Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 9
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
doba poskupljenja

Kako dići cijenu, a da cijena ostane ista? Na policama prava poplava pakovanja s manje sadržaja

trgovina
Foto: Pixabay/Ilustracija
1/3
06.06.2022.
u 15:55

Sasvim teoretski, prema smjernicama Europske unije u trgovinama mora pisati i cijena izračunata po količini - na primjer po kilogramu. No ta cijena je sitno pisana i malo tko je pamti: ono što se zna jest novac koji ćete ostaviti na blagajni - pa onda i za manje sadržaja.

Na prvi pogled ništa nećete primijetiti: pakovanje čokoladica izgleda isto,a i cijena je ista. Tek kod kuće ćete primijetiti: u pakovanju je jedna čokoladica manje. Zbog povećanja cijena energenata i mnogih sirovina, mnogi proizvođači žele i misle da moraju povećati cijenu. Ali odlično znaju kako kupci znaju cijenu koju su plaćali i kako će ih poskupljenje lako natjerati posegnuti za proizvodom konkurenta. Zato i trgovci i proizvođači svakako žele da ceduljica sa cijenom ostane ista i kupcima poznata, ali Armin  Valet iz Centrale za zaštitu potrošača Hamburga za postaju ARD upozorava kako je sve više proizvoda sa promijenjenim i onda manjim pakovanjima. Drugim riječima, poskupjelo je, piše Deutsche Welle.

Sasvim teoretski, prema smjernicama Europske unije u trgovinama mora pisati i cijena izračunata po količini - na primjer po kilogramu. No ta cijena je sitno pisana i malo tko je pamti: ono što se zna jest novac koji ćete ostaviti na blagajni - pa onda i za manje sadržaja.

Je li to prevara? Mnogi potrošači misle da jest: u tu Centralu za zaštitu potrošača je protekle godine stiglo oko 3.000 žalbi zbog takvog poskupljenja kojeg proizvođači zapravo ne žele priznati. Centrala u takvim slučajevima zahtjeva od proizvođača objašnjenje, ali ono obično glasi kako konačnu cijenu proizvoda određuje trgovina, a ne proizvođač.

To u osnovi nije netočno, priznaje Valet, ali je isto tako činjenica kako su i proizvođači i trgovci na istoj strani bojišnice kad treba navesti mušteriju na kupnju. Hamburški zaštitnici potrošača tu jedino mogu objavljivati svoju "Prijevaru mjeseca": trenutno je pobjednik hrana za mačke koncerna Mars, Sheba "prirodni fileti piletine".

Jer tu je proizvođač posegnuo za baš svim trikovima u metodi, kako povećati cijenu: još jedna omiljena metoda je "novi proizvod" s nešto drugačijim pakovanjem, makar je zapravo sadržaj identičan. Tako i ta "nova" piletina za mačke koncerna Mars zapravo košta 69% više nego što je koštala prije.

"Novi" proizvodi tek stižu

Zaštitnici potrošača isto tako primjećuju kako se cijene ipak povećavaju - jer su građani već na benzinskim crpkama navikli na uvijek nove i veće cijene, ali istovremeno se i količina smanjuje. No zapravo, zaštitnici potrošača tek očekuju poplavu takvih navlačenja mušterija: proizvođačima treba neko vrijeme da promjene svoje strojeve za pakovanje, a onda traje i dok ta "nova" roba ne stigne u trgovinu. "Mislimo da će manje količine u pakovanju koje se sad planiraju biti u trgovinama negdje do kraja godine", smatra Valet.

Njegov jedini savjet glasi: dobro gledajte što kupujete, a ako je nešto u pakovanju od "385 grama", veoma lako je moguće da je to donedavno bilo 400. Ali u samoposluzi kad u žurbi i stresu trpate u kolica što vam treba - tko to čini? Baš na to se i računa...

 

 

Komentara 4

JJ
jjanin
18:38 06.06.2022.

PAKIRANJA, a ne PAKOVANJA, EBEM VAS NEPISMENE

SL
slavenZadravec
19:18 06.06.2022.

Postoji dosta tehnika kojima se kupci nastoje obmanuti, a smanjenje količine je jedan koji primjenjuju proizvođači. Većinu ostalih primjenjuju trgovci. Ipak, kriteriji za kazneno djelo "prevara" nisu zadovoljeni

Avatar patkovic
patkovic
18:42 06.06.2022.

prava drska prevara je kad slični proizvodi u nizu imaju svi izraženu cijenu kn/kg osim jednog odabranog kn/kom koji se tako čini najeftiniji a u stvari je najskuplji, takav primjer sam vidio u konzumu na vrstama parizera

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije