Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 2
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
DANAS U VEČERNJEM
Povratak na članak

Državni vrh zasad skloniji izraelskom F-16, ali Gripen spušta cijenu

Amerikanci i Grci otpali - Izraelci i Šveđani ostali u užem izboru na natječaju za kupnju hrvatske borbene eskadrile

Komentari 87

Avatar Kikaš
Kikaš
22:35 19.11.2017.

1. Uzeti "NOVE F16 BLOCK 70/72", s kojima bi bili mirni sljedećih 40 godina. Poljaci su kroz offset dobili 180% vrijednosti aviona. 2. Ako se ipak odluče za nešto drugo onda izraelski F-16 ima svojih prednosti. Osim tehnologije, tu suu znanja njihovih pilota koji su u stalnom ratnom drilu. Poslije se prilagodbom infrastrukture....u dogledno vrijeme otvara put evenutulnoj kupnja novih F-16. Tu je i primjena izraelskih znanja u poljoprivredi i navodnjavanju iseljene Slavonije. 3. A Šveđani i ratovanje su priča za sebe. Osim toga su nam ponudili C/D varijantu koje se sami odriču. Drugo ti avioni su više na remontu nego u letu. Treće Carl Bildt :-) 4. Što reći za grčku ponudu? Očekuju da im se plati reciklaža.

VL
Avatar Horvat
Horvat
22:44 19.11.2017.

Hrvatski narod ne zaboravlja persona non grata Carla koji je predstavljao službenu švedsku politiku 90 ih

VL
Avatar Vukomerec
Vukomerec
00:42 20.11.2017.

Budimo odgovorni, uzmimo F-16 blok 70/72. Naravno da košta, ali time bismo pokazali ozbiljnost, a prisjetimo se da je malo tko očekivao da će nam Amerikanci uopće ponuditi zadnju riječ tehnologije. Ponudili su, kupimo!

VL
Avatar Horvat
Horvat
22:04 19.11.2017.

Ček, jel nisu išli kod Carla Bilda na prezentaciju?

VL
FA
fabli
23:06 19.11.2017.

samo nove kupiti...

VL
Avatar tiselmilanvukovic
tiselmilanvukovic
08:58 20.11.2017.

Vrijeme se promijenilo.Treba promijeniti način razmišljanja.Moj pametni telefon za 5 godina će biti smeče.Avionska tehnologila se još brže mijenja Jedina opcija je kupnja F16-70. Ostalo je bacanje novaca.Bolje je kupiti 6 poštenih aviona nego Izraelsko smeće.Naši tzv stručnjaci su donjeli do sada puno krivih odluka.Avionski radar , pametne rakete , mogučnost tehničke nadogradnje na buduće tehnologije su prava odluka.Politika nemože odlučivati o kupnji avion.Zbog razvoja tehnokogije za 20 godina svi danšnji najbolji svijetski borbeni avioni bit će beskorisni.Dronovi avioni su bliska budućnost.Amerikanci su odustali od fantastičnih Kiowa jer ih mijenjaju pametnim dronovima. Imamamo samo jedan racionalni izbor- F16 70 , sve ostalo je glupost.

VL
ST
stefj
02:55 20.11.2017.

Uzeti od Amerikanaca. Em su novi, em se može dobiti još dosta kroz donacije, a ne bi bilo loše i pored toga nešto pomoći kod političkih stvari... Osim toga, kupili su ih Poljaci i jako dobro su prošli, dobili su kroz offset duplo od vrijednosti aviona...

VL
PP
pp
00:33 20.11.2017.

Uzeti nove F16 Blok 70. Nove lovce sa modernom tehnologijom koji će letit slijedećih 30 godina, a ne stare 30 godina koji su povučeni iz službe. Grci i Šveđani ne dolaze u obzir. Jedno je staro željezo, a drugo zastarjeli avion koji nikad nije ispalio raketu. Izraelski su stari i mogu biti samo nužno zlo. Američki su najmoderniji koje možemo dobit i to s povoljnom cijenom. Sigurnost košta. Ako ne možemo kupiti 12 suvremenih lovaca što je goli minimum, onda smo smijeh od države. Trebamo se počet ponašat kao ozbiljna država.

VL
AR
Artukovic
10:28 20.11.2017.

Najbolji izbor bi bili americki F-16 ma koliko kostali jer bi sa njima bili mirni bar 30 godina....sa svima ostalim osim Gripenom cemo morati u skorje vrijeme na remont.

VL
BL
bljak007
21:35 19.11.2017.

Treba kupiti ili nove F16 blok 70/72, ili Gripene. NOVE.

VL
BU
Budak
22:20 19.11.2017.

Ako već kupujemo avione osim vojne komponente samo vodilja može biti ekonomski interes RH. Šveđani nude off set poslove nekad i u većoj vrijednosti od same nabavke borbeni aviona što može dati snažan impuls našoj industriji. Kupiti rabljene izraelske F-16 u ovoj konstalaciji ravno je veleizdaji i samo može biti rezultat korupcije. To bi značilo zamjeniti rusko staro željezo za američko. Usput pitano: Što je s procesom za remont MIG-ova? Hoće li tko odgovarati? I konačno, RH nikad više ne smije biti u situaciji da se ne možemo obraniti, znamo kakvo nam je susjedstvo.

VL
DA
davidbraco
09:15 20.11.2017.

Izraelci su jedina razumna opcija. S Izraelom treba surađivati. Proizvodili smo i mi unaprijeđene protuavionske ručne lansere raketa i to ne tako davno.Za protubrodske rakete sami smo razvili upravljački sistem reverznim inžinjeringom jer nam Šveđani nisu ga htjeli dati. Suradnja s Izraelcima ima višestruke benificije. Ljudi učite od prošlosti i pamtite.

VL
TR
trolokva
08:55 20.11.2017.

ma izraelci nema se sta misliti,oni smradovi nam nisu ni RBS rakete htjeli remontirati u ratu,a kamoli da se uzdamo u njih u necemu vecem.

VL
ST
Stojko
21:27 19.11.2017.

Koliko sam čuo izraelski f16 star je 30-ak godina, a rugali smo se Srbima jer su dobili od Rusa stare kante. Dakle kupiš avion koji ćeš za 10-ak godina opet morati mijenjati. Balkanci a se svašta da uvaliti.

VL
TR
Trnjanec
21:33 19.11.2017.

Krasno, "novi" Gripen C/D u doba kada Šveđani planiraju kanibalizirati većinu svojih da bi mogli od njih napraviti varijantu E/F. Nasuprot tome, izraubani 30 godina stari avioni iz pustinje koje Lockheed sigurno ne želi ni pogledati zbog količine izraelskih neodobrenih modifikacija na njima. Već vidim: što god da se kupi, pet godina nakon toga neće biti moguće ništa remontirati, pa ćemo opet imati dva i pol aviona u letnom stanju. Krasno. Podsjeća me to na neke državne nabavke informatičke opreme od jedne velike domaće firme koju nećemo spominjati.

VL
MA
marijaqwer
09:04 20.11.2017.

Cijena nabave i korištenja eskadrile lovačkih zrakoplova je vrlo visoka u odnosu na veličinu proračuna za obranu, a potpuno neopravdana u odnosu što bi ti zrakoplovi mogli učiniti u obrani Hrvatske. U slučaju napada na Hrvatsku ključnu ulogu u obrani Hrvatske imalo bi lokalno stanovništvo ( kao i 91. ) , ako nema stanovništva nema se što ni tko braniti!!

VL
FE
fefellerunt
21:38 19.11.2017.

Da li gomila smeća uočava kakve ljude biraju na vlast narodi koji znaju i rade, u ovom primejru šveđani i izraelci (ameri su ipak nešto daleko iznad) Znači da bi prodao svoj proizvod , makar i u malim količinama, šveđani angažiraju skoro cijelu vladu za afirmaciju svog proizboda, i notko ih ne proziva zbog troškov,a zbog podilaženja svoje tvrtke i slično kao što bi se radilo u među gomilom smeća kad bi npr Đuro ili končar takav posao ugovarali sa švedima . sa druge strane vide se svakodnevne prozivke ekstremno obrzaovnaih hrvatina, kako se troši novac na obranu , odk za obrzaovnaje ne, ne može s eni očekivati od tih diplomanata prava, filozzofije, ekonomije, politologije, pedagogfije i sličnih inkubatora parazita d ashvate koliko je znanja potrebno samo za upotrebu i temeljno održavanje jednog od ovih proizvoda,a kamoli d ashvate koliko je znaja potrebno da se isti i napravi, njihovo znanje se mjeri jedino kroz beskorisno blebetanje poput onog prtenjače i stankovića danas na TV-u , gdje se u isti koš stavljalju privilegije studenata sa potrebama za obranu , doduše njima država uonako služi samo da izmuzu pare iz nje

VL
Avatar debela koli
debela koli
08:24 20.11.2017.

A Pelješki most?

VL
Avatar nemam-pojm@
nemam-pojm@
23:06 19.11.2017.

Otvara se centar za izradu softvera Sabba u suradnji s Nikola Teslom u ZG, piše Defender. Znači odlučeno je

VL
DU
Deleted user
21:46 19.11.2017.

Kao i uvijek najbitnija i najteže ostvariva stavka biti će ljudski faktor. Dolaskom 12 novih aviona, prvo treba imati minimum 20-30 pilota (sa određenom razinom obuke)sa zdrastvenim kriterijem za nadzvučno- borbenog pilota, po mogućnosti ne starijih od 25- 33 godineine ( jer se u starije ne ispalti ulagati zbog letačkog vijeka). Barem 10-15 pilota starijih treba ostaviti na avionima MIG-21 dok se piloti na novim avionima osposobe za sva borbena djelovanja (minimum 5 godina) kako nebi zračni prostor RH ostao nebranjen. Drugi dio, puno teži je, tehničko osoblje inžinjeri i tehničari, te infrastruktura. Sve zajedno može biti uspješno realizirano ukoliko se navedemo ljudstvo, prostori, alati i oprema i financijska sredstva za opsluživanje i održavanje osiguraju dugoročno i stabilno minimum 10 godina. To je moguće ako se postigne koncenzus svih stranaka, a bolje je ne kretati u avanturu ukoliko se do početka dolaska novih aviona ne osiguraju ljudski resursi i financijski. Ako ne osigurate naprijed navedene resurse ponoviti će se povijest, propadanje 2 AN-32 , 7 Mi-24, 10 MIG-21 ili sada već 7 mjeseci propadanje novih 10 Mi-171SH čekajući remont.

VL
« 1 2 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.