NE JAVLJA SE

Pješčana oluja prekrila četvrtinu Marsa, NASA se nada da će rover preživjeti

Mars
Foto: NASA/REUTERS/PIXSELL
14.06.2018.

Curiosity, još jedan NASA-in rover, koji je na Mars stigao 2012., nije u tolikoj opasnosti od ove oluje koja je zabilježena 30. svibnja.

Velika pješčana oluja koja bi uskoro mogla zaokružiti Mars prijeti jednom od tamošnjih NASA-inih rovera koji je prestao slati signale s područja na kojem se nalazi, Perseverance Valley, objavili su dužnosnici američke svemirske agencije.

Oni su doduše iskazali optimizam da će rover Opportunity preživjeti i nastaviti svoju znanstvenu misiju

John Callas, voditelj projekta Opportunity u NASA-inom laboratoriju u Kaliforniji otkrio je da taj rover na solarnu energiju više ne reagira na zapovijedi sa Zemlje nakon što je sve snažnija pješčana oluja već prekrila četvrtinu Marsa.

Taj robot sa šest kotača u potpunosti se oslanja na sunčevu energiju.

"Projektni tim je veoma zabrinut", rekao je Callas novinarima i dodao kako je proglašena uzbuna

"U ovom trenutku mislimo da je rover prešao u stanje mirovanja, da je u svom modu niske energije i da će u njemu ostati dok ne bude dovoljno energije za punjenje baterija iznad određene granice", naglasio je Callas.

Hladni i udaljeni Mars je sa svojom tankom atmosferom i pustinjskim uvjetima sklon pješčanim olujama koje mogu trajati mjesecima. Opportunity je već preživio jednu takvu oluju koja je 2007. zahvatila cijelu planetu

"Kada se nebo raščisti i rover počne puniti, trebao bi početi komunicirati s nama", naglasio je Callas, izrazivši uvjerenje da Opportunity neće ostati zakopan u pijesku.

NASA-ini inženjeri su u nedjelju primili signal od rovera, no od tada im nije odgovorio.

Pogledajte i galeriju robota koji skijaju

Mars

MI
midea
16:29 14.06.2018.

ne lažite ovaj napačeni narod , nikakva raketa , avion , sonda ili satelit ne mogu napustiti zemlju na kojoj živimo . Svod koji prekriva zemlju nije moguće probiti, stoga niti jedan rover nije nikada napustio zemlju , kad kažemžem zemlja mislim na ravnu nepomičnu zemlju ,ne na izmišljenu kuglu !

MI
midea
16:35 14.06.2018.

cemu ova kompjuterski generirana slika ?naravno , zato što mi neznamo što je Mars , nikada se nismo približili marsu , radi se samo o izvlačenju milijardi dolara na laži !