Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Na slavi hrvatskog turizma radit će posebni ambasadori

Ministar Lorencin vratio je na doradu Strateški turistički plan, koji stoji 4,5 milijuna kuna, a dobila su se pitanja – bez odgovora
29. travnja 2014. u 14:45 6 komentara 411 prikaza
 Darko Lorencin
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL

Turistički brend Hrvatske blijed je i neprepoznatljiv, a više od 80 posto turista ne prepoznaje ni slogan "Mediteran kakav je nekad bio". Gosti troše manje nego kod većine mediteranskih susjeda, a sezona je (pre)kratka iako broj turista raste. Hrvatska turistička zajednica cilja preširoko, mora suziti broj tržišta na kojima se pojavljuje, a 19 inozemnih ureda previše je.

Ne treba mijenjati i logo

Lavovski dio promidžbe od HTZ-ovih inozemnih ureda trebale bi preuzeti strane PR i marketinške agencije, u katalozima se Hrvatska i dalje pojavljuje tek kao odredište koje nudi samo sunce i more, a većina stranih putničkih agenata od hrvatskog će mora prije preporučiti španjolsko ili grčko.

Hrvatskoj za više turističke slave trebaju turistički ambasadori, lica slavna u europskim razmjerima, piše u sažetku radne verzije Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma od 2014. do 2020., koji je proteklog tjedna otrpio ozbiljne kritike ministra turizma i Turističkog vijeća. Materijal je vraćen na doradu španjolsko-hrvatskom konzorciju, THR-u i hrvatskom Horwath Consultingu, uz Lorencinovo "treba ga jako nadograditi i poboljšati".Što je sve iza zatvorenih vrata prigovoreno dokumentu ispisanom engleskim na 400-tinjak stranica i sažetom na 40-ak "hrvatskih" stranica?

02.09.2013., Hvar - Iako je turisticka sezona pri samom kraju, na Hvaru jos uvijek ima zgodnih djevojaka.  Photo: Dalibor Urukalovic/PIXSELL turizam Hrvatska 18 posto skuplja od Grčke i 12 od Španjolske

Članovi Turističkog vijeća zamjeraju da je puno teorije i pitanja tko, što, kada, kako i koliko bez konkretnih odgovora, a većini su krajnje antipatični i razmjeri angažmana stranih PR i marketinških agencija. Sudbina hrvatskog turizma time se, smatraju, zapravo ispušta iz ruku. Članovi Vijeća nisu za to da se većina predstavništava HTZ-a gasi, a dvoje i o tome treba li uz slogan odmah mijenjati i logo hrvatskog turizma. Očekivali su, kako nam kaže naš dobro upućeni sugovornik, konkretnije smjernice.

Naglasak na izvansezoni

Ovaj tjedan trebala bi početi serija sastanaka konzultanata s predstavnicima Ministarstva turizma i HTZ-a. Strateški marketinški plan, za koji se s PDV-om plaća 4,5 milijuna kuna i koji već kasni nekoliko mjeseci, trebao bi napokon biti završen do ljeta. O ciljevima koje su konzultanti postavili za razdoblje 2014.-2020. neće biti previše govora u završnici izrade SMPHT-a. Na plan da se snaga turističkog brenda poveća za 50 posto, privuče novih milijun gostiju u izvansezoni i dnevna potrošnja turista uz pomoć tzv. premium sadržaja poveća sa 69 na 540 kuna dosad nije bilo prigovora.

Snaga propolisa kod virusnih oboljenja
PROMO
Snaga propolisa kod virusnih oboljenja
A1 Hrvatska
#OSTAJEMDOMA
Novi načini plaćanja: Što sve možete obaviti bez da napuštate svoj dom
  • campa:

    Tako je ministre niste sve uhljebili.

  • crocro:

    Slave Hrvatskog turizma neće biti ako na Jadranu načičkate nebrojene naftne i plinske platforme. Turisti ih ne žele vidjeti niti dalekozorom a kamoli u daljini golim okom. Ako k tome zapaze koju mrljicu na svojoj plaži, onda te ambasadore šaljite ... prikaži još! po inozemstvu da prikupljaju turiste koji su se razbježali.

  • lindov:

    Dali mozda naftni amasadori...