Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Promocija Hrvatske - motor i za investicije

Na opće brojke o potrošnji značajno utječe ugostiteljstvo u kojem se promet udvostručuje u odnosu na uobičajene dane, a raste promet i u sportskim kladionicama
19. srpnja 2018. u 21:33 5 komentara 296 prikaza
Foto: Goran Stanzl/Pixsell i Getty Images
Pogledajte galeriju 1/8

Maestralni uspjeh hrvatske nogometne reprezentacije na Svjetskom nogometnom prvenstvu potaknuo je društveni i ekonomski optimizam, a efekt na gospodarstvo ponajprije se vidi u povećanoj potrošnji i rastu maloprodaje. Iako još nema konkretnih podataka o ukupnoj potrošnji vezanoj za nogometnu euforiju, procjene govore o maloprodaji većoj i do 15 posto u proteklih mjesec dana otkad su se nizale pobjede vatrenih.

Francuska slavi naslov svjetskog prvaka francuski junak Griezmann: Iskreno, nisam pojma imao zbog čega sudac ide gledati snimku

Kupovalo se sve od dresova i navijačkih majica koje su gotovo rasprodane, do mesa za roštilj, grickalica i piva, a očekivano je i značajno porasla potrošnja u ugostiteljskim objektima u kojima je na dan polufinala Svjetskog prvenstva zabilježen rekordan promet ostvaren u cijeloj godini. Procjene govore da će ukupna potrošnja premašiti promet ostvaren u maloprodaji u tradicionalno najboljem prosincu, odnosno da će biti čak i veća od 13 milijardi kuna.

Rasprodani i dresovi

Moglo bi se tako kreirati i više od tri milijarde kuna rasta maloprodaje u odnosu na prošlogodišnje rezultate, što je gotovo jedan posto BDP-a. Prosječna konzumacija piva u Hrvatskoj iznosi 79 litara po stanovniku, a dok igraju Vatreni, penje se na 7000 do 12 tisuća hektolitara po utakmici. Navijački dresovi i majice, kao i ostali rekviziti su – rasprodani. Prodavači kažu da su prodali desetke tisuća majica diljem Hrvatske, a u Zagrebu, u jednoj od najpopularnijih trgovina s domaćom proizvodnjom navijačkih majica kažu da bi ih mogli prodati i još nekoliko tisuća kada bi imali takve zalihe.

Vatreni na Trgu Veliki doček Navijači slavili sa svjetskim doprvacima i zajedno s Thompsonom zapjevali 'Lijepa li si'

U službenom web-shopu Hrvatskog nogometnog saveza još su prošlog tjedna rasprodali sve dresove, iako im cijena premašuje i 600 kuna po kompletu. I ostale trgovine sa službenim dresovima ostale su bez zaliha, što ne čudi jer su dresovi svih nogometaša postali ‘it’ odjevni komad bez kojeg se teško može slijediti trendove.

Gledano po prometima na dan utakmica, potrošnja je rasla od skromnijih četiri posto za utakmicu s Islandom do 14 posto kada je Hrvatska igrala s Argentinom. Na opće brojke o potrošnji značajno utječe ugostiteljstvo u kojem se promet udvostručuje u odnosu na uobičajene dane, a raste promet i u sportskim kladionicama.

Hrvatska reprezentacija Raketa je bio ljutit Predsjednik Fife zaprepastio Rakitića: Ne razumijem kako je to mogao reći

No, bez obzira na pokazatelje potrošnje, koji će svakako imati efekta na gospodarstvo, analitičari ne mijenjaju procjene rasta trgovine na malo na razini godine, jer vjeruju da će se potrošačko ludilo utišati nakon turnira u Rusiji. U kontekstu nogometnog prvenstva ne treba zanemariti ni činjenicu da će Hrvatski nogometni savez za uspjehe nogometaša primiti nagradu od 28 milijuna eura, više od 200 milijuna kuna, što bi se trebalo preliti u ulaganja u sportsku infrastrukturu i kvalitetu rada sportskog sektora, što će se osjetiti u lokalnim ekonomijama.

Hrvatska Francuska Fifine nagrade Lova do krova: Evo koliko su zaradili naši igrači i koliko će im dati Vlada

Dugoročniji efekt imat će golema promocija naše države za koju su nogometaši zaslužni, a koja može pomoći dodatnom razvoju turizma i investicijama u puno duljem vremenskom horizontu.

Iskoristiti prepoznatljivost

Pritom ne treba zaboraviti da je Hrvatska trenutačno hit, ali i da će se brzo zaboraviti ako ne iskoristimo potencijal koji nam je donijela prepoznatljivost kroz nogomet, a to je moguće jedino brzom reakcijom administracije na potencijalna ulaganja i korištenjem brenda reprezentacije u promotivne svrhe. Ono što će ostati i što može pridonijeti ekonomskoj ekspanziji znatno jače nego rast potrošnje jest ekonomski optimizam koji je sportskim uspjehom naših nogometaša pobuđen u građanima, a koji može donijeti preokret u kontekstu hrabrijeg ulaska u inovacije i investicije, ambicije za pokretanje vlastitih poslovnih projekata ili pak ambicije za ostanak na tržištu rada u domovini.

>> Putin na žestokom udaru zbog toga kako se ponio prema hrvatskoj predsjednici

1 / 18
Predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović privukla je pozornost na sebe tijekom finala Svjetskog prvenstva.
VELIKA TUGA
Preminuo Damir iz ŽNV: Bio je samohrani otac koji je prije 14 godina postao udovac
Konzum
NOVO NORMALNO
Mijenjanje navika? Kako je nemoguće postalo moguće
  • Budak:

    Ljudi, blizu smo. Nitko od političara se nije usudio pojaviti na dočeku. Strah, ništa drugo. Strah od zajedništva, strah od snage. Strah od istine. Vrijeme je da ih se riješimo. Sve redom, UDBE, uhljeba, antife, lažni branitelja, Dokumente, Gonga, Puhovskog ... prikaži još! i svih drugih zagađivača zraka. Ovo je naša zemlja, ne damo je u ruke ološa. Hrvatska iznad svega!

  • mulag:

    je sigurno, budale

  • Nikola Turajlić-jaružalo:

    Nevjerovatno je kakve sve zaključke, u svezi sa uspjehom Vatrenih u nogometu, izvode Večernjakovi analitičari. Po veleumnoj autorici vjerodomoljbni domicilni papkari će obući kockaste dresove, popiti nekoliko piva i početi kopati temelje za nove fabrike, farme itd. Šampionat svijeta u ... prikaži još! nogometu je bio ugodna razbibriga većine dvonožnih papkara, koja im je povećala redovne životne troškove, te će ovi sada provesti štednju kako bi se pokrili, dok oni koji imaju kapital svoje odluke o investicijama donose na temelju procjena o ekonomskoj isplativosti, a ne na euforiji zbog osvajanja vicešampionske titule. Pitanje je tko je u Lijepoj našoj lud, tko zbunjen, a samo sam siguran da meni na vrućinama u obući smrde noge