Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Dan Gospodnji
Povratak na članak

Licemjerje: Radnici na novoj zgradi HBK rade i nedjeljom!?

No, to nije prvi puta da se na crkvenoj građevini radilo u Dan Gospodnji. Dogodilo se to i u finišu radova na Hrvatskom katoličkom sveučilištu u zagrebačkoj Ilici.

Komentari 495

BL
bluesbob
08:47 08.04.2011.

Μιχαήλ je napisao/la: E da, zaboravih napisati nešto o spomenutim postotcima; čak i da je u gradu 20% dotepenaca, još uvijek ostaje 80% domaćih. ---------------------------------------------------- 20% NOVOPRIDOŠLIH NA 50% STAROPRIDOŠLIH KOJE SU BIRAČKO TIJELO GRADONAČELNIKA. GLEDE KAPITALA....NEMAM TI JA NIŠ PROTIV KAPITALA NO U ZG JE BITNO ČIJI JE. BIVŠI PRODAVAČI PODMETAČA ZA GUZICE, RATNI PROFITERI, KRIMINALCI U SPREZI SA POLITIKOM. NOVINARI KOJI OTKRIVAJU TAKVE DOBIVAJU BATINE A NALOGODAVCI OSTAJU NEPOZNATI. JEDNI DRUGE ŠTITE JER SVI IMAJU PUTRA NA GLAVI. I NEMOJ STALNO BITI APOLOGETA \'PROGRESA\' OVOG GRADA JER JE DALEKO OD TOGA( U ZAPADNJAČKOM SMISLU AKO NAM JE TO MJERILO). BOŽE PROVIDI LOVE DA SE MAKNEM IZ GRADA KOJI TO NIJE. I NEBU SKORO .

VL
ΜΙ
Μιχαήλ
11:52 08.04.2011.

Blues Slažem se oko toga da je mnogo kapitala 90-ih sumnivo, ali nikako se ne smijemo prepustiti fobiji od kapitala, jer on je za svaku sredinu nužan. Što se tiče navodnih 50% staropridošlih, i tu treba biti jako jako oprezan,n, jer u staropridošle spadaju različiti profili ljudi; 1. komunistički / partizanski, kadrovi koji su zauzeli nacionaliziranu imovinu, a koji su u grad došli poslije 45, 2. komunistički kadrovi, koji su dobivali stanove od države, od 1945. pa sve do kraja Jugoslavije a dolazili su iz svih regija Hrvatske ali i iz drugih republika bivše SFRJ, 3. ljudi iz drugih republika, regija i sela pridošli u Zagreb po principu \'\'Trbuhom za kruhom\'\', 4. zagrebački studenti iz drugih republika, regija i sela (čak i drugih zemalja, recimo čak i iz Poljske, Čeho-Slovačke, Mađarske, Rusije...). 5. seljaci iz Zagorja, Podravine, Turopolja, koji su sustavno pod komunističkom devizom \'\'selo je loše, grad je dobar - poljoprivreda je nazadna, industrija je napredna\'\' doseljeni u grad i smješteni u skučene krletke nabrzinu od najjeftinijeg materijala izgrađene na nacionaliziranom zemljištu otetom crkvi, 6.kombinacija bilo kojih prethodno nabrojanih pojavnosti. Ovo je onako od oka podjela \'\'dječki\'\' koji su pristigli u Zg. prije 90-ih, ali stvarna je demografija još daleko složenija stvar, pa mi stvarno nije jasno kako možeš u tolikoj mjeri i sa tolikom sigurnošću pojednostavljivati stvari. Što zar su baš svi ti ljudi koji su pridošli i prije 90-ih, primitivni i zaostali, i zar su baš svi glasali za Bandića? Kakav ti ovdje predlažeš model grada; zar da se konzervira stanje 19-stoljetnog Agrama u kojemu su živjeli uglavnom nijemci, mađari, židovi, i vrlo mali broj hrvata, a da se svima koji nisu nobl krvi zabrani naseljavanje u gradu? Što bi bilo da su takvu \'\'politiku\'\' vodili kosmopolitski London, Berlin, New York, da li bi danas bili jednako veliki, otvoreni, napredni, zanimljivi svjetski gradovi? Tko je to dostojan biti građaninom Zagreba, možda pripadnici izumrle hrvatske aristokracije ili možda mađarsko, njemačko, austrijsko plemstvo? (naravno, i stranci imaju prednost pred Hrvatima iz BiH i provincije/ gadi mi se takva neinteligentna i zatucana politika jala) A tko će određivati i procjenjivati tko je dostojan veličanstvenog naslova \'\'rođen u Zagrebu\'\' ? Zar pojedinci koji su u grad došli sa brda i šuma nakon 1945. i pritom otjerali bogate i radišne strance koji su prethodno par stoljeća živjeli u gradu?

VL
BL
bluesbob
12:57 08.04.2011.

Μιχαήλ je napisao/la: A tko će određivati i procjenjivati tko je dostojan veličanstvenog naslova \'\'rođen u Zagrebu\'\' ? ------------------------------------ Ja ne govorim o pedigreu rođenih zagrepčana nekoliko generacija unazad. Vidim sklon si raščlanjivati no ja dojdeke dijelim na seljačine i i one koji žele ili imaju kozmopolitski duh koji ih dijelči od potonjih. Zapadni gradovi također muku muče sa dojdekima odasvud koji im većinom donose kriminal, prostituciju, drogu isl pa i Zg nije toga pošteđen. U kvartu imam obijesne balavce janjevce koji voze bijesne aute, nigdje ne rade, švercaju cigaretama i tkozna čime koje ne smiješ popreko pogledati jer.....A tiha manjina je tiha, zbog vlastite sigurnosti. Od šuma, kamenja i gora posta Zagreb noćna mora.

VL
ΜΙ
Μιχαήλ
12:59 08.04.2011.

Blues Ako bi i 70% (navodnih 50%+ navodnih 20%) građana Zagreba bili dotepenci pridošli u grad prije i za vrijeme rata, zar oni nemaju, ako su većina, demokracijom im dano pravo da određuju kako žele živjeti u gradu u kojemuu su većina, u kojemu stvaraju i plaćaju i poreze i prireze? Tko je to nadležan da procijeni njihovu kulturno-civilizacijsku razinu i proglasi ih primitivnima, zaostalim i zatucanima? A što bi bismo utvrdili ako bismo pokušali ustanoviti demografsku strukturu doseljenika u Zagreb od početka 20. stoljeća pa do završetka 2.sv. rata? Jesu li ljudi sa sela pridošli u grad od 1900 do 1945, mjerodavni da se nazivaju pravim zagrepčanima i time apsolutnim sucima visoke kulturno-civilizacijske razine? U Hrvatskoj je moguće parafrazirati jednu poznatiju izjavu iz ruske književnosti na vrlo specifičan način: \'\'Svi smo mi potekli sa sela ili iz BiH, samo je potrebno pogledati dovoljno desetljeća unatrag\'\' . Tko je imao priliku vidjeti neke statistike sa kraja 19.st. takva ga izjava nimalo neće začuditi, naime tada je hrvatsko stanovništvo bilo većinom seosko, a u gradovima su živjeli već toliko puta spominjani, činovnici, obrtnici, aristokrati, industrijalci, bogataši, austrijanci, mađari, nijemci, židovi, slovaci, česi, te nešto malo hrvata i poneki srbin, ...ti su ljudi stvorili sve ono čime se danas ponose naši gradovi. Ali koliko je takvih pravih zagrepčana, osječana, spličana, riječana, u našim današnjim gradovima? Jako jako malo!

VL
ΜΙ
Μιχαήλ
13:22 08.04.2011.

08.04.2011. u 12:57h bluesbob je napisao/la: Μιχαήλ je napisao/la: A tko će određivati i procjenjivati tko je dostojan veličanstvenog naslova \'\'rođen u Zagrebu\'\' ? ------------------------------------ Ja ne govorim o pedigreu rođenih zagrepčana nekoliko generacija unazad. Vidim sklon si raščlanjivati nono ja dojdeke dijelim na seljačine i one koji žele ili imaju kozmopolitski duh koji ih dijelči od potonjih. Zapadni gradovi također muku muče sa dojdekima odasvud koji im većinom donose kriminal, prostituciju, drogu isl pa i Zg nije toga pošteđen. U kvartu imam obijesne balavce janjevce koji voze bijesne aute, nigdje ne rade, švercaju cigaretama i tkozna čime koje ne smiješ popreko pogledati jer.....A tiha manjina je tiha, zbog vlastite sigurnosti. Od šuma, kamenja i gora posta Zagreb noćna mora. _____________________ Svatko može imati i nazadan i napredan duh, neovisno odakle je došao, postoje ljudi sa sela koji su veliki kosmopoliti, pa im na kraju pretijesni postaju i Zagreb i Hrvatska, Tesla je jedan izvrstan primjer za to, ali još je puno više takvih anonimaca. Stvari se pak ne mogu gledati jednoobrazno, istina mnogi \'\'dječki\'\' gradu u koji su pristigli prave i velike probleme, ali daleko veći dio pridošlih, pomaže razvoju grada. Bez svježe krvi, nema svježih ideja, svježe krvi nema u zajednicama u kojima se njeguje monokultura, a takve zajednice postaju same sebi dovoljne i naposlijetku nazaduju. Različitost je bogatstvo a ne osuda! Prostituciju i kriminal nisu izmislili na selu, već u gradu, pa zato molim... I nikako se ne slažem da je riječ o tihoj manjini, riječ je o tihoj većini. Svako se društvo svijeta može objasniti jednim jednostavnim školskim razredom, u razredu postoje jedan ili dva nasilnika, kojih se ostalih 25-30 mirnih učenika boji. Mentalitet tih mirnih učenika uvijek je isti, \'\'samo ne doći na zub toj dvojici nasilnika, i dobro je dok se bave nekim drugim učenikom a ne samnom\'\'. I tako se održava \'\'mir\'\' u razredu uz neprihvatljive kompromise, a kako Hemingway kaže; \'\'..ne pitaj kome zvona zvone, zvone tebi! \'\' U nekim razredima ekipa više ne može-ne želi tolerirati psihozu, u kojoj naposlijetku svaki mirni učenik može doći na red šaka dva nasailnika, i tada nastaje ono što se u širem društvu zove \'\'građanska inicijativa\'\', skupi se više učenika i urazumi dva nasilnika te dovede red u razred. Svaki razred ima svoju šačicu nasilnika i većinu mirnih učenika, a sam razred odlučuje želi li nasilnike tolerirati ili ne. Jednako je tako slučaj sa bilo kojim gradom u Hrvatskoj, a jednako je bilo i prije ovog rata, i prije 2.sv. rata, itd. Zvona zvone nama!

VL
BL
bluesbob
13:23 08.04.2011.

Μιχαήλ je napisao/la --------------------------------- Majk, opet ti od stoljeća sedmog. Ja sam dovoljno star da mogu procijeniti tko je ostao seljačina bez obzira koliko je dugo u Zg. Što ih ćera u Zg gdje budu podstanari, bez posla, egzistencije. Moja rodica ima dvojicu iz B&H koji su bauštelci, nemaju cura ni žena,kućnog ljubimca. Kaj je to Život? Manjina dolazi na studije i obično uspijevaju postati građani sa stavom građana. MANJINA Majk.

VL
BL
bluesbob
13:35 08.04.2011.

Μιχαήλ ------------- Btw Majk,zašto Sl. brod_ Zg? Zašto ne Osijek, Split, Rijeka?

VL
ΜΙ
Μιχαήλ
14:11 08.04.2011.

Blues Slobodno procjenjuj tko je od POJEDINACA ostao i/ili bio seljačina, ali molim te nemoj to raditi sa SKUPINAMA, jer ljudi nisu plemena. Čemu ta apriori pretpostavka, \'\'tko god je došao u Zagreb, došao je s niže razine kulture, papa sada eto usvaja, više standarde\'\'? Je li postoji mogućnost da mnogobrojni pridošlice donose i nove vrijednosti gradu, radi kojih će se buduće generacije ponositi? Sjetimo se samo mnogobrojnih kulturnih institucija koje su osnovali upravo dotepenci, ali još je više anonimnih kulturnih i prosvjetnih radnika a koji su dotepenci i čiji je doprinos gradu nemjerljiv. Primitivac, to nije oznaka vezana za geografiju već stanje pojedinca, bilo seljaka bilo velegrađanina.

VL
BL
bluesbob
14:17 08.04.2011.

Μιχαήλ ------------- Čemu ta apriori pretpostavka, \'\'tko god je došao u Zagreb, došao je s niže razine kulture, pa sada eto usvaja, više standarde\'\'? --------------------------------- Pa čemu onda dolazak u grad ak je na selu ljepše? Kućica, zemljica, kokica, kravica gdje ćeš više.

VL
ΜΙ
Μιχαήλ
14:28 08.04.2011.

08.04.2011. u 13:35h bluesbob je napisao/la: Μιχαήλ ------------- Btw Majk,zašto Sl. brod_ Zg? Zašto ne Osijek, Split, Rijeka? Imaš pravo, mogao je biti bilo koji od tih gradova, u prosjeku, ja mijenjam sredinu stanovanja svakih deset godina, pa nije isključenono da ću u budućnosti živjeti možda i u Berlinu, Londonu ili New Yorku. A zašto pčele idu na najljepši i na najveći cvijet? Statistički gledano, za obrazovanog čovjeka, najveća je šansa pronalaženja posla u gradu u kojemu se najviše ulaže, u kojemu privatni kapital najživahnije djeluje i koji je najbliže zapadu. Nije tako nepoznata stvar činjenica kako se ovisno o zemljopisnom položaju, u Hrvatskoj najviše ulaže u Zapadnija i Sjevernija područja. To je tako bilo i prije rata, tada uglavnom zbog razloga vezanih uz blizinu zapadnoj europi, a za vrijeme rata i nakon rata, i zbog velike nesigurnosti ulaganja na istoku i jugu. Jednostavno rečeno, strani se kapital boji ulagati južnije i istočnije. Osim navedenih razloga, ne trebaš biti Einstein da bi shvatio što je se događalo sa razvojem i industrijom u Slavoniji za rata, od pljački u privatizaciji, koje je puno lakše izvesti na ratnom području, pa do uništenja pogona, gubitaka tržišta zbog rata itd itd. No što bi o svemu tome znali zagrepčani, pa mi na istoku i jugu ionako služimo samo kako bismo svakih 50-60g. branili krupni kapital u Zagrebu, da bismo zaustavili ratoborna plemena koja napadaju Hrvatsku, i dok mirni i kulturni zagrepčani razvijaju visoku kulturu i povećavaju profit na istoku i jugu gore Osijek, Brod, Zadar, .....i sve to uopće nije bitno za dokone salonske domoljube u Zagrebu. Nedavno je poznata književnica Ivana Bodrožić-Simić to salonsko licemjerje zagrepčana prikazala savršeno jednostavnom rečenicom. (ona je porijeklom iz Vukovara i tamo joj je obijen otac na Ovčari) Predsjednik Josipović ju je upitao; \'\'A koji je vaš problem?\'\' .....pa ono, \'\'Tata mi je nestaoi na Ovčari\'\'.

VL
ΜΙ
Μιχαήλ
14:51 08.04.2011.

Blues Također je dokumentirano mnogo primjera gdje su know how, nacrti te dijelovi pogona iz provincije doslovno odvučeni u Zagreb. Neke tvrtke u Zagrebu, koje su prije rata bile obične radionice, sada su imale znanja, nacrte i dijelove pogona predratnihih snažnih provincijskih tvrtki koje su imale desetljeća tradicije u proizvodnji specifičnih proizvoda. I tako su se bivše radionice u Zagrebu bez imalo tradicije vinule preko noći u dominantne proizvođače. Završio je rat, a država je narudžbe naručivala od nedavno nastalih divova, a provincija koja je opljačkana ostavljena je da nečasno umre u blatu. A jaz između Zagreba i provincije postajao je sve dublji, tako su primjerice tehničke škole u Zagrebu imale skupu didaktičku opremu (čak i robote) kakva se koristi i na zapadu, a provincijske škole nisu imale ni osnovne uvjete. I ti onda pitaš zbog čega netko dolazi u Zagreb. Pa ljudi bi bili idioti, kada bi maštali o tome da i njihova djeca za nekih 50-60g. opet izgube svoje živote, svoju imovinu, svoje tvornice, svoje dostojanstvo, braneći nezahvalne, hladne, napuhane, zagrepčane te njihove profite, njihovu visoku kulturu itd. Ljudi nisu budale, idući put neka netko drugi brani Zagreb i \'\'ostatke ostataka\'\' Hrvatske (Hrvatsku vidljivu sa tornja Katedrale).

VL
ΜΙ
Μιχαήλ
15:11 08.04.2011.

Mnogim ljudima iz provincije, koji su doživjeli strašne stvari za rata, nitko nebi čak ni zamjerio totalni životni podbačaj. A gle, svi smo mi unatoč vrlo slabašnim šansama u odnosu na zagrebačke klince, kojima su na raspolaganju bili svemirski resursi,, uspjeli se dići iz blata, uz velike teškoće, veliki trud i veliku volju, te završiti najteže fakultete. Nitko od nas nije tražio pomoć države a uglavnom je nije ni dobio, nitko se nije ni bunio ni kukao, imali smo čeličnu volju i sami smo, uz vrlo slabašne šanse, iz ničega napravili jako mnogo. A za nas će se još ćuti mnogo, jer gradimo i graditi ćemo Hrvatsku i Zagreb, a mnogi od nas i ugled Hrvatske znanosti u Svijetu, daleko od Hrvatske.

VL
ΜΙ
Μιχαήλ
14:36 10.04.2011.

Blue Korumpiranih i nedomoljubnih političara bilo je i u Zagrebu i svugdje po Hrvatskoj, a ovi kao što je onaj u pržunu u BiH, samo su potvrda moje prijašnje teze, na ratnom je području puno lakše razvijati organizirani kriminal ii razvijati koruptivne djelatnosti, negoli je na područjima koja nisu zahvaćena ratom. I što sada su krivi svi slavonci zato što su leaderi regije kriminalci? A što se tiče neobrađene zemlje, bolje bi ti bilo da ne govoriš o nečemu o čemu pojma nemaš, jer se sramotiš. Praviš se kao da si iz Finske jučer dođao u Hrvatsku i nemaš pojma što je se događalo u Slavoniji 90-ih. Finac nebi znao, ali ti bi trebao znati ove činjenice: 1. apsolutno svi veliki kombinati u Slavoniji, 90-ih su brtutalno opljačkani i uništeni, dakle uništena je cijela prerađivačko-industrijska infrastruktura koja prati poljoprivredu, bez koje NEMA(!) poljoprivrede. 2. Uslijed agresije, veliki je broj seljaka opljačkan, protjeran i ubijen, ako nemaš ni krov nad glavom, a kamoli novi i kvalitetni traktor, novu opremu, sredstva za gnojivo, benzin, NE MOŽEŠ SE BAVITI POLJOPRIVREDOM. 3. Na zemljištima koja su nekoć bila u vlasništvu kombinata, i koja su se davala u zakup seljacima, danas zbog nerješenih vlasničkih odnosa ne možeš uzgajati ništa. 4. Mnogo je zemljišta na NERAZMINIRANIM područjima, 5. Uništene su prehrambene kompanije koje su opsluživali seljaci. 6. 90-ih je zelena mafija, omogućila uvoz poljoprivrednih proizvoda i to bez ikakve zaštite hrvatskih seljaka, a zbog iste te mafije, mnoga su imanja propala, a preostali seljaci već godinama rade bez mogućnosti da naplate vlastiti rad - jedva ostaju u plusu. 7. U Slavoniji država nije napravila skoro ništa za obnovu sustava navodnjavanja, još je manje učinjeno za zaštitu od atmosferskih neprilika, tako se primjerice već godinama ne može dogovoriti sa susjednim zemljama, jedinstveni sustav praćenja i djelovanja. 8. SLAVONIJA NEMA KAPITALA koji je nužan za pokretanje poljoprivredničkog poduzetništva, seljaci su uglavnom u dugovima do grla zbog kupnje nužne osnovne opreme (traktori, i sl.) i jedva otplaćuju iste dugove. 9. Vlada sveopća korupcija oko zakupa, dodjele, kupnje, državnog ili lokalnog zemljišta. MEĐIMURJE JE X puta manje od SLAVONIJE i nemoguće ga je uspoređivati sa Slavonijom zbog mnogobrojnih razloga koji bi također svakome tko nije došao iz Finske trebali biti jasni. Međimurje nije ni vidjelo rata, nije imalo baš nikakve ratne štete, nije imalo toliko prilika za korupciju lokalaca, blizu je superrazvijenih Varaždina, Zagreba, koji također nisu vidjeli rata, a cijela je regija usmjerena prema zapadnoj europi. Seljaci nisu imali nikakve štete, ali su zbog rada mnogih ljudi u inozemstvu ili u bogatim gradovima Vž i Zg, posjedovali kapital o kakvom slavonski seljaci mogu samo sanjati. Na kraju krajeva, niz točaka sa gornjeg popisa u Međimurju nije postojalo kao problem. Također nije nevažna činjenica kako se Međimurje nalazi pored brojne i vrlo moćne prerađivačke industrije koja rata nije ni vidjela. Eto toliko o tome, i molim te da budeš jako pažljiv sa usporedbama, jer ovakva površna i bahata usporedba koju si napravio sa pravom će razljutiti svakog poštenog i radišnog seljaka u Slavoniji, koji ostavlja zdravlje na polju.

VL
BL
bluesbob
23:26 08.04.2011.

Μιχαήλ je napisao/la: ---------------------------- Majk ja sam nosio kutu i šlape u osnovnjaku, crtali smo drvenim bojama, flomasteri su bili želja, igrali smo se lopova pandura, ganjali pony bajk( tko si ga je mogao priuštiti) sa 15 god dobio prvii jeans iz Trsta pa nisam ispao debil. A sitjuejšn u CRO je: predsjednik iz Makarske, Gradonačelnik iz Pogane vlake, pomoćnici iz Vukoj**ine donje i gornje, itditd. Stvoriše pozicije i povukoše rodijake i kaj god veliš kontra uvijek ima argumenata za moje tvrdnje. Opet ponavljam nemam ništa protiv onih koji vole ovaj grad i doprinose svojim znanjem i ponašanjem da grad raste i razvija se, pozitivno. Howgh

VL
BL
bluesbob
23:37 08.04.2011.

Μιχαήλ je napisao/la: -------------------------------- P.M.S. Radio sam u proizvodnoj, velikoj firmi gdje je kompletna nomenklatura rukovodećeg kadra od poslovođe na više bila iz provincije i zahvaljujući Titi I Partiji napredovaše, uloviše pozicije, podobivavše stanove a kad je počeo rat vidi ti konvertita. Odjednom veliki \'rvatine no govna ostaše govna. Još su uvijek na pozicijama i samo ih smrt ili penzija miče sa njih. Jedan od direktora se prozva menadžerom a bio je na zadnjem kongresu partije u Bg.-u, inače od Ivanićgrada. Rijetko vičen shit od čovjeka. Imal bi ti kaj pričati uživo cijelu šihtu. A rata omirisali nisu. Shitload primjera dragi Majk. Bez veze se prepucavamo.

VL
ΜΙ
Μιχαήλ
01:47 09.04.2011.

Blues Takvi šitovi od osoba, vladali su svugdje po Rvackoj, ne postoji nijedna proizvodna firma koja za komunizma nije imala na čelu takve moralno fleksibilne šitove. Nažalost, dobar je dio tih šitova 90-ih samo promijenio \'\'oznake\'\' i u kapitalizmu zadržaoao fotelje. Dakle, to nema nikakve veze sa time odakle je tko već da moralnim \'\'odlikama\'\' pojedinaca. Drago mi je da se slažemo da je svatko tko pošteno radi i tko doprinosi gradu, pozitivna snaga ovog grada. Što se tiče kute, kužim da si nešto starija generacija od moje generacije, a usporedbe se mogu vršiti samo između \'\'istog voća\'\'. Moja se generacija ne može uspoređivati s tvojom ni tvoja sa nekom prijašnjom, u doba moje generacije, zagrebački su klinci odrastali u posve mirnim uvjetima opremljeni svemirskim didaktičkim pomagalima, a mi smo stasali u ratnim prilikama, u razrušenim školama, izmještani Boga pitaj gdje sve, i bez osnovne školske opreme. Tako je recimo u vrijeme kada sam ja išao u srednju, svaka tehnička škola u Zg, imala poznati crtački (CAD) paket Catia, didaktičke setove za robotiku, Festo setove za pneumatičke sheme, Festo setove za hidrauliku, najnovija računala, opremljena windows i linux operativnim sustavima, CNC strojeve i setove za obuku programiranja na istima, setove za obnovljive izvore energije i još tone jako skupih didaktičkih igračaka. I da, mi iz provincije, sasvim smo \'\'lijepo\'\' omirisali rata, da ne kažem da smo nebrojeno mnogo puta imali i priliku biti \'\'lucky winners\'\' - \'\'sretno\'\' pogođeni granatom, bombom, šrapnelom. Za one gore spomenute didaktičke igračke, nismo naravno ni znali da postoje, pa možeš misliti koji je bio jaz između nas koji smo na fax došli iz rata i provincije i njih koji su se na fax dovezli svemirskim brodovima iz mirnodopskih kvartova Zg. No, kao što i sam možeš pretpostaviti, mi nepovlašteni, samo smo svim tim nejednakostima bili potaknuti da se znatno žešće borimo, i uglavnom smo stizali i prestizali domaće. Ali to je uostalom uvijek tako, tko nema izbora, taj od sebe mora dati maksimum, a onaj tko iza sebe ima ugodnost i lagodan život, nije toliko pod pritiskom.

VL
BL
bluesbob
09:02 09.04.2011.

Μιχαήλ je napisao/la: ----------------------------------- Majk, ovdje je riječ o Zg-u pa ti navedoh primjer kako dotepenci postadoše \'građani\' uz pripadajuće im karakterne osobine. Nisi spomenuo činjenicu da je hrpa zagrepčana branila Hrvatsku kojekuda a Zagreb primio i zbrinjavao izbjeglice odasvud, pa i nehrvate. Pa ako nije omirisao baruta, po tebi možda sporadično, hranio je i pomagao u svemu ostatak nam domaje. Osobno poznam par vukovaraca koji su mi rekli kako su \'uvaženi\' im sugrađani bili već u svibnju 91. u Zg i poslije dobivali prava a bili na prvoj crti šanka u Zg. Nemremo nas dvojica na zeljenu granu. A i debelo skrenusmo sa teme.

VL
ΜΙ
Μιχαήλ
14:40 09.04.2011.

Gledaj postati \'\'građanin\'\' ili bti građanin, to nije pitanje dolaska u veću sredinu ili rođenja u istoj, već je pitanje odgoja, okolnosti, osobnih preferencija itd. Često ljudi rođeni u velegradu tek po odlasku na selo, postanu zaista građani. Tko nemama širine, taj po meni nije građanin, a malograđanština jest odsutnost širine. Svaka čast zagrepčanima koji su branili Hrvatsku, njih izuzimam iz svake kritike Zagreba i njegovih građana, te im u svom srcu dižem spomenik uz veliko HVALA, isto vrijedi i za sve građane dobre volje koji su se ne sebično dali za zbrinjavanje nesretnika iz ratom pogođenih područja. Materijalna pomoć je koliko znam pristizala uglavnom izvana, u obliku hrane, odjeće i sl. Ali postoji i druga strana medalje, ako pročitaš od Ivane Bodrožić-Simić knjigu \'\'Hotel Zagorje\'\', možda je uspiješ nazrijeti, riječ je o omalovažavanju, ismijavanju i dubokom nerazumijevanju nesretnika rata od strane većine domaćih ljudi. Tako sam primjerice imao priliku i čuti, kako su davanja za obitelji poginulih branitelja u Vukovaru prevelika, ali zanimljivo, kada takve \'\'mudrace\'\' pitaš; \'\'dal\' biste i vi željeli imati oca na Ovčari i 5000kn u zamjenu?\'\' , svaka kritika zamre. Ipak, činjenice su činjenice, većina zagrepčana nije uopće sudjelovala ni u ratu ni u zbrinjavanju prognanika i izbjeglica. A pored svega, zapanjujuće zvuči podatak da je 44% svih branitelja Hrvatske bilo iz Slavonije (Slavonija čini tek oko 20% površine Hrvatske). Što se tiče nekih koji su pobjegli iz Vukovara kada ga je trebalo braniti, to su singularni slučajevi na temelju kojih se ne može pisati pravilo. Većina je vukovaraca ostala u gradu i časno su branili, ne samo grad, već i Hrvatsku. ps. brojni su gradovi u Slavoniji također primili ogromni broj prognanika, te izbjeglica iz BiH i to za vijeme rata, tako da Zagreb svakako nije bio iznimka, a slavonci su ratovali po cijeloj Hrvatskoj.

VL
ΜΙ
Μιχαήλ
15:07 09.04.2011.

E da, još se sjetih nečega što je simptomatično, a lijepo odgovara na tvoje pitanje; \'\'zbog čega ljudi dolaze u Zg?\'\'. Spomenuh prije da je među braniteljima bilo oko 44% slavonaca, te da Slavonija čini oko 20% površine. A sadada jedan šokantan podatak, od zadnjih investicijskih projekata koje je pokrenula vlada, za Slavoniju je osigurano tek oko 2,5% sredstava, pritom je većina sredstava otpala na Zagreb i okolicu, te Istru. To je samo jedan primjer, ali Slavonija se teško zanemaruje već godinama, pogledaj samo Vukovar, svi svašta obećavaju na dan obljetnice pada grada, a grad je i dan danas ruševina. Da je Vukovar pao samo mjesec dana prije, nebi bilo spasa ni za Slavoniju ali ni za ostatak Hrvatske, tu uključujući i Zagreb.

VL
ΜΙ
Μιχαήλ
15:32 09.04.2011.

A sada još nešto o hrvatima ih BiH, posebno o posavljacima. Među hrvatima u domovini, a pogotovo među zagrepčanima, prilično je nepoznat podatak; da hrvati iz Bosanske Posavine kojim slučajem nisu ostali i branili taj dio BiH (kako je tvrdioio Tuđman), izuzetno snažni Banjalučki korpus JNA bi presjekao Slavoniju na pola, upravo kod Slavonskog Broda, i time bi opet bila pregažena cijela Hrvatska. Još su pak manje poznate okolnosti \'\'pada\'\' Bosanske Posavine (primjetiti navodnike!). Neposredno prije pada, Hrvati su na bojištu već tjednima izvoljevali velike pobjede nad četnicima i JNA, ovi su imali velike gubitke, a čak je i oboreno više zrakoplova. Danas se mnogobrojna svjedočanstva ljudi (bosanaca - hrvata) koji su tamo ratovali na prvoj liniji poklapaju do zareza; na dan pada grada, i za vrijeme velikog napredovanja HVO na ratištu, na ratište je došla iznenadna i krajnje neobjašnjiva i misteriozna naredba \'\'sa samog vrha\'\', povlačite se, napuštamo Posavinu. U to vrijeme, taj \'\'sam vrh\'\' mogao je biti samo Tuđman ili možda Šušak. Tu zapovijed o povlačenju, znao je relativno mali broj ljudi, a izdana je praktički 5 do 12, rezultat je bio tragičan, mnogi su se ljudi kasno odlučili za evakuaciju iz Bosanskog Broda u Slavonski, pa su ubijeni na vlastitom pragu. Tko se sjeća tog jezivog dana ali još više noći, sjeća se i strašne detonacije, kada je \'\'grom\'\' srušio most između dva grada, i očajne ljude koji su preplivali Savu da bi spasili živote. Taj \'\'pad\'\' Posavine, tada je svima bio misterij, no nakon Daytona, kada je Tuđman mirna srca Posavinu predao bosanskim srbima, ljudima su se otvorile oči, \'\'pad\'\' Posavine je ustvari bio trgovina teritorijem, a to su naposlijetku potvrdila i saznanja o tajnim pregovorima Tuđmana i Miloševića. Zašto sam napisao ovo o Posavini, jer kada god pljujemo po hrvatima iz BiH, moramo biti svjesni kako su i oni podnijeli velike pa čak i prevelike žrtve za matičnu zemlju. Vukovarci su se, Bogu hvala, imali priliku vratiti u Vukovar, a posavljaci se više nikada neće vratiti u Posavinu. Od prijeratnih više od 200 000 posavljaka, vratilo se svega oko 3000, i to većim dijelom u Orašje i okolicu koji su pod hrvatskom kontrolom. ps. prema klasičnoj vojnoj strategiji \'\'Von Klausevitz doctrine\'\' zemlje koje imaju geografski položaj kao Hrvatska, ne mogu se od susjedne države braniti isključivo na svom teritoriju, već 20-30km unutar teritorija susjedne države, pa je korisno tamošnje stanovništvo naoružati....

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.