Naslovnica Vijesti Hrvatska

Ove godine nijedan novi kilometar autocesta

Negativni trend ipak bi se trebao prekinuti jer je u 2017. planirano 859,5 milijuna kuna investicija u nove i postojeće dionice autocesta
10. lipnja 2017. u 17:00 9 komentara 1007 prikaza
autocesta
Foto: Matija Topolovec/Pixsell

Četiri tvrtke koje upravljaju autocestama u Hrvatskoj, Bina Istra, Autocesta Zagreb - Macelj (AZM), Autocesta Rijeka - Zagreb (ARZ) i Hrvatske autoceste (HAC) prošle godine su u autoceste investirale 376 milijuna kuna. To je najmanji iznos ulaganja u nove i sagrađene dionice autocesta otkako je početkom 2000-ih počela intenzivna gradnja tih prometnica u Hrvatskoj. Godinu prije ta ulaganja iznosila su 485 milijuna kuna, a prije osam godina investicije u autoceste iznosile su čak 5,5 milijardi kuna i otad se stalno smanjuju.

Pelješki most Pelješki most Čak 4,5 godine za 357 milijuna eura iz fondova

Siromašne godine

No taj negativan trend trebao bi biti prekinut ove godine jer je, prema podacima Hrvatske udruge koncesionara za autoceste s naplatom cestarine (HUKA), u 2017. planirano ukupno 859,5 milijuna kuna investicija u nove i postojeće dionice autocesta. Koliko su prošla i nekoliko prethodnih godina bile siromašne po ulaganju u autoceste pokazuje i podatak da lani nije otvorena ni jedna nova dionica autoceste u Hrvatskoj.

Lani je samo pušteno u promet 12,5 kilometara brze ceste Križevci – Vrbovec koja je pod Hrvatskim cestama. Tako je lani mreža autocesta u Hrvatskoj ostala ista kao i u 2015. – 1313,8 kilometara. To je prvi put u zadnjih 20-ak godina da se mreža autocesta u Hrvatskoj nije povećala. Potkraj prošle godine bili su u tijeku radovi na sedam novih kilometara autocesta.

Zdravko Marić Ministarstvo financija Marić kreće u reprogram duga cestarskih tvrtki

Ove godine bit će pušteno u promet 10,6 kilometara brzih cesta i 1,2 kilometra spojne ceste. Tako da ni ove godine neće biti pušten u promet ni jedan novi kilometar autocesta. Cestarske tvrtke će ove godine početi graditi 17,5 kilometara autoceste A5 od mosta na Dravi do Belog Manastira te puni profil na Istarskom ipsilonu od Rogovića do Cerovlja, dužine 10,68 kilometara. Smanjenje ulaganja u autoceste je očekivano s obzirom na to da je dosad sagrađena glavnina takvih prometnica u Hrvatskoj. No i dalje su potrebna ulaganja, npr. za dovršetak autoceste A5 od mađarske granice do Svilaja, za autocestu Zagreb - Sisak, dovršetak gradnje punog profila Istarskog ipsilona ili punog profila autoceste Zagreb - Macelj na jednom njezinu manjem dijelu.

Gospodarska kriza

Ta ulaganja su, što se državnih tvrtki tiče, stala zbog gospodarske krize, ali i zbog toga što država s privatnim koncesionarima nije uspjela dogovoriti nastavak gradnje.

autocesta Cijene nisu otjerale vozače Nakon poskupljenja cestarine – veći prihodi, ali i više vozila Boris Grčić 'odgađa se rješavanje problema' Grčić: Povećanjem cestarina neće se riješiti dug autocesta! 19.03.2013., Zagreb - Pruzni prijelaz na krizanju Branimirove i Stefanovecke na kojem su jucer poginula dva mladica.  Photo: Anto Magzan/PIXSELL TKO JE ODGOVORAN? HŽ novu opremu platio 26 mil. kuna, a ona još nije u funkciji
Deceuninck grupa
PROIZVODNJA I EKOLOGIJA
Mogu li uspješno poslovanje na globalnom tržištu i zaštita okoliša ići ruku pod ruku? Jer kako stvari stoje, uskoro će morati
  • kupatilo:

    a stoje s brzom cestom za Bjelovar.Hocel bit gotova do kraja ovog stoljeca i stoje sa povezivanjem preko Virovitice.Slavonija neka ceka ravna ali nikom potrebna al zato se probijaju tuneli i prave vijadukti kojibi izgradili desetke kilometara bar brze ceste ... prikaži još! Vrbovec-Bjelovar-Virovitica.

  • Avatar HajdukLika
    HajdukLika:

    Treba sve krajeve Hrvatske spojiti modernom željeznicom. Zato je trebalo projektirati Pelješki most i sa određenom trasom, da se krajnji jug zemlje poveže na europsku mrežu.

  • Avatar Gilles Auguste Kremer
    Gilles Auguste Kremer:

    Niti nam ne treba toliko autocesta. Trebamo fokus prebaciti na željeznicu