Naslovnica Tech/Sci Znanost

U Egiptu otkriveni ostaci nepoznate vrste dinosaura: 'Pronašli žirafu, a gdje je lav?'

19. veljače 2018. u 10:24 3 komentara 1743 prikaza
Foto: Thinkstock

Iz Egipta je stigla vijest o otkriću ostataka do sada nepoznate vrste dinosaura, koji je živio prije 100 milijuna godina, samo nekoliko dana nakon vijesti o otkriću egipatske grobnice visoke svećenice stare 4.400 godina.

Dinosaur otkriveno T. rex je grizao silom jednakom težini triju automobila

Krajem mezozoika dugovrati biljojed nastanjivao je zemlju, koju je tada prekrivala džžungla. Ona se znatno razlikuje od onoga što je dr. Hesham Sallam i njegov tim zatekao kada je počeo s istražživanjem područja 2013. godine.

Tim je pažžljivo iskopao kosti vilice, nogu i ostale fosile i donio ih u Paleontološki centar za proučavanje kralježnjaka na Sveučilištu u Mansouri, piše leakeyfoundation.

Pronađeni dio kostura ukazivao je na sličnost anatomije dinosaura s europskim divovima iz istog razdoblja, što je u suprotnosti s teorijama da su afrički dinosauri bili kompletno izolirani tijekom mezozoika. Istražživači se nadaju da se ispod pijeska krije još otkrića.

"Sa sigurnošću možžemo reći da je ove dinosaure nešto lovilo. Kao i u svakom ekosistemu, ukoliko bismo otišli u džžunglu pronašli bismo lava i žžirafu. Znači, pronašli smo žžirafu, ali gdje je lav? To je ono što ćemo pokušati otkriti", kaže vođa tima Hessam Salam.

"ŽŽirafa" je nazvana "Mansourasaurus shahinae", po fakultetu s kojeg dolazi istražživački tim i jednom od osnivača paleontološkog odjeljenja.

Pogledajte i tajnu otkrivenu na dnu najvećeg jezera staru 3.000 godina:

1 / 8
Ostatke tvrđave stare čak 3000 godina pronašli su arheolozi u najvećem turskom jezeru Van koje se nalazi na istoku te države u istoimenoj pokrajini Van.
'Tapanuli' Na Sumatri otkrivena nova vrsta orangutana Dinosaur Chilesaurus Riješena tajna dinosaura "Frankensteina" dinosaurus oživio 'jurski park' Trčao je šumom i uživao u danu, a onda je skoro umro od straha