Naslovnica Tech/Sci Znanost

NASA objavila snimke velikog meteora koji nitko nije vidio

Savršeno dobro se raspoznaje sjena koju je meteor bacio na oblake ispod njega...
22. ožujka 2019. u 23:07 0 komentara 2295 prikaza
Foto: NASA

NASA je u petak objavila satelitske snimke velikog meteora koji se 18. prosinca pojavio iznad Beringova mora i koji nitko nije izravno vidio.

Ljudski meteor iznad LA-a los angeles Panika! 'Je li to meteor ili nas napadaju izvanzemaljci?'

Na tim snimkama načinjenim nekoliko minuta nakon raspada goleme svemirske stijene u atmosferi, savršeno dobro se raspoznaje sjena koju je meteor bacio na oblake ispod njega (sjena je izdužena zbog položaja Sunca). Vidi se i narančast oblak: to je oblak čestica sagorjelih na veoma visokoj temperaturi koji je ostavila vatrena kugla nastala eksplozijom.

Snimke je načinio satelit Terra. Uređaj je načinio snimku u 00.50 sati po srednjoeuropskom vremenu. Pet od devet kamera drugog uređaja na istom satelitu načinile su pet fotografija u 00.55 sati od kojih je NASA izradila animirani gif koji prikazuje kako se narančasti oblak prašine raspršio.

Video - NASA objavila kako zvuči vjetar na Marsu

NASA ocjenjuje da se meteor pojavio u 00.48 sati po srednjoeuropskom vremenu.

Meteor je svjetlosni fenomen koji nastaje ulaskom asteroida ili nebeskog tijela u atmosferu. To je zvijezda repatica. Ako sav ne ispari u atmosferi i komadići padnu na Zemlju, govorimo o meteoritu.

NASA Prva osoba koja će prošetati Marsom bit će žena

Ovo je najveći meteor nakon vatrene kugle u Čeljabinsku, u Rusiji 2013. koja je ozlijedila tisuću ljudi kada su popucala stakla i krhotine se razletjele. Ovaj put se eksplozija dogodila iznad mora, stotine kilometara od ruske obale.

Prvu fotografiju fenomena načinio je japanski meteorološki satelit Himawari a objavljena je tek ovog tjedna.

VISERA