Građani će ove godine za uskrsne blagdane, u četiri tjedna prije Uskrsa, potrošiti više od 1,95 milijardi eura, što je 9% više u odnosu na isto razdoblje lani, kada je ostvareno 1,8 milijardi, procjenjuju iz Hrvatske gospodarske komore. Tvrde kako pozitivni makroekonomski pokazatelji i rast prometa u maloprodaji koji se bilježi od početka godine sugeriraju da ćemo za predstojeće uskrsne blagdane potrošiti više nego 2024. godine. U trgovini na malo (osim trgovini motornih vozila i motocikla) lani je najveći promet zabilježen na Veliki petak (29. ožujka) – i to 97 milijuna eura, a nešto je slabiji bio na Veliki četvrtak. Prema zadnjim dostupnim podacima, u usporednom periodu ove godine ostvaruje se blagi rast fiskaliziranih računa od 2,1%, porast iznosa fiskaliziranih računa za 9,4% te porast iznosa prosječnog računa od 5,75%.
Prema podacima DZS-a, u prva dva mjeseca ove godine kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo realno je porastao 3,5% u odnosu na isto razdoblje u 2024. Također, u veljači je zabilježen godišnji rast maloprodajnog prometa za 2,6%, čime se nastavlja pozitivan trend – već 23. mjesec zaredom maloprodaja bilježi rast na godišnjoj razini. S druge strane, na mjesečnoj razini u veljači je zabilježeno blago usporavanje. Ukupni promet svih poslovnih subjekata u djelatnosti trgovine na malo realno je pao za 0,9% u odnosu na siječanj 2025.
– S obzirom na to da je osobna potrošnja najveća sastavnica bruto domaćeg proizvoda (BDP), nastavak rasta maloprodajnog prometa u prvim mjesecima ove godine upućuje na stabilan gospodarski rast i u prvom tromjesečju 2025., unatoč izazovima koje sa sobom nose geopolitičke neizvjesnosti. Uskrs, koji ove godine kalendarski pada kasnije, tradicionalno se povezuje s početkom turističke sezone, što može dodatno utjecati na potrošnju – kazala je Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu HGK.
Gledajući po grupama proizvoda koje sudjeluju u uskrsnoj potrošnji, u odnosu na travanj prošle godine od namirnica za pečenje kolača pojeftinili su brašno (0,4%), jaja (0,9%) i šećer (9,1%), a poskupjeli suho voće i orašasti plodovi (12,5%) i čokolada (26%). Od drugih namirnica koje su česte na blagdanskom stolu pojeftinili su svinjetina (2%), svježe povrće (1%) i krumpir (9%), smrznuta riba (2,5%) te maslinovo ulje (5%), a poskupjeli janjetina (5%), meso peradi (0,5%), suho ili usoljeno meso (3,3%) i svježa ili rashlađena riba (9,3%).
Iz HGK pozivaju građane da i ovih blagdana, kada je moguće, biraju kvalitetne domaće proizvode označene znakovima prepoznatljivosti Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko koji potvrđuju izvrsnost i podrijetlo. Na taj način izravno potičemo proizvodnju i jačamo konkurentnost hrvatskoga gospodarstva – što je ključna poruka kampanje Kupujmo hrvatsko koju HGK provodi gotovo tri desetljeća, poručili su.
FOTO Zeko, kako si lijep! Malo hrvatsko mjesto spremno je za Uskrs, pogledajte ovu čaroliju