Naslovnica Vijesti Hrvatska

Pelješki most gradit će 650 radnika, uglavnom iz Kine

Istražni radovi pokazali su da nije potrebno mijenjati raspored pilota i način temeljenja
20. prosinca 2018. u 11:32 55 komentara 11383 prikaza
Pelješki most
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Tvrtka China Road and Bridge Coporation (CRBC) koja je potkraj srpnja uvedena u posao gradnje Pelješkog mosta, završila je dodatne istražne radove na lokacijama temeljenja mosta. A ti istražni radovi pokazali su, doznajemo u Hrvatskim cestama, da su duljine pilota unutar očekivanih vrijednosti te nema potrebe za izmjenom rasporeda pilota ili načina temeljenja.

Josip Škorić gospodarski događaj godine Josip Škorić: Pelješki je most najsloženiji naš projekt dosad

Drukčiji raspored stupova

Ti dodatni radovi morali su biti obavljeni jer je projekt Pelješkog mosta izmijenjen u odnosu na prijašnji koji je imao drukčiji raspored stupova. Prema dosadašnjim spoznajama, kažu u Hrvatskim cestama, troškovi temeljenja trebali bi ostati u granicama predviđenih vrijednosti, ali napominju i da su, s obzirom na to da se radi o temeljenju na dubinama većim od 120 metara i u krškom terenu, a imajući u vidu da se prema ugovoru obračun radova provodi prema stvarno izvedenim količinama, manja odstupanja ipak moguća.

Pelješki most
1 / 8
Pelješki most

Kad su Kinezi uvedeni u posao na Pelješkom mostu, bilo je rečeno da vidljivih radova na tom gradilištu neće biti do početka sljedeće godine. S obzirom na to da su istražni radovi završeni, vidljivi radovi, i to na temeljenju mosta, počet će u siječnju 2019. Prije samih radova na temeljima mosta, u drugoj polovici siječnja izvodit će se zabijanje probnih pilota na kojima će biti provjerena adekvatnost izabrane opreme i sve predviđene procedure pri izvođenju glavnih radova na temeljima mosta. Početak temeljenja mosta očekuje se pak potkraj siječnja 2019.

Pelješki most EU daje 357 Milijuna eura Pelješki most imat će četiri prometna traka, bit će dug 2,4 km i visok 55 metara

Probni piloti su već na putu iz Kine u Hrvatsku. Na gradilište stići će zajedno s plovnom opremom za zabijanje pilota, a u Hrvatskim cestama dolazak tih pilota i opreme očekuju potkraj ove ili početkom 2019. godine, ovisno o vremenskim prilikama na plovnom putu. U prvoj isporuci bit će na gradilište isporučeno 27 cijevi pilota. Ukupno je, prema projektu, predviđeno zabijanje 148 čeličnih pilota promjera dva metra i dužine do 124 metra. Na gradilištu mosta trenutačno je angažirano oko 70 radnika, a njihov broj će se uskoro povećati s obzirom na skori početak glavnih radova. Pri tome, u dvama proizvodnim pogonima u Kini u kojima se proizvode cijevi čeličnih pilota trenutačno je angažirano još oko 160 radnika. U siječnju, kad počne temeljenje mosta, na gradilištu će biti oko 160 radnika.

Hrvatsko-kineski gospodarski forum Gospodarski forum 'Hrvatsko-kineski odnosi su dobri, ali nadam se jednostavnijem viznom režimu'

Špica radova

U špici radova CRBC planira na gradilištu imati više od 400 ljudi, a zajedno s proizvodnim pogonima u kojima će se proizvoditi čelična rasponska konstrukcija mosta, broj radnika bit će veći od 650. U Hrvatskim cestama kažu i da će većina tih radnika doći iz Kine. Maksimalni broj radnika na gradilištu očekuje se od sredine 2019. do kraja 2020. godine.

Financije
Ja sam PMP
Znate li što je PMP i zašto se u svijetu smatra zlatnim standardom?
  • Deleted user:

    Da grade Hrvati, trebalo bi 6 500 radnika, a radovi bi trajali 17 godina i kostalo bi 4 puta vise.

  • Avatar Point_of_view
    Point_of_view:

    Valjda se radi o pilonima a ne pilotima!? Kinezi će taj mostić završiti za godinu i pol.

  • Avatar -HLEBINAC-
    -HLEBINAC-:

    Što tamo rade avijatičari iliti piloti ? Ja mislim da se u mostogradnji postavljaju PILONI, a ne avijatičari tj. piloti !!!