Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Najskuplju cestu gradit će tvrtke iz Slovenije, Hrvatske i BiH

Konzorcij koji čine Kolektor CPG, GP Krk i Euro-asfalt za gradnju 2,9 kilometara ceste od luke Rijeka do čvora Škurinje ponudio je 456,3 milijuna kuna bez PDV-a.
05. svibnja 2020. u 11:05 8 komentara 31962 prikaza
DC403, vizual
Foto: youtube-screenshot

U Hrvatskim cestama danas su donijeli odluku da najskuplju cestu u Hrvatskoj, dionicu DC403, od čvora Škurinje do luka Rijeke gradi konzorcij tvrtki iz Slovenije, Hrvatske i BiH – Kolektor CPG, GP Krk i Euro-asfalt koji je za taj posao ponudio 456,3 milijuna kuna bez PDV-a.

Cesta / ilustracija NATJEČAJ ZA NAJSKUPLJU CESTU Tri propale žalbe na DC403 projekt od pola milijarde kn zaustavile na 2,5 mjeseca


Na nadmetanje za gradnju tih 2977 metara glavne trase i 380 metara spojne ceste stiglo je pet ponuda koje su otvorene sredinom prosinca prošle godine. Procijenjena vrijednost radova iznosila je 461 milijun kuna, a gradnja te dionice tako je skupa zbog objekata među kojima su tunel Podmurvice (1253 metra), vijadukt Piopi (316 metara), vijadukt Mlaka (144 metra) te jedan pružni podvožnjak dužine 56 metara.

Odbijene ponude

Osim konzorcija čija je ponuda na kraju i odabrana, za gradnju ceste koja je strateški važna za riječku luku stigle su i ponude China Road and Bridge Corporation (CRBC), tvrtke koji već gradi Pelješki most, a Kinezi su za taj posao ponudili cijenu od 469 milijuna kuna. Poduzeće za ceste iz Slavonskog Broda u zajednici s turskom tvrtkom Yapi Merkezi Insaat Ve Sanayi ponudilo je 574,7 milijuna kuna. Talijanski konzorcij koji čini Rizzani de Eccher i Consorzio Infrastrutture S.C.A.R.L. ponudio je pak 478,7 milijuna kuna, a austrijski Strabag 511,1 milijun kuna. A sve te ponude odbijene su jer prelaze procijenjenu vrijednost radova.

Cesta / ilustracija OTVORENE PONUDE ZA DC403 Najskuplju cestu u Hrvatskoj žele graditi tvrtke iz Hrvatske, Slovenije, Kine, Turske...

Kao i većinu drugih velikih nadmetanja i ovaj su obilježile i usporile žalbe na natječajnu dokumentaciju, kojih je bilo ukupno tri, a sve su propale jer su bile ili neuredne ili neosnovane ili povučene. No uspjele su zaustaviti nadmetanje na ukupno 2,5 mjeseca.

Video: Pelješki most – Pogledajte kako se grade pristupne ceste

Što je istina, a što mit?
Treba li nam baš 8 sati sna, 8 čaša vode ili 10.000 koraka dnevno? Evo što kažu stručnjaci
Električni automobili
NOVA ERA
Jeste li spremni za vožnju prema električnoj budućnosti
  • Avatar southman
    southman:

    Koliko je u riječku luku i pristupnu infrastrukturu uloženo novaca niti promet od 100 mil. tona godišnje ga ne može opravdati !

  • schwertransport:

    Pa napravili su cestu od čvora Draga do Brajdice zbog konjtenjerskog terminala isto vrlo zahtjevna i kvalitetna dionica iskljucivo radi pristupa luci. Neka nam napisu malo sto su ulozili u Luku Rijeka i koje poslove imaju za budućnost i da ... prikaži još! se isplati novac za pristupne ceste!? To je doslovno bacen novac jer sve plovne poslove je preuzela luka Koper jos produbljuju gaz da mogu uplovljavati veliki brodovi sto je bila prednost luke Rijeka. Mislim da netko izHAC-a vidi svoju priliku i oni to grade nema veze hoce li sluziti svrsi.

  • than:

    I dalje trpamo kredite u beton. Na kraju nećemo imati para ni da ih održavamo. Još, ako Europa i SAD nakon ove krize počnu vraćati proizvodnju kući većina luka će ostati kratkih rukava.