Naslovnica Tech/Sci Tehnologija

U Hrvatskoj je više od 1,9 milijuna ljudi aktivno na Facebooku

Prema podacima iz analize koju je provela Arbona, najviše je korisnika među mlađim muškarcima i u gradu Zagrebu
01. prosinca 2016. u 22:20 2 komentara 607 prikaza
facebook
Foto: Reuters/PIXSELL

Ne treba posebno objašnjavati što je danas Facebook. Društvena mreža kojom se koristi 23 posto svjetskog stanovništva prošle godine ostvarila je 17.928 milijardi dolara, od čega je najveći dio stigao od oglašivanja. Svakog se dana na Facebooku širom svijeta, primjerice, pogleda 100 milijuna sati videa.

U Hrvatskoj Facebook aktivno koristi približno 1,9 milijuna ljudi. Među njima žena je približno 47 posto, a muškarce 53 posto. Uglavnom su iz Grada Zagreba ili iz neke obalne županije, podaci su koje je u nedavno objavljenoj analizi prezentirala Arbona, specijalizirana digitalna agencija, Google AdWords certificirani partner te jedna od malobrojnih tvrtki s Google Analytics certificiranim stručnjacima u regiji.

U trendu smo

Brojka se čini logičnom kada pogledamo susjedstvo, u Sloveniji ima 910.000 korisnika, Srbiji 3,300.000 te u BiH 1,600.000 Facebook korisnika. Uspoređivati se s državama koje imaju najviše korisnika, jasno, nema previše smisla jer SAD prednjače sa 199 milijuna, Indija sa 167 milijuna, Brazil sa 116, Njemačka s 30 te Ujedinjeno Kraljevstvo s 39 milijuna Facebook korisnika. Ukupno je prema statista.com u svijetu oko 1,8 milijardi aktivnih korisnika Facebooka, na mobilnim mrežama koristi ga 1,06 milijardi korisnika. Dalek je to put od 100 milijuna korisnika koje je Facebook imao prije osam godina, da ne spominjemo 2004. godinu kada se je prvi put pojavio.

Može se, dakle, reći kako Hrvatska ne kaska za svijetom u kontekstu širenja Facebooka koji je i najraširenija mreža u Hrvatskoj. Interes za Twitter, Instagram ili neku društvenu mrežu u nas nije toliki kao za Facebook.

– Dobna struktura Facebook korisnika u Hrvatskoj odgovara trendu koji se bilježi i u svijetu – najviše aktivnih korisnika u svijetu je u dobnoj skupini od 13 do 34 godine. Smatramo da je takva distribucija rezultat činjenice da mlađi korisnici koriste Facebook za više aktivnosti, kao što je edukacija, komunikacija sa svojom referentnom skupinom i praćenje novosti – kaže čelni čovjek Arbone Sandro Lazarić pa ističe kako gotovo svi pripadnici referentnih skupina mlađih korisnika koriste Facebook te potiču i ostale da naprave svoj profil kako bi bili u tijeku i trendu sa svojim prijateljima.

– Ova pozitivna eksternalija je u ekonomskoj terminologiji poznata kao efekt stampeda, a javlja se tako da potražnja pojedinca za nekim dobrom ovisi o kupnjama drugih pojedinaca.

Također, zbog niže informatičke pismenosti starijih generacija javlja se niži broj aktivnih Facebook korisnika u dobnoj skupini od 55+ godina - kaže Lazarić. Konkretno, Facebook kod nas ima 570.000 aktivnih korisnika između 13 i 24 godine, a 530.000 u dobi između 25 i 34 godine. Na sve ostale dobne skupine otpada 730.000 aktivnih korisnika. Pri tome je najmanje korisnika koji su stariji od 55 godina, tek osam posto. Zanimljivo je pogledati i regionalnu strukturu aktivnih korisnika u nas.

– Najviše aktivnih Facebook korisnika distribuirano je po županijama u skladu s ukupnim brojem stanovnika koji žive u tim županijama. Tako je Grad Zagreb, kao najnapučenija jedinica, također jedinica s najviše aktivnih Facebook korisnika. Slijede ga ostale županije koje nakon njega imaju najviše stanovnika – Splitsko-dalmatinska, Osječko-baranjska, Zagrebačka i Primorsko-goranska županija – govori Sandro Lazarić.

Lajkaju nogometaše

U Zagrebu je na Facebooku redovito 680.000 njegovih stanovnika, dok je u Lici njih tek 12.000. Vrlo je jasno zašto je Facebook najpopularnija mreža današnjice. Arbona u svojoj analizi ističe kako je brzo i učinkovito dijeljenje informacija između korisnika koji mogu biti i jako udaljeni svakako najvažnija Facebookova značajka.

Među Facebook stranicama koje su kod nas najpopularnije apsolutni primat ima stranica Luke Modrića, koja je prikupila gotovo 7,7 milijuna fanova. Za njim je još jedan nogometaš, onaj iz Modrićevu Realu konkurentske Barcelone, Ivan Rakitić, čija stranica ima gotovo 3,3 milijuna fanova. Treća je stranica Croatia Full of life s više od milijun i pol fanova. Na četvrtom je mjestu stranica još jednog nogometaša, Alena Halilovića, koji ima 1,44 milijuna fanova. Sve to i ne mora toliko čuditi s obzirom na to da se radi o stranicama koje ‘lajkaju’ i brojni strani fanovi.

Novi se kontekst dobiva kad se vidi broj fanova 24 sata, njih je gotovo 1,8 milijuna, za njima nimalo ne zaostaju ni 2Cellos, tu je i Severina, koja ima 900.000, ili pak Fani Stipković s 870.000 fanova.

>> Prihodi Facebooka skočili 56 posto, dobit gotovo utrostručena

  | Autor :

  | Autor :

Elipso

  • Avatar kenshi
    kenshi:

    Pojavio se novi fenomen- Facebook Zombi. Žalosno!

  • Avatar delminium
    delminium:

    Da, kao i ovdje sto se okuplja intelektualna krema.

Message