Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 153
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
NOVO ISTRAŽIVANJE

Borzan: U istim tvornicama namjerno se odvajaju lošiji proizvodi za mlađe članice EU

Andrea Gross-Bošković i Biljana Borzan
Foto: Ured/Office of Mrs. Biljana Borzan MEP
1/3
17.05.2016.
u 16:53

Analizirat će se 25 najpopularnijih brendova u našoj zemlji, a među njima su Danone activia jogurt od jagode, Unilever Rama margarin, Kinder čokoladno jaje...

Riblji štapići na istočnom europskom tržištu imali su sedam posto manje ribljeg mesa od onih u trgovinama na zapadu Europe. Proizvodila ih je, pak, ista danska tvornica. U istom mesnom naresku na istoku se jeo pileći nadomjestak, a na zapadu svinjetina. Pokazala je to ranije češka studija, a kakva se hrana jede u Hrvatskoj, otkrit će skorašnje "Istraživanje o kvaliteti naizgled istih proizvoda na tržištima starih i novih država članica EU", za Hrvatsku i Njemačku. Analizirat će se 25 najpopularnijih brendova u našoj zemlji, a među njima su Danone activia jogurt od jagode, Unilever Rama margarin, Kinder čokoladno jaje, Barilla Arrabbiata umak za tjesteninu, Jacobs Kronung instant kava, Pepsi cola i Sprite.

Tih sedam brendova analizirano je i u Češkoj, gdje se pokazalo kako ih je čak pet različite kvalitete, svi osim Kinder jajeta i Barille. Kava je imala trećinu više kofeina, dok su sokovi u Češkoj bili zaslađeni fruktozno-glukoznim sirupom, a u Njemačkoj šećerom. "Istočni" je margarin imao deset posto manje masti.

- Usto, od 24 proizvoda, njih 14 bilo je skuplje, a znamo kakav je standard u Češkoj. Pokazalo se da se u istim tvornicama namjerno odvajaju lošiji proizvodi kako bi bili plasirani na tržištima mlađih članica – navela je naša eurozastupnica Biljana Borzan. Istraživanje brendova na hrvatskom tržištu financirat će se novcem koji ona, kao zastupnica u EU parlamentu, ima na raspolaganju, a surađivat će s Hrvatskom agencijom za hranu.

- Ne slažemo se sa stavom kako je važno samo da proizvod bude siguran, ne želimo reći "Hvala što nas ne trujete, a nema veze što imamo proizvode slabije kvalitete". Ne želimo biti građani drugoga reda – poručila je B. Borzan.

Uz češko, jedno od poznatijih istraživanja kvalitete odrađeno je u Slovačkoj 2011., a financirala ga je Europska komisija. Rezultati su, dodaje ona, zanemareni i nije poduzeto – ništa.

- Proširenje Europske unije na istočne zemlje zbilo se prije deset godina. A tek je nedavno, u Strategiji za jedinstveno tržište, usvojen amandman kojim se priznaje razlika u kvaliteti proizvoda na zapadnom i istočnom tržištu – navela je.

Svjesna je kako joj ovaj pothvat može "na vrat" navući i tužbe velikih korporacija pa je nužna maksimalna transparentnost.

- Ne želimo nikoga diskriminirati, birali smo najpopularnije proizvode – istaknula je.

Preostalih 18 proizvoda koji će se gledati "pod povećalom" izabrat će sami kupci, u anketi. Upravo je telefonska anketa s 800 građana prva faza projekta, a trebala bi biti okončana do konca lipnja.

- Saznat ćemo tako što najviše kupuje, je li im važno da su proizvodi domaći ili uvozni – otkriva Andrea Gross-Bošković, ravnateljica HAH-a. U konačnici, provest će se kemijske i senzorske analize.

Sigurnost hrane je prioritet, slaže se i ravnateljica, ali kvaliteta nije nevažna jer se često veže uz sigurnost, pogotovo kada je riječ o aditivima. Nije nevažno sadrži li puding od čokolade samo aromu čokolade ili je i dodatno obojan.

Prvi put analizirat će se i deterdženti, a podsjetili su kako je Ilija Rkman svojedobno i sudski dokazao da je Ariel u hrvatskim trgovinama bio "slabiji" nego u zapadnim članicama.

Komentara 3

Avatar Ohjooj
Ohjooj
17:33 17.05.2016.

Moj je moto - ne kupovati strane proizvode ako ima domaćih. Svoje novce radije dajem našim radnicima i tvornicama. Ovo za strane proizvode nije ništa novo - gade mi se i milka i danone i henkel i lenor i sva strana sr.nja koja nam plasiraju - rješavaju se svog otpada. Neka im ostane ja volim naše proizvode i naše radnike!

MA
marsovac
16:36 18.05.2016.

koja novost, lopov sijedi u nabavnome odijelu. Na taj nacin kupuje jeftinije,.......a ovi nasi pametni novinarcici neznaju istraziti i konkretne podatke objaviti.........Lakse im je sa; rekla kazala, srbima, regija,.......

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije