Zabrinjavajuće: Samo 3% osnovaca znalo riješiti zadatak primjeren svojoj dobi
Bivši ravnatelj zagrebačke V. gimnazije Petar Mladinić analizira rezultate mature iz matematike i piše o rezultatima projekta Udruge nastavnika istraživača (HUNI)
Komentari 47
Kod nas je dijete talentirano ako ima sportske rezultate, a kreativno je ako pjeva ili pleše. Takve se forsira i nagrađuje. Rezultat je da imamo gomilu materijala za supertalente, tv-showove i eurpske nacionalane lige. A ostalo kako nam bude.
Sto je sporno?Pitanja su po obrazovnom programu i knjigama koje se koriste za izobrazbu.Palo je 29 % na prvom roku.Pa?To govori i da tih 29 %treba ici u strukovne skole a ne baviti se znanoscu.Imamo pravnika za izvoz ali kuhara,krovopokrivaca ,bravara niti za lijek.Zasto bi prolaznost na maturi trbala biti 99%.?To je i pokazatelj krivih ambicija roditelja i ucenika.
Vjerojatno nemaju ni pojma što su to linearna funkcija i algebarski prikaz funkcija. Odnosno, znali bi riješiti kada bi im dali primjer sa strane. Današnja "omladina" previše bleji po mobelima. Većini je učenje kampanjsko (zaboravi za nekoliko dana što jee učio), većina ima neki oblik anksioznosti ili depresije, a same komunikativne sposobnosti su im na jako niskim granama. Gledam kako sjede za stolom, a svako čeprka po svom mobitelu. Doduše, većini niti roditelji nisu ništa bolji pa nisu niti imali od koga naučiti drugačije.
Odrasla je jedna generacija glupih roditelja. Da si i njima dao nebi znali rješiti. A dan se započinje sa crtićima na RTLu i NOVA, za završava u mercatoru ili nekom drugom centru jeftine kineske robe. I tako iz dana u dan.
Koliko pametan trebaš biti da, u zadatku, je jeftinije kupiti 2 x 100 ml nego 1 x 150 ml. Toliko o mudrom sastavljaču.
Vrlo jednostavna štih proba. Profesorima i učiteljima dati pitanja iz mature i nakon toga će se vidjeti da li su pitanja preteška i koliko u stvari imamo učitelja.
Ako su i današnji mlađi profesori na isti način polagali ispite nije čudo što se događa...
Cijena pića za 200 ml je 27 kn, ali to je nebulozni cjenik koji nema veze sa zdravim razumom i dobar dio školaraca je u startu vjerovatno bio zbunjen takvim apsurdnim brojkama, pa su mislili da je to neka teška matematika, a zadatak je zapravo vrlo jednostavan
Nažalost ovo je još samo jedan pokazatelj sloma hrvatskog društva i hrvatske države. Privatizacija, korupcija , pljačka, uništavanje industrije i poljoprivrede , korumpirana vlada, saborski zastupnici i sudstvo kao posljedicu imaju i to da nam je obrazovanje naše djece naa nivou Afrike. I biti će sve gore ako se tiha većina ne pobuni protiv ovih mafijaških hobotnica na čelu sa Plenkovićem, Beranardićem, Vrdoljakom, Miletićem, Jakovčićem, Mrak Taritaš, Vujčićem, Obernslelom, Bandićem itd. Nažalost ovaj popis nema kraja.
Pozdrav mom izvrsnom profesoru Mladiniću, uz njega je Vjerojatnost i statistika bila zabavna za učiti, rado se sjetim tih dana i njegovih "žara". Vidim da je u penziji...joj i ja starim...
kao sto su drugi vec komentirali, prije 70 tih Godina, u razredimas 30 Ucenika bila su 2-3 odlikasa, 5-6 ih je imalo 3-i 4, velika vecina je imala 3 ríjetko 4, 5-6 ih je bilo s kriticno za proci razred a ponavljaca je bilo izmedu 3-6. Danas sve sami odlikasi. Po novinama Hrvati pred otkricem ljeka za rak ili buduci Nobelovci koji su na putu da rijese Supersimetriju i objsane zavrzlame Fizike. Realnost je sasvim drugacija. HR je dno EUa po IQ Nacije, Djeca su dno po PISA, ekonomsko stanje je katasrofalno, Kulturno se tone u balkansko - orijentalni mentalitet. Korupcija je svugdje prisutna. Velika vecina Hrvata je koristi-ako se ukaze prilika. Danasnje stanje HR na svim nivoima je relultanta uprvo navedenog. Ukazivanje "Gospa" jest inikator Primitivizma, zabrinjavajuceg razmjera, i same katolicke Crkve o odraz je zakrzljavanja nase Nacije. Pojave Megalopova: Todorica, Sanadera, Vidosevica, ... , nisu slucajevi. Odlazak onih koji shvate stanje Hrvatske je neizbjezan. Na Drustveno - politickoj Bini nema "Spasitelja" ili uzorite osobe. Kuscevic i njegove "Ledine" pokazuju pravo stanje mentalnih sklopova tih "Bezsramnika". Zbogom HR iz Njemacke. Kakav je jad ta "Domovina"!?. Zao mi je sto su moji roditelji tu proveli jedan mukotrpni zivot dalmatinsko zagroskih seljaka i umrli bez da su mogli biti na godisnjem ili gozbiti se po moru. Biti Hrvat je u stvari kazna, za vecinu. Skole su, kao i ostak lo, unistene.
Točno; klinci koji pjevaju i plešu ili se bave sportom; dosta su favorizirani. Nadalje; hrpa klinaca i nastavnika, profesora, zirka po mobitelima, klinci su neodgojeni a predavači nezainteresirani, način predavanja i rada je trogloditski, uče se stvari koje su posve nevažne ili su daleko manje važne no što se na njih utroši nastavnih sati.
Korupcija je ušla odavno u školstvo. Roditelji, ravnatelj, školsko vijeće i ministarstvo udruženi su skoro zločinački protiv onih iz sve manje skupine učitelja i nastavnika koji nisu uhljebi. Još malo titra tamo gdje HDZ nema lokalnu vlast, drugdje se djeca ocjenjuju politički i ili financijski.
Rješavanje matematičkih (koji su uglavnom problemski) zadataka treba znati uvijek (svaki dan) a ne samo za navedeni (sat - dan) ispitivanja-provjere. Slijed rješavanje problema postiže se dugotrajnim trajnim a ne povremenim vježbama ... koje kasnije koriste cijeli život na svimm područjima... jedan primjer za upornost-vježbanje... osoba je danas (privatni poljoprivredni obrtnik).... i 12"deka" ili 120grama npr. jagoda po cijeni 30 kn izračuna ("napamet") za 1-2 sekunde ... ne treba joj "mobitel-računalo" a bila je kategorizirana kao osoba s posebnim potrebama ....itd. ... kad bi se "pretočio tip upornosti igranja mobitel-tablet" na učenje ... "nitko nam nebi bio ravan" ... nažalost svijetli primjeri su pali na 3% ... i oni će kasnije "otići" ... (napisao stari prosvjetni radnik čiji su bivši radno-uporni učenici svugdje u svijetu ... a vrlo malo u Lijepoj našoj).
puno se ulaže u školstvo, što se čudite
Ništa više u ovoj Hrvatskoj nije slučajno. Nakon toliko godina nezavisnosti nikako riješiti problem hiperprodukcije odlikaša i to pogotovo u osnovnoj školi, nikako uspostaviti prave kriterije, nikako disciplinirati mnoge megalomanske roditelje jer dovoljna je jedna anonimna pritužba pa da nastavnik ima problema od strane tzv prosvjetno pedagoške službe i postane crna ovca samo zato što je savjesno želio raditi svoj posao i ocjenjivati prema znanju, nikako utvrditi državne kvote na sveučilištima i spriječiti inflaciju i upropaštavanje mladih ljudi koji se školuju za nepotrebna zanimanja, nikako urediti državnu maturu koja umjesto da je korektiv sustavu naobrazbe ona služi da prilagođavanje neznanju učenika, nikako da se kadrovi u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje sjete da je razina zadataka pravi užas, tj. slaba, nikako da nadležno Ministarstvo shvati da sustav naobrazbe treba permanentno pratiti i step by step ga popravljati, nikako da shvate da nam treba jedan pravi Zavod za šolstvo kakav imaju Slovenci i koji sa stručnim ljudima obavlja sve krucijalne zadatke od nastavnih programa, kontrole sustava, mature itd, nikako da vlast shvati da brdo uhljeba u raznim agencijama Ministarstva ne služe ničem, nikako da se učini kao što čine Finci da u školi zapošljavamo najbolje studente s fakulteta i da ih se dobro plati, nikako da shvatimo da roditelji i škola moraju biti u sinergiji u smislu da niti jednom roditelju ne padne na pamet 'žicati' ocjenu za svoje dijete,,,,
Prijedlog na kraju je u biti isto glupost. Samo pokušaj krpanja gume koja je za zamjenu. Koja svrha pomicanja vremena mature da im se da više vremena? Više vremena za što? Pripremu za maturu? Pa da školstvo smisleno funkcionira pripreme za maturu nebi bile potrebne niti smislene. Pa matura je u teoriji provjera stečenog znanja kroz dotadašnje školovanje. I sad se to pokušava skrpiti s 2 mjeseca priprema? Članak prvo jako lijepo obrazloži problem. I onda se nakraju zasere s prijedlogom koji je u rangu svih dosadašnjih mutavih ideja koje su dovele do ovogam
Drugi je zadatak glup do bola. U praksi/zivotu se nikad nece pojaviti u tom obliku pa me zanima sto se u stvari htjelo postici? Da djeca razmisljaju “out of the box” ili sto??
Nema tu vise pomoci ''znanje'' je na niskoj grani jer da se dobija velika lova i velika karijera kad je neko pametan odlican u skoli i odlicnu zaradu ce imat u svojoj struci mu je koliko-toliko na vidiku, i da se zato placa bilo bi nesto al ovak kad je iz dana u dan placeno puno vise...pikanje lopte , razne estradne zvijezde, one sto se slikaju po Netu, razni TV soui i sve slicno to placa i zarada po jednoj godini je tolika da bilo ko sa znanjem i jakom skolom nemoze zaradit u normalnom poslu ni za 100 god. svog rada sve je jasno onda ''celebritiji'' i slicno to je izbaceno u prvi plan krajem 20 vijeka i raste sve vise i vise jedina razlika je sto se to prije nije placalo toliko i moglo se isplatit onda ''naucit nesto i biti pametan''a ovak kak sve ide nema tu vise ''nafake'' nema teorije na vrh a i dalje ce se gurat sto vise ''igara'' i celebritija u svim razno-raznim zanimanjima zabave a nove generacije koje dolaze ''sanjaju'' da i oni postanu to isto a nije STOS u bilo kojem tom zanimanju neg je STOS u lovi koju mogu zaradit, jer danas mozes bit i Ajnstajn na primjer nikakve bolje koristi kad neko ko pika loptu samo 100 puta vise zaradi i od njegovog pikanja obicni ljudi nemaju nikakve koristi samo gube vrijeme i debelo neki zato placaju da to prate..i prije su pikali loptu al onda i ako srusis jedan Real ''mozda'' nesto'' love bude a danas dovoljno je i srusit trecerazredni klub i et vece love, prije su bili odlicni pjevaci,grupe pa malo love a danas se gleda kak izgledas
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Kad sam išao osnovnu školu (1975-1983) od nas 34 učenika bilo je samo 2do 3 odlikaša, tako je bilo u svim razredima,a danas je inflacija odlikaša, koji u moje doba nebi bili ni za trojku