Naslovnica Vijesti Hrvatska

Marušić: Korištenje mobitela u vožnji puno je opasnije kod starijih vozača

Po njegovom mišljenju trebalo bi uvesti obvezu liječničkog pregleda za osobe starije od 65 godina, čiji bi se troškovi subvencionirali iz državnog proračuna i Nacionalnog programa za sigurnost cestovnog prometa
11. rujna 2018. u 16:02 8 komentara 368 prikaza
Foto: Igor Soban/PIXSELL

Prometnu nesreću koja se dogodila kod Varaždina u kojoj se 77-godišnjak autom zabio u nasuprotni te pritom uzrokovao smrt četvero ljudi, od kojih su dvoje djece, komentirao je dr. Željko Marušić.

policija Izravni sudar Šestero ozlijeđenih u nesreći, među njima i dvije djevojčice

Po njegovom mišljenju trebalo bi uvesti obvezu liječničkog pregleda za osobe starije od 65 godina, čiji bi se troškovi subvencionirali iz državnog proračuna i Nacionalnog programa za sigurnost cestovnog prometa.

"To je, nesumnjivo, nacionalni interes. Za osobe iznad koje navrše 65 godina liječnički bi pregled vrijedio dvije godine, nakon 67 godina svake godine, a nakon navršene 70. svakih šest mjeseci, odnosno po procjeni liječničke komisije. Svatko tko dočeka starost (mnogi nažalost nisu te sreće) treba se dostojanstveno i odgovorno nositi s tom činjenicom, jer svima tada počinju naglo slabiti vid, sluh, motoričke sposobnosti, koncentracija, sposobnost procjene situacije", predlaže dr. Marušić.

Naglašava da je važno da financijsko opterećenje za liječničke preglede bude što manje kako bi bilo prihvatljivo i siromašnijim vozačima.

traži svjedoke Policija moli za pomoć, pomozite u istrazi

"Nažalost, mnogi to vide kao diskriminaciju, ugrožavanje ljudskih prava, svojevrsno poniženje, ali to je potpuno krivo razmišljanje. Naime, što je s ljudskim pravima nesretne dvije djevojčice i jedne bebe, koje su stradale teškim kršenjem prometnih propisa, odnosno nepažnje dvojice staraca?! A treba, i radi interesa starijih spriječiti ovakve situacije, jer neće im biti ugodno posljednje godine života proživjeti s teškim osjećajem krivnje, stigmom, da su teško ugrozili mlade živote. Posebice u još težim i tragičnim ishodima", govori doktor.

Ukazuje i na problem upotrebe mobitela za vrijeme vožnje, a to može biti gore nego vožnja u alkoholiziranom stanju, kaže.

"Posebice važno je uočiti da je utjecaj korištenja mobilnog uređaja u vožnji opasniji kod starih vozača, koji imaju manju brzinu reakcije i lošije uočavaju zbivanja u prometu, a usto manje spretno koriste mobilne uređaje u vožnji od mlađih osoba (za sve je to nedopušteno)!

pula-medulinska cesta Još jedna prometna nesreća u kojoj je poginuo motociklist, a nije kriv

Apsurdno je da je za to, prema članku 196. stavak 5, propisana kazna od 500 kn, dakle samo 250 pri plaćanju u kratkom roku! Tehnološki razvoj nadvladao je ovu uredbu, učinivši je opasno anakronom. Za samo telefoniranje kazna može ostati kao sada, ali treba je višestruko povećati, uz oduzimanje dozvole, praktički izjednačiti s prolaskom kroz crveno svjetlo, za zahtjevnije radnje na mobilnom uređaju tijekom vožnje, kad vozač potpuno skreće pogled i pozornost s prometnice", ističe dr. Marušić.

Zbog svega toga, kaže doktor, policija ima ključnu ulogu jer bi trebala u suradnji s operaterima unaprijediti metode i opremu kako bi što učinkovitije kontrolirala vozače i poslije svake nesreće provela 'elektroničku forenziku' korištenja mobilnog uređaja za vrijeme vožnje.

>> Pogledajte video - Prometna nesreća na Aleji Bologne u Zagrebu

[video: 26646 / Pogledajte video prometne nesreće na Aleji Bologne u Zagrebu]
Mala škola financija
Edukativni projekt
Učenici, prijavite se na nagradni natječaj i osvojite 15 tisuća kuna za svoju školu

A1 izdvaja za Vas

  • obljaj:

    Kad država uništava ceste nebrigom o istima onda bi valjda Zakon trebao kazniti odgovorne, to je prioritet cesta i samo cesta. Da je cesta normalna onda bi nesreća bilo malo. Vozači malih automobila su stalno na meti kritika, za koga ... prikaži još! služi cesta, valjda za vozila. Kad imamo na cesti pješake, bicikliste, male automobile, velika vozila, traktore onda se svašta može desiti. Kod mene od asfaltne ceste sada kamena cesta kao iz 16 stoljeća, treba terensko vozilo i od skakanja po rupama godišnji trošak održavanja vozila nekoliko tisuća kuna, tko je kriv, mi koji moramo biti tu gdje jesmo, država nikako ali naknade plaćamo mi, to nije pošteno.

  • taxiico:

    ma što nisu više taxisti ? aaa stručnjaka

  • fred12:

    Kamere kamere i kamere! Stanite na raskršča ili na “zeleni val”između 15 i 17 sati u Zagrebu i 50% vozača koristi mobitel al ih od njih 70% piše poruke!