, pružajući jedinstvenu priliku za učenje i istraživanje kroz praktične aktivnosti.

Upoznajte budućnost poljoprivrede kroz radionice koje istražuju mikroekosustave i očuvanje bioraznolikosti. "Xploring the Microverse" omogućit će djeci da mikroskopiraju jednostanične mikroorganizme, dok će "Gdje se skriva mikroplastika?" podučiti o utjecaju mikroplastike na okoliš.

U okviru teme budućnosti robota i umjetne inteligencije, naučit ćete kako kućni roboti koriste RGB-D kamere za detekciju vrata i ladica. Također, istražit ćete primjenu proširene stvarnosti u vojsci i kako ona poboljšava obuku za specifične vojne zadaće.

Radionica "Vidjeti okom nevidljivo" omogućit će vam da otkrijete nevidljive dijelove spektra zračenja, posebno infracrvenu termografiju, dok će "Skockana geometrija" objasniti oblik, veličinu i položaj predmeta u prostoru.

Kroz "Minecraft Education", izgradite poznate crkve i bogomolje te otkrijte znanstvena dostignuća svećenika. Naučit ćete kako izraditi padobran i saznati više o „hrvatskom Leonardu da Vinciju“.

Radionica "Kako sokovi kvare zube?" otkrit će učinke različitih tekućina na zube, dok će "Budimo na trenutak osobe starije životne dobi!" omogućiti mladima da kroz simulacijsko odijelo iskuse tjelesne promjene koje dolaze s procesom starenja.

U radionici "Koliko sam spretan, brz i jak" posjetitelji će imati priliku testirati svoju brzinu, snagu i agilnost kroz različite fizičke aktivnosti.

Radionica "Gdje se skriva mikroplastika?" bavit će se temom prisutnosti mikroplastike u prirodnim ekosustavima, naglašavajući njezine implikacije na okoliš i živa bića.

Kroz "Bijela boja" i "Magnetizam" otkrijte osnove optike i fizikalne zakone kroz interaktivne eksperimente.

Radionica "Sladoled i mliječna družina kao zdrava užina" ponudit će edukativnu i ukusnu avanturu kroz svijet mliječnih proizvoda, pružajući novo razumijevanje o njihovoj važnosti.

U radionici "Nauči letjeti dronom!" posjetitelji će imati priliku istražiti svijet letenja dronom kroz inovativni edukacijski komplet FPV.Ace.

Kroz različite aktivnosti, otkrit ćete kako edukacija može biti zabavna i inovativna, naglašavajući važnost obrazovanja u razvoju znanosti i tehnologije.

Radionica "Detektivska Akademija: Raspakirajmo Tajne Forenzike!" omogućit će posjetiteljima da otkriju tajne vještačenja na području daktiloskopije, bioloških vještačenja, traseologije i toksikologije.

Uz znanstvene radionice, pridružite nam se i u "Svijetu glazbe by MUZZA" gdje ćete imati priliku istražiti glazbene instrumente i zvukove. Ova radionica pruža priliku za otkrivanje glazbenih talenata i razumijevanje kako zvukovi nastaju i kako ih možemo koristiti za stvaranje glazbe.

Sudionici će imati priliku upoznati se s inovacijama i istraživanjima koja provode sljedeći fakulteti i odjeli:

Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek

Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek

Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo Osijek

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek

Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu

Kineziološki fakultet Osijek

Medicinski fakultet Osijek

Odjel za biologiju

Odjel za fiziku

Odjel za kemiju

Prehrambeno-tehnološki fakultet Osijek

Orqa

Svijet glazbe by MUZZA

Ministarstvo unutarnjih poslova i Centar za forenzična ispitivanja, istraživanja i vještačenja „Ivan Vučetić"

Ministarstvo obrane Republike Hrvatske

Tehničko veleučilište u Zagrebu

Besplatno za sve posjetitelje

Ulaz na Vikend znanosti i sudjelovanje u radionicama su potpuno besplatni, čime se osigurava pristupačnost svima zainteresiranima. Program će trajati od 10 do 19 sati oba dana, a posjetitelji su dobrodošli bez potrebe za prethodnom prijavom.

Zašto sudjelovati?

Prvi MUZZA vikend znanosti nije samo prilika za učenje, već i za povezivanje s drugima koji dijele strast prema znanosti. Ovo je prilika za djecu, mlade i odrasle da se uključe u znanstvene aktivnosti, postavljaju pitanja, razvijaju kritičko razmišljanje i inspiriraju se za buduće karijere u STEM područjima.

Gdje i kada?

Datum: 17. i 18. svibnja

Vrijeme: Od 10 do 19 sati

Lokacija: Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Vladimira Preloga 1

Ne propustite ovu jedinstvenu priliku za istraživanje znanstvenog svijeta u srcu Osijeka! Pridružite nam se na prvom MUZZA vikendu znanosti i budite dio zajednice koja oblikuje budućnost.

Vidimo se na Vikendu znanosti u Osijeku!