Hrvatska bi sljedeći tjedan s finskom Patrijom trebala potpisati amandman na ugovor o kupnji oklopnih vozila, a postignut je dogovor da se ostane na 126 oklopnjaka. Kako nam je potvrđeno u MORH-u, promijenit će se konfiguracije vozila, što znači da će se umjesto nekih skupljih inačica uzeti osnovne transportne, čime će se uštedjeti. Ovih se dana očekuje, također su nam potvrdili u MORH-u, i isporuka prvih šest oklopnjaka proizvedenih u tvornici Đuro Đaković.
Zadržavanjem 126 vozila, kažu upućeni, spašen je važan posao za Hrvatsku i za tvornicu Đuro Đaković, koji će ostati važan igrač u regiji te u budućnosti može računati na druge poslove za Patriju. Možda je upravo to, nagađa naš izvor, razlog što je slovenski list Dnevnik objavio da je direktor tvrtke Đuro Đaković Specijalna vozila Bartol Jerković možda upetljan u primanje mita. U aferi koja mjesecima potresa Sloveniju, a koja je također kupila oklopnjake od Finaca, naime, spominje se izvjesni "J", koji je primio mito od Patrije kako bi osigurao da ta firma pobjedi na natječaju.
Je li "J" Janša ili Jerković?
Finska televizijska postaja YLE objavila je kako se iza inicijala "J" skriva bivši slovenski premijer Janez Janša. No, ljubljanski Dnevnik sada objavljuje kako je finski novinar Magnus Berglund možda pomiješao Sloveniju i Hrvatsku te da je "J" zapravo Bartol Jerković. O navodnoj korupciji u Hrvatskoj pri nabavi oklopnih vozila, kao i navodnoj umiješanosti Jerkovića u to, već se pisalo i u slovenskim i u hrvatskim medijima, no zasad se oko posla u Hrvatskoj ne vode nikakve istrage ni u Hrvatskoj ni u Finskoj. Jerković je prije mjesec dana demantirao te navode tvrdeći kako ni on niti itko iz tvrtke nije bio uključen u izbor najpovoljnije ponude te je naglasio kako je Patrijina ponuda bila 36 milijuna eura povoljnija od konkurentske.
MORH: Neka se istraga što prije završi
Naš sugovornik također potvrđuje kako Jerković nije osoba “tog kalibra” da bi mogao osigurati posao u Hrvatskoj bilo kome, a ne vidi ništa čudno u tome što je Dnevnik ponovno aktualizirao tu temu. Slovenci su, naime, uložili velik novac u gradnju pogona za proizvodnju oklopnjaka u tvornici Gorenje u Šoštanju, a sada smanjuju narudžbu sa 135 na manje od sto vozila, zbog čega se postavlja pitanje ne samo hoće li projekt biti isplativ, nego hoće li se uopće moći provesti bez velikih gubitaka.
Iz MORH-a, pak, ne žele komentirati informacije o Jerkoviću, već poručuju kako je i u njihovu interesu da se istraga o Patriji u Sloveniji završi što prije kako ne bi opterećivala posao u Hrvatskoj.
Ako imaš para kupuješ skupo, inače kupuješ jeftine inačice. Jel to etimologija reči inačica?