Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Svijet

Hrvatskoj djeci veliki problem riješiti problem

Najkreativniji u rješavanju situacija iz svakodnevnog života su djeca iz Singapura, a u Hrvatskoj trećina ih nije riješila ništa
01. travnja 2014. u 22:00 7 komentara 2009 prikaza
klinci
Foto: ilustracija
Pogledajte galeriju 1/2

Petnaestogodišnji učenici u Hrvatskoj završili su na 32. od ukupno 44 mjesta u testovima kojima se provjeravalo kreativno rješavanje problema, što je ispod prosjeka. Testiranje je proveo Program za međunarodnu procjenu učenika i studenata (PISA) koji djeluje u okviru Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).

Učenici su na računalima trebali riješiti zadatke, odnosno probleme s kojima se mogu susretati u svakodnevnom životu, a ti su zadaci bili podijeljeni u šest razina. Najkreativniji su i najspretniji rješavači problema učenici iz Singapura, Koreje, Japana, Kine...

Učenici iz Hrvatske pokazali su dosta loše rezultate. Više od 32 posto njih nije riješilo nijedan problem ili se nije vinulo dalje od prve razine. Svega 4,7 posto učenika riješilo je zadatke pete razine, a nitko nije uspio doći do šeste razine. Tako su naši 15-godišnjaci skupili 466 bodova, što je manje od prosjeka zemalja članica OECD-a (500) i gotovo stotinu manje od njihovih vršnjaka iz Singapura.

Istraživanje je vrlo obimno i detaljno, a oni koji su ga izradili upozoravaju da će djeca koja imaju loše rezultate u rješavanju problema postati odrasli ljudi koji također neće imati razvijenu tu sposobnost, što uvelike može utjecati na mogućnost pronalaženja kvalitetnog posla.

>> Maturanti bi na faks, a matematiku znaju koliko i osnovnoškolci

Urednik i voditelj HTV-ove emisije Nedeljom u 2, Aleksandar Stankovic
Iskren
Stanković oduševljen: Ovo je muškarac koji zna što hoće, a ne Milanović i Jandroković
CVH
CVH
Naučite kako samostalno obaviti pregled motocikla i dođite na besplatnu provjeru tehničke ispravnosti
  • kafka:

    Očekivano. Katastrofalni školski sustav nemotiviranih i dijelom nesposobnih nastavnika. U našem se sustavu stimulira prepisivanje i nerad i nikoga, osim ponekog nastavnika to ne brine. U svakodnevno životu nema prepisivanja; nisi sposoban - pojede te tigar, u Singapuru to znaju. ... prikaži još! . . . . . . . . treba vidjeti kako stoji s kulturom varanja na ispitima u Japani, Kini i Singapuru!? . . . . . . . . . . . . Rad, rad i rad!.

  • kafka:

    Ali naši bi bili prvi u prepisivanju i varanju. . . . . . . . . Školovani plagijatori, muljatori od kojih vremenom kao odrasli postaju nemoralni, korumpirani i kriminalni. . . . . . . . . . I ... prikaži još!. I tako će nam sve ode k vragu.

  • Avatar lustrismus
    lustrismus:

    Jad i beda čovečanstva. Kada treba da se problemi rešavaju računarima . Očito kad crkne računar nemogu da reše bilo koakav problem. Očito da zapadna deca bez računara nezna da reši neki problem a kamoli da pomnoži neki broj kao ... prikaži još! pomnoži neki broj kao što je na primer 122 x 2234