Amerikanka, Rus i Japanac u novom Sojuzu

Astronautica Kate: Izvršit ću prve pokuse s DNK u svemiru

Raketa SpaceX lansirana je u svemir
Foto: Reuters
08.07.2016.

Kate Rubins, Anatolij Ivanišin i Takuya Onishi u misiji bi trebali provesti oko četiri mjesec

Tročlana međunarodna posada krenula je u četvrtak ruskom raketom Sojuz iz svemirskog uzletišta Bajkonur u Kazahstanu na dvodnevno putovanje prema Međunarodnoj svemirskoj postaji (ISS), objavila je američka svemirska agencija NASA. Američka astronautica Kathleen Rubins, ruski kozmonaut Anatolij Ivanišin i japanski astronaut Takuya Onishi trebali bi danas stići do Međunarodne svemirske postaje koja kruži oko Zemlje na visini od 400 km.

Njihova će misija trajati četiri mjeseca, a na ISS-u će se pridružiti zapovjedniku stanice Jeffu Williamsu i dvojici ruskih kozmonauta koji se ondje nalaze od ožujka. Zanimljivo je da će američka mikrobiologinja Kate Rubins na svemirskoj postaji imati glavni zadatak provođenja više od 250 bioloških eksperimenata, među kojima je i prvo sekvencioniranje DNK u svemiru.

– Za mene će najzanimljiviji eksperiment biti prvo sekvencioniranje DNK u svemiru, koje će otkriti što se događa tijekom sekvencioniranja u uvjetima mikrogravitacije, što se događa s ekstrahiranom DNK, hoće li se formirati mjehurići, a očekujem i odgovore na mnoga druga pitanja – izjavila je Rubins nekoliko dana uoči polijetanja.

Ovo lansiranje je prvi let ruske rakete Sojuz nove generacije, trenutačno jedine letjelice u svijetu koja je sposobna dovesti ljude i teret do ISS-a, međunarodnog projekta u koji je uključeno 15 zemalja .

>> Haker koji je bio "potpuni idiot": Provalio sam u NASA-u zbog tajnih tehnologija