Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 20
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
govor u strasbourgu
Povratak na članak

Josipović u Vijeću Europe: Kolektivne krivnje za rat nema

Predsjednik je dodao da "niti jedan narod u konfliktu od ranih devedesetih nije kri, krivi su oni pojedinci kojima je dokazano da su izvršili zločin i za to moraju biti kažnjeni".

Komentari 308

Avatar Gandhi
Gandhi
17:02 21.06.2010.

zagrebaš pa moram reći da tebe pamćenje baš ne služi .. ne zagovaram četnikovanje dijela srpskog stanovništva ali bogami osuđujem i ispričavam se za ubojstva srpskih civila od obitelji ZEC u Zagrebu i nadalje od Osijeka do Pakračke doline itd od ubojica koji su obukli hrvatsku vojnu uniformu !!!!!!! Tata Tuđman sa UDBAŠ_em Šuškom, propalitetom i kriminalcem Glavašem ispisao vrlo veliki crni dio povijesti Hrvatske !!!! - dio hrvatske povijesti !!!! - ah da tu je i Milas sa dvije marke za kilo mozga .. da ne pričamo o Koradeu i sličnima s m\"unchenskom bojnom .. koja fronta vidjela nije već ciljano radila prljave akcije te nanjela sramotu svakom hrvatskom građaninu !!!!

VL
ZA
Zagrebas
17:03 21.06.2010.

Patuljcica, naravno, zanemarila si da ukupni postotak broji i npr. djecu. Uzmi si da je npr. 2-3% Srba bilo za samostalnu RH (a bilo ih je) i vec si sad pala na 9% onih koji su protiv, tj. na 91+% za samostalnost.

VL
UN
unknown99
17:04 21.06.2010.

Huh Na prvi pogled sam htio odmah popljuvati Josipovica, pa sam malo stao na loptu i razmislio.Mislim da ljudi malo previse vezu izjavu za nesto drugo. Vode se po onoj logickoj: Ako kolektivne krivnje za rat nema, onda time zapravo negiramo da je srbija krivac za pocetak rata.Napala nas je samo sacica pojedinaca za to optuzenih. Da, tako gledano zaista osudujuca izjava.Posebno nakon toliko godina strasnog i uzasnog rata u kojemu su stradali neduzni civili, porusene kuca i ognjista i mnogi izbjegli.Tako gledano zasigurno ne mozemo reci da se radi o pojedincima, jer ta sacica to nije mogla napraviti bez da nije imala podrsku i uporiste jedne zemlje koja je to em zapocela em i podrzavala. Hajmo sada na drugu stranu izjave. Kolektivne krivnje nema, s jedne strane izjava ne zvuci lose. Primjer, znamo svi prosrpske stavove, hrvati su zlocinci, od ndh i blabla, hrvati su ubili ovog srbina, itd itd. Da, tada kolektivne krivnje zasigurno ne moze biti, prvo sto sam ja kriv za ndh, nisam klinac ali ni moja majka tad nije bila rodena, drugo kako ja mogu biti kriv za nesto sto je drugi ucinio slagao/ne slagao se sa njim. Zasto bi ja morao odgovarati za nekog u doba kad nisam ni roden/ sto nisam ni ucinio itd. U tom slucaju pojedinac mora odgovarati za svoje zlocine, ne moze narod preuzeti krivicu doticnog, i tada da slazem se kolektivne krivnje nema. No da ne duzim sad previse, kao zakljucak ne slazem se ipak s izjavom Josipovica.Ona ce biti pa makar i u najboljem njegovom uvjerenju protumacena kao relativiziranje krivice i ponistavanja nekih strasnih zlocina.Zlocina pod patronom drzave na pojedinacnu krivnju.A to ne stoji, jer su ti isti pojedinci radili zlocine upravo pod direktivom vodecih politicara (odnosno zemlje) Slazem se jedino s stavom (pustimo sada mrznju) no nitko ne bira nacionalnost, mrziti i kriviti nekoga samo zato jer je hrvat/srbin je ruzno, i kao takav ne moze imati kolektivnu krivicu, no jasno se mora znati da rat nad nama nisu pokrenuli pojedinci sacice buntovnika, vec vodeci politicari jedne zemlje i kao takvi predstavnici ne predstavljaju samo sebe vec zemlju iza koje stoje.

VL
OB
-obrisani-
17:05 21.06.2010.

21.06.2010. u 15:53h MagicSerb je napisao/la: Vreme je za ponovno ujedinjenje. Vreme je za novu Jugoslaviju. Sve ostalo je mlaćenje prazne slame. Vrijeme je da svi srbi stanu pod jednu šljivu, kao što vam svojedobno proreče Tarabić. Sve ostalo jeje mlaćenje prazne slame.

VL
CA
caudillo_
17:07 21.06.2010.

21.06.2010. u 16:59h patuljčica.. je napisao/la: caudillo Iskreno, ne znam koji je postotak srpskog naroda tada živio u Hrvatskoj. Nisu mi baš Srbi u žiži interesa. A to u ovom slučaju nije ni važno. Radi se o tvrdnji da jee 91,4 posto stanovništva Hrvatske na referendumu bilo za samostalnu Hrvatsku. Bit države je da pruži kvalitetan život svim svojim stanovnicima. Što kvalitetniji život pruža to je kvalitetnija i država. Što je veći broj stanovništva obuhvaćen kvalitetnim životom, to je bolja država. Postotak bi trebao biti 100 posto, dakle SVI stanovnici bi trebali biti obuhvaćeni, a jesu li manjina ili nisu ne bi trebalo biti važno. Na žalost, Hrvatska danas baš ne pruža neki kvalitetan život niti Hrvatima, tako da Srbi koji su otišli nemaju baš previše za čim žaliti. .................................................................................................................................................. Zaboravljaš da su takvi kao ti rastakali ovu državu 5 godina a na žalost u toj šporkoj srpskoj raboti su vam se pridružili i na desetine hrvatskih govnara...ratnih profitera i sve bi bilo OK da je 1991 godine hrvatski sabor proglasio rat da smo se po ratnim zakonima mogli riješiti raznih kutlića kao što smo se hvala Bogu riješili i tih koji su na zadnjim ukradenim traktorima pičili u srbiju.Ne zaboravi da su što direktne a što indirektne štete hrvatske u ratu preko 30 miljardi eura i to vam ovaj blijedi lik od josipovića nastoji oprostit preko stalnih nagovještaja povlačenja tužbe za genocid ali neeee...neće to proći.Odgovarat će srbija za sva zla što je ikad ikomu napravila a ratnu štetu će platiti pa makar vratila hrvatskoj cjeli Srijem.

VL
ZA
Zagrebas
17:07 21.06.2010.

@Ghandi: Kakve veze sad ima nesto takvo sa referendumom i ratnim huskanjem na cijepanje Hrvatske godinama prije rata? I kako to govori o mojem pamcenju? Uz to, meni je zao nevinih zrtava, svakako, ali ne mogu se osjecati odgovornim za njih. I zato se ne osjecam odgovornim za njih. Inace, vidim da si uletio spasavati Patuljcicu... iskreno, ne zanima me motiv, ali ne skreci temu. Sve ovo o cemu sad pricamo se desilo prije ovoga sto ti spominjes. O tome cemo kad dodjemo do toga...

VL
ZA
Zagrebas
17:12 21.06.2010.

@Patuljcica: normalno da je bitno da drzava bude dobar javni servis svojim gradanima. Druga je sad stvar sto smo mi Srbima htjeli dati _dodatna_ prava stavljajuci ih u manjine (jer su manjine uvijek zasticene vise nego nativno stanovnistvo drzave) a oni su bili toliko genijalni i htjeli su _odbiti_ ta dodatna prava. Zamisli, odbili su mogucnost da mogu redovno glasati na izborima i jos dati dodatan glas za biranje manjinskog zastupnika. Ocito je tu bilo jos nesto, a to je bila ideja stvaranja velike srbije. Sada ce na kraju i biti, kako je P M rekao, da se se svi stati pod jednu sljivu, i to bez da se guraju.

VL
OB
-obrisani-
17:13 21.06.2010.

Ne slažem se s Josipovićem. Po čemu se krivnja Srbije za ratove od 1991-9 razlikuje od krivnje Njemačke za Drugi svjetski rat? Zašto se onda prihvaća kolektivna krivnja njemačkog naroda a ne prihvaća se kolektivna krivnja srpskog naroda? Zar nije Milošević vladao Srbijom zahvaljujući pobjedama na izborima. Zar nije Šešelj stalno bio od naroda izabrani zastupnik u srpskoj skupštini?

VL
ZA
Zagrebas
17:18 21.06.2010.

Ghandi, ne, napala si me da se ne sjecam sto se desavalo i pokusala si kompletno skrenuti temu. Jednostavno si upala kao padobranac. Ono o cemu smo razgovarali Patuljcica i ja nema veze s ovim sto si ti spomenula. Jednostavno nema veze jer se radi o razdoblju od dvije godine prije dolaska Tudmana na vlast do godinu i pol kad je on na vlasti. Obitelj Zec je ubijena u 12. mjesecu 1991., dakle tri mjeseca nakon blokada cesta, pruga, putova, otprilike u vrijeme proglasenja tzv. Krajine, sedam mjeseci nakon referenduma... Vremenski tijek je bitan.

VL
ZA
Zagrebas
17:21 21.06.2010.

@ProfesorZag: svaka cast, Josipovic bi trebao objasniti zasto je Njemacka godinama otplacivala ratni dug po kljucu nacionalne odgovornosti, a isto to nekako zaobilazi Srbiju. Inace, vidim da mnogi ovdje imaju problema s time sto se desavalo kojim poretkom pa preporucamm ljudima da si pogledaju ovo: http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_Yugoslav_breakup

VL
PA
patuljčica..
17:26 21.06.2010.

Zagrebas Sumnajm da bi Srbi ikad uspjeli ostvariti ideju Velike Srbije. Zašto? Zato što je Evropa nakon 2 svj. rata kazala da nema prekrajanja granica. Zato danas i radi sve što može da očuva BIH u njenim granicama. Dakle, šansee za stvaranje nekakve Velike Srbije bile su mizerne. Dakle, stvaranje Hrvatske bilo je realno već tada, jedino je bilo upitan način na koji će nastati, odnosno hoće li biti dovoljno pameti da nastane mirnim putem i da samim tim ovoj generaciji omogući bogat i kvalitetan život. Na žalost, nije bilo pameti, kao što je nema ni danas, pa imamo ovo što imamo. Prezaduženu siromašnu državicu, prezaduženog siromašnog stanvoništva.

VL
UN
unknown99
17:32 21.06.2010.

21.06.2010. u 17:26h patuljčica.. je napisao/la: Zagrebas Sumnajm da bi Srbi ikad uspjeli ostvariti ideju Velike Srbije. ________ Uh :) Ne znam, nebi bas tako olako to tvrdio, u njima itekako decenijama se po glavi vrti ta jedna ideologija, kojaja niti dan danas nije zanemarena. Pogledaj da kod njih radikali (najveci zagovornici takvih stavova) dobijaju porpilican broj glasove.Nebih se slozio, mozda im je jasno da to osim ratom ne mogu, da niti nebi uspjeli, ali da su odustali od tako nekih ideologija, nebi bas tvrdio da gurnem ruku u vatru sa sigurnoscu

VL
DU
Deleted user
17:33 21.06.2010.

Mogu samo konstatirati da Josipović jako voli serbiju. Sramota gospodine josipoviću .sramota !

VL
CA
caudillo_
17:37 21.06.2010.

Patuljčice dali je tebe sram što si srpkinja?Zašto vrijeđaš mene i moju državu?Mali jesmo ali niti smo siromašniji niti zaduženiji od mnogih tzv bogatih i stoga molim te da biraš riječi kad govoriš o mojoj državi a o svojoj možeš i lagati ali opet od nje nećeš ništa više napravit doli jedne zločeste države koja je opet napominjem kriva sve od balkanskih ratova i zločina nad turcima na sandžaku pa albanaca po kosovu,nasilnom asimilacijom makedonaca,cigana,vlaha,hrvata bunjevaca,bugara i ostalih nesrba.Kad bih nabrojao sva zla u proteklih 100 godina što je napravila srbija iskreno i ja bih se sramio da sam srbin,tražio bih pripadnost Tutsi narodu jer dobro reče vaš psihijatar rašković.....srbi su lud narod a ja ih dodao....bez srama,poštenja i trunke samokritičnosti.

VL
ZA
Zagrebas
17:38 21.06.2010.

Jasno je to meni, samo mi nije jasno zasto nije jasno onima koji opravdavaju Srbe, onima koji zele izjednaciti krivnju (npr. Latin i kompanija koji guraju tezu da je rat dogovoren; je li dogovoren izmedu Slovenije i Srbije, Hrvatske i Srbije, BiH i Srbije, 2x Kosova i Srbije?), jugonostalgicarima i ostalima poput njih. Skoro direktna posljedica rata je to sto su mnogi pobjegli iz Hrvatske van jer su im Srbi granatirali i unistili gradove, unistili proizvodnju, zakocili hvatanje razvoja sa vanjskim svijetom i itd. Ljudi koji su otisli van ostali su vani jer se natrag vise ne mogu ni vratiti. Novac koji nam je Srbija duzna na racun unistenja nekretnina, pokretnina, zapljene oruzja, unistenja gospodarstva zbog ovakvih kakav je Josipovic necemo nikada vidjeti. Kako onda sa unistenim gospodarstvom (i, ne, nije stvar u privatizaciji, stvar je u kocenju razvoja i tvornice se vec tad nisu mogle nositi sa zapadnim trzistem pa su jednostavno trzisno propale) zadrzati ljude ovdje? Ovdje nema posla za kemicare, fizicare, matematicare (osim u banci :-/ ) i itd., ljude cija zanimanja nose zapadne ekonomije (vidi google, silicijsku dolinu, Nokiu...). Ljudi se jednostavno boje ovdje ista pokusati zbog toga. Pogledaj samo Plivu; ljudi koji su tamo dobili otkaze dobili su dovoljne otpremnine da otvore vlastitu manju farmaceutsku kompaniju i izdrze bez ikakvih prihoda godinu dana, da su se samo malo organizirali. I nije im trebalo apsolutno nikakvo vanjsko ulaganje. Pa zasto je onda cudno da kod nas nista ne uspijeva? Kako ce mladi kemicar tek izasao sa faksa naci posao? Fizicar? A sto ce oni drugo nego otici van dok nase gospodarstvo gubi kvalitetne visokoobrazovane radnike i talent. Jos kad cuju ovog koji glumi hipija u odijelu, onog Bernardica, Milanovica, Linica ili skoro bilo kojeg HDZ-ovca? Trce glavom bez obzira. Tolika kolicina gluposti na jednom mjestu ne moze biti zdrava.

VL
ZA
Zagrebas
17:40 21.06.2010.

Stoga, da zakljucim, treba ukinuti aboliciju i provesti lustraciju. Automatski bi nam svima bilo bolje.

VL
Avatar comparator
comparator
17:41 21.06.2010.

Hrvatska je samo za patuljčicu zemlja što netreba posebno štovati.Ja mislim da Hrvatska još ni približno nije iskoristila svoje potencijale upravo zbog otpora koji su u prvom redu pružili komunistički oponenti ,srpska manjina koju je koristila i evropa da nas ponovo vrati u jugu i restrukturiranje privrede koju su u metežu iskoristili mafijaši.

VL
PA
patuljčica..
17:41 21.06.2010.

unknown99 Gle, oni koji se bave politikom dobro poznaju političke okolnosti datog trenutka. Dakle, čak i mi, obični građani kojima politika nije u žiži interesa znamo da su države Evrope kazale da - nema prekrajanja granica. Ako smo to znalii mi, itekako su dobro znali i srpski, hrvatski i ostali političari. Uostalom, oni su bili i u gotovo svakodnevnom kontaktu s političarima evropskih država, što mi ne možemo. Dakle, SANU i slično je jednostavno mazanje očiju raji. Pazi, ja ne kažem da je poneki manje važan političar ili vojnik (Mladić, kakoseonozvaoonaj psihijatar Rašković?) nije mislio da se bori za Veliku Srbiju, ali oni su također bili samo pijuni. Igrači koji su vodili igru negdje su drugdje. Uostalom, pogledaj Kosovo - pa Srbi su ga ostavili doslovno bez ispaljenog metka. Zar ti to nije ni najmanje sumnjivo? Ponaša li se tako država koja je željela i želi osvojiti i tuđe teritorije - da vlastiti ostavlja?

VL
Avatar Gandhi
Gandhi
17:44 21.06.2010.

Zagrebaš rat je dogovoren i to je to .. pa htio ti to sebi priznati ili ne .. Povjesničari ali neovisni će dati obol u dokazivanju istoga !!!!! Što ti misliš zašto su se toliko podigli duhovi vezano uz pomoćć palestincima iz Turske koju je Izrael zaustavio ... ZAŠTO ... sve opet inscenirano od velikog brata SAD .. i šačice perverznjaka na vrhu EU koja je pred bankrotom !!!! Kada shvatiš tko vuće konce oko svih ratova moći ćeš reći da nisi više marioneta koja pjeva danke. danke deutschland :))))) Upravo zato treba reći ne EU i raspisati referendum !!!!

VL
MI
mirluk
00:11 22.06.2010.

PREDSJEDNICE. Nemojte umanjivat odgovornost drzave Srbije i njenih politicara svodeci to na pojedinacnu odgovornost ekstremista u bivsoj Yu podjednako. Vas nije izabro Srpski narod da im stitite interese oni imaju i te kako dobre narodne politicare ..

VL
« 1 ... 4 5 6 7 8 9 ... 16 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.