Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 109
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
'KUPUJMO HRVATSKO'

HGK: Uskrsna potrošnja bit će 9 posto 'jača' nego lani

Uskrsne delicije
Sandra Šimunovic/ PIXSELL
16.04.2025.
u 11:12

U četiri tjedna prije Uskrsa u trgovini na malo potrošit će se 1,95 milijardi eura, najviše na Veliki petak, procjenjuju iz Komore

Građani će ove godine za uskrsne blagdane, u četiri tjedna prije Uskrsa, potrošiti više od 1,95 milijardi eura, što je 9% više u odnosu na isto razdoblje lani, kada je ostvareno 1,8 milijardi, procjenjuju iz Hrvatske gospodarske komore. Tvrde kako pozitivni makroekonomski pokazatelji i rast prometa u maloprodaji koji se bilježi od početka godine sugeriraju da ćemo za predstojeće uskrsne blagdane potrošiti više nego 2024. godine. U trgovini na malo (osim trgovini motornih vozila i motocikla) lani je najveći promet zabilježen na Veliki petak (29. ožujka) – i to 97 milijuna eura, a nešto je slabiji bio na Veliki četvrtak. Prema zadnjim dostupnim podacima, u usporednom periodu ove godine ostvaruje se blagi rast fiskaliziranih računa od 2,1%, porast iznosa fiskaliziranih računa za 9,4% te porast iznosa prosječnog računa od 5,75%.

Prema podacima DZS-a, u prva dva mjeseca ove godine kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo realno je porastao 3,5% u odnosu na isto razdoblje u 2024. Također, u veljači je zabilježen godišnji rast maloprodajnog prometa za 2,6%, čime se nastavlja pozitivan trend – već 23. mjesec zaredom maloprodaja bilježi rast na godišnjoj razini. S druge strane, na mjesečnoj razini u veljači je zabilježeno blago usporavanje. Ukupni promet svih poslovnih subjekata u djelatnosti trgovine na malo realno je pao za 0,9% u odnosu na siječanj 2025.

– S obzirom na to da je osobna potrošnja najveća sastavnica bruto domaćeg proizvoda (BDP), nastavak rasta maloprodajnog prometa u prvim mjesecima ove godine upućuje na stabilan gospodarski rast i u prvom tromjesečju 2025., unatoč izazovima koje sa sobom nose geopolitičke neizvjesnosti. Uskrs, koji ove godine kalendarski pada kasnije, tradicionalno se povezuje s početkom turističke sezone, što može dodatno utjecati na potrošnju – kazala je Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu HGK.

Gledajući po grupama proizvoda koje sudjeluju u uskrsnoj potrošnji, u odnosu na travanj prošle godine od namirnica za pečenje kolača pojeftinili su brašno (0,4%), jaja (0,9%) i šećer (9,1%), a poskupjeli suho voće i orašasti plodovi (12,5%) i čokolada (26%). Od drugih namirnica koje su česte na blagdanskom stolu pojeftinili su svinjetina (2%), svježe povrće (1%) i krumpir (9%), smrznuta riba (2,5%) te maslinovo ulje (5%), a poskupjeli janjetina (5%), meso peradi (0,5%), suho ili usoljeno meso (3,3%) i svježa ili rashlađena riba (9,3%).

Iz HGK pozivaju građane da i ovih blagdana, kada je moguće, biraju kvalitetne domaće proizvode označene znakovima prepoznatljivosti Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko koji potvrđuju izvrsnost i podrijetlo. Na taj način izravno potičemo proizvodnju i jačamo konkurentnost hrvatskoga gospodarstva – što je ključna poruka kampanje Kupujmo hrvatsko koju HGK provodi gotovo tri desetljeća, poručili su.

FOTO Zeko, kako si lijep! Malo hrvatsko mjesto spremno je za Uskrs, pogledajte ovu čaroliju

Uskrsne delicije
1/25

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata