Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 88
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
POVJERENSTVO

Ako je vaš pacijent agresivan, zovite nas

15.05.2019.
u 13:05

Pritužbe pacijenata rješavamo s liječnicima pa su i njima naša vrata otvorena ako je pacijent neugodan i prijeti, kaže Jukica

Svi zdravstveni i socijalni radnici na području Grada Zagreba u slučaju neugodnih i agresivnih pacijenata mogu se odmah obratiti i našem povjerenstvu te u pravilu računati na naš dolazak u roku od jednog sata, poručuje Damir Jukica, predsjednik Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata Grada Zagreba. Čelnik tog zajedničkog radnog tijela Ministarstva zdravstva i Grada Zagreba reagirao je na prošlotjedni pacijentov napad sjekirom u ordinaciji dr. Ines Balint u Svetoj Nedelji.

– Zbog neugodnih i agresivnih pacijenata tri su se obiteljske liječnice prošle godine obratile za pomoć našem povjerenstvu. I pomogli smo im – kaže Damir Jukica.

Povjerenstvo inače suradnjom s liječnicima rješava mnoge zaprimljene pritužbe pacijenata, a zauzvrat svoja vrata uvijek drži otvorenima i medicinarima za njihove pritužbe na pacijente.

– Neugodne, a povremeno i agresivne pacijente zbog straha od osvete medicinarima nije bezopasno prijaviti policiji. Zato se od toga suzdržavaju i kada je riječ o izloženosti vrijeđanju i prijetnjama nasiljem. Svim liječnicima u takvoj i sličnoj situaciji ovim putem obećavamo da ćemo žurno stizati u službene posjete na svaki njihov telefonski poziv ili SMS – uvjerava Jukica.

Dodaje da je Povjerenstvo izradilo i plakate sa svojim kontaktima koji se mogu informativno i ujedno preventivno postavili na vidna mjesta u čekaonicama i ordinacijama.

Povjerenstvo je prošle godine “arbitriralo” i u zagrebačkim centrima za socijalnu skrb, kada bi neki ljutiti štićenik-pacijent prijetio službenicima koji zbog toga nisu mogli izaći iz zgrade nakon radnog vremena.

Inače, pri svakoj županiji u Hrvatskoj postoje povjerenstva za zaštitu prava pacijenata, kojima se mogu obratiti svi koji smatraju da su im ugrožena ili prekršena prava pacijenata. Neka, doduše, i ne funkcioniraju i javnost zapravo i ne zna za njih. Da su obrovački pacijenti znali za povjerenstvo u Zadarskoj županiji i obratili mu se, uvjeren je Jukica, slučaj ordinacije dr. Gorana Jusupa bio bi riješen mnogo ranije.

Zagrebačko povjerenstvo 2018. primilo je 271 pritužbu pacijenata, 21% više nego prethodne godine kada su bile 224. Najviše se pritužbi odnosilo na rad i odluke HZZO-a (49), na ponašanje bolničkih liječnika (46) te ponašanje obiteljskih liječnika (37). 

Komentara 1

DU
Deleted user
14:36 15.05.2019.

A dobro...Kad već pacijentima ne služi, nek se okuša u pomoći protiv pacijenata. Nije da odobravam nasilje, ne, nikako, ali moram primijetiti da je jadan pacijent koji ove zatreba...Moje iskustvo: 0 bodova.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije