Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Znanost

Otkrivena golema crna rupa, astronomi se pitaju: 'Je li se dogodilo nešto katastrofalno?'

Koautor Christian Wolf nazvao je crnu rupu koja postavlja rekorde "izuzetnom"
15. lipnja 2022. u 11:27 6 komentara 6843 prikaza
Hubble Peers at Peculiar Pair of Galaxies
Foto: ESA/Hubble & NASA, A. Evans, R. Chandar via CNP

Astronomi su otkrili najbrže rastuću crnu rupu mase od tri milijarde Sunaca, koja svake sekunde troši ekvivalent jedne Zemlje i svijetli 7000 puta jače od naše galaksije, objavilo je u srijedu Australsko nacionalno sveučilište (ANU).

"Astronomi su lovili ovakve objekte više od 50 godina. Našli su tisuće bljeđih, ali ovaj zapanjujuće svijetli objekt provukao se nezapaženo", rekao je glavni istraživač Christopher Onken s ANU-a, nazvavši ga "vrlo velikom, neočekivanom iglom u plastu sijena."

"Sada želimo znati zašto je ova crna rupa drukčija – je li se dogodilo nešto katastrofalno? Možda su se dvije velike galaksije urušile jedna u drugu, usmjeravajući puno materijala u crnu rupu kako bi je nahranile", rekao je Onken.

Koautor Christian Wolf nazvao je crnu rupu koja postavlja rekorde "izuzetnom".

"Prilično smo uvjereni da ovaj rekord neće biti oboren. U biti nam je ponestalo neba gdje bi se ovakvi objekti mogli sakriti", rekao je.

"Orbite planeta u našem Sunčevom sustavu sve bi stale unutar horizonta događaja – granice crne rupe iz koje ništa ne može pobjeći", rekao je koautor Samuel Lai.

>> VIDEO Vlasnica mu je u rijeku bacila lopticu, a psić se vratio sa živom guskom u zubima!

FILE PHOTO: The production platform of Leviathan natural gas field is seen in the Mediterranean Sea, off the coast of Haifa prvi put uspješno Znanstveno postignuće: Istjecanje metana s plinske platforme detektirano satelitima iz svemira Artist’s Conception Shows the Fully Unfolded James Webb Space Telescope in Space. NAJVEĆI UDAR DOSAD Sićušni meteorit pogodio NASA-in svemirski teleskop: 'Računali smo na takve situacije'
Zagreb: Cro A Porter, 4. večer, poznati
Nove tvrdnje
Nove optužbe Miše Grofa u srpskim medijima: Nikolina je prijateljici preotela Vidoja, a bile su nerazdvojne
Borba protiv umora
Osjećate umor i teško vam se motivirati? Evo nekoliko savjeta da promijenite svoju svakodnevicu
  • Važna obavijest

• Starotopoljanin:

neka proguta rusiju sa putinom.

• Avatar Mistborn