Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
uspješna platforma

Marko Petrak: 'Podcast Inkubator ima pet mil. pregleda mjesečno, da smo u Americi zarađivali bismo i do 20 puta više'

Foto: Podcast Inkubator
1/11
06.07.2022.
u 07:00

O potankostima i podcasta i kao to sve stvarno funkcionira te kako su se uspjeli probiti na izrazito zahtjevnoj i prenapučenoj YouTube platformi, porazgovarali smo s voditeljem Markom Petrakom, koji nam je spremno otkrio sve tajne iza kulisa ovog uspješnog kanala koji mjesečno ostvaruje 5 milijuna pregleda.

Jedan od najgledanijih i najslušanijih domaćih podcasta zasigurno je Podcast Inkubator. Zanimljivi gosti s kojima se pretresaju teme od politike, ljubavnog života, sporta, stanja u svijetu, pa i neke škakljive, osigurale su im i nominaciju za prvu digitalnu Večernjakovu ružu. O potankostima i podcasta i kao to sve stvarno funkcionira te kako su se uspjeli probiti na izrazito zahtjevnoj i prenapučenoj YouTube platformi, porazgovarali smo s voditeljem Markom Petrakom, koji nam je spremno otkrio sve tajne iza kulisa ovog uspješnog kanala koji mjesečno ostvaruje 5 milijuna pregleda.

Podcast Inkubator je realno fenomen. Bez velike mašinerije ste uspjeli skupiti i pretplatnike, imate sponzore, velike zvijezde kao goste... Koja je vaša tajna?

Ako je otkrijem, neće više biti tajna. Šalu na stranu, smatram da je razlog uspjeha našeg projekta dobar sadržaj, kako edukativan, zanimljiv i intrigantan, tako često i zabavan. Upornost je svakako velik dio uspjeha jer bez nje nikada ne bismo ostvarili ciljeve koje konstantno i iznova stavljamo ispred sebe. I u konačnici; dugoročno planiranje. Tek ove godine Podcast Inkubator postaje ono što je bila prvotna ideja - platforma za podcast sadržaj. Da je to danas moguće, morali su u startu biti postavljeni određeni temelji na koje rijetki obraćaju pažnju.

S podcastima ste počeli još 2017. godine, to u Hrvatskoj tada nije bilo ni približno popularno kao danas. Jeste li tada radili nešto drugo pa je ovo bilo usput ili ste odmah vjerovali u uspjeh?

I danas dobar dio Podcast Inkubator "redakcije", koja broji 13 ljudi, ima druge poslove i interese. Ratko vodi emisiju na Z1 televiziji, Siniša ima svoju firmu i surađuje s RTL-om kao snimatelj, Ivona je TV novinarka itd... Ja također imam nekoliko projekata na kojima radim paralelno, no fokus je naravno na Podcast Inkubatoru. Rad na drugim projektima svima daje nam širinu i perspektivu.

Od ove godine počeli ste i Podcast Mysterium. Možete li nam malo predstaviti koncept i ideju?

Kao što sam rekao ranije, Podcast Inkubator je platforma za podcaste. Prvo smo uz redovne autore pokrenuli A1 Nogometni Podcast, zatim Extra Rundu, pa sada Mysterium Podcast i A1 GameON; što znači da trenutačno na kanalu ide pet različitih "emisija". Mysterium vode Ratko i Domagoj Pintarić i bavi se demistificiranjem raznih svjetskih i lokalnih misterija. Ideja je bila približiti ljudima razloge zašto je nešto uopće postalo misterij. Ljudi vole takvu tematiku, što se vidi prema brojevima pregleda.

Najpopularniji videi na vašem kanalu imaju preko milijun pregleda. U Americi bi već samo od toga imali veliku zaradu. Kako to funkcionira u Hrvatskoj?

Podcast Inkubator mjesečno ostvaruje preko pet milijuna pregleda, uglavnom dugačkog video sadržaja u kojima postoje i YouTube reklame. To bi nam trebalo donositi sasvim dovoljno sredstava za normalno poslovanje, no to nije slučaj. Da smo u Njemačkoj ili Americi, zarađivali bismo od YouTube monetizacije i do 20 puta više, no tu smo gdje jesmo. Nadamo se da će se to i kod nas promijeniti vrlo brzo jer ovako dobar dio naših resursa i vremena posvećujemo prodaji i pronalasku partnera.

U YouTube svijetu dosta su bitni thumbnailovi ili slike koje trebaju privući gledatelja da pogledaju baš vaš video. Tko je zadužen za vaše i kada ste shvatili da nije sve samo u gostu i naslovu?

Podcast Inkubator ima mali kreativno-dizajnerski odjel koji broji nekoliko ljudi i kojim Siniša Pašić, kao glavni producent, koordinira. Slikoviti thumbovi su produkt evolucije YouTubea pa je bilo logično da mi kao neki predvodnik te scene u Hrvatskoj i regiji slijedimo te trendove. Pokušavamo ipak i s naslovima i s thumbovima biti poprilično konzervativni u odnosu na mainstream medije jer smatramo da inflacija senzacionalizma i klikbejta neminovno vodi do potpunog urušavanja povjerenja ljudi u medije. To je prava katastrofa za novinarsku profesiju i nešto što će i novinarstvo kao profesiju degradirati do karikature.

Uz veliki broj gledatelja dolazi i veliki broj komentara. Čitate li ih prije spavanja i preispitujete li se je li vam stvarno neka dlaka na licu koju je velikim zumiranjem otkrio doktorpastuh669?

Ja ne, ne znam za ostale podcastere. Iz moje perspektive to je potpuno beskorisno. Kada bih imao dovoljno vremena i resursa, i da je to uopće moguće, kritike i komentare bih čitao, ali onda o njima i raspravljao s gledateljima. Pokušao im objasniti zašto su nekad stvari kakve jesu i ispričati im drugu stranu priče. A kako je to nemoguće jer na Podcast Inkubatoru kanalu ima više tisuća komentara, čitanje bi bio samo izvor frustracije. Stoga se fokusiram na druge stvari kao način dobivanja feedbacka. Omjer like/dislike videa je po meni odličan pokazatelj kvalitete sadržaja. To je danas vidljivo samo nama autorima, a prije je bilo javno vidljivo. Žao mi je što je YouTube povukao po meni kukavički potez i maknuo dislike gumb. Time su htjeli promovirati nekakvu korektnost, što je potpuni promašaj.

Prepoznaju li vas ljudi na ulici? Prilaze li vam?

Da, baš na svakom koraku i to su sve jako lijepa i dobra iskustva. Ljudi se hoće fotografirati, često dati neki prijedlog ili neki komentar ili samo pruže ruku. Čini mi se da su recimo u Srbiji medijski eksponirane osobe još popularnije jer se znalo dogoditi da se na nekim eventima, gdje sam sudjelovao, stvori red ljudi koji se žele fotografirati sa mnom. Meni je to u početku bio potpuni šok, no sada je prošlo već pet godina i na to gledam kao dio posla.

Obradili ste do sad svakakve teme, sport, politika, showbusiness... Kada možemo očekivati neki podcast o modi?

Dobro ste nanjušili naše poslovno-sadržajne planove. Svjesni smo da smo zakinuli ženski dio publike i da je to segment na kojem moramo poraditi. Sljedeći podcast serijal, koji ćemo pokrenuti, sigurno će ići u tom pravcu. Iz moje perspektive, ja ne znam previše o modi pa bi bilo dosta optimistično baviti se takvom tematikom. Mislim da bi to bio teži "flop".

U slučaju da dobijete priliku intervjuirati neku svjetsku zvijezdu, koga biste najradije vidjeli na crvenom kauču?

Ja osobno Clinta Eastwooda i Joea Rogana. Mislim da nije potrebno posebno objašnjavati motive.

Je li vas gost nekad zatekao odgovorom da niste znali što dalje?

Zapravo i ne. Bilo je vrlo intrigantnih i zanimljivih razgovora i odgovora, ali to me obično potakne samo na još dublju i bolju raspravu. Pokušavam voditi podcaste kao da sam znatiželjno dijete, koje uči o nekoj tematici i saznaje kroz podcast što više o temi i gostu.

I za kraj... Otkrijte nam nekog gosta, čemu se možemo veseliti uskoro?

Bilo je puno inovacija na našem kanalu u zadnjih nekoliko mjeseci. Spomenuli smo već Mysterium podcast pa A1 GameOn. Tako da je sada vrijeme za konsolidaciju i rad na kvaliteti tih projekata. A što se tiče nekog zanimljivog gosta, uskoro imamo #800 epizodu i spremamo ime koje su mnogi naši gledatelji tražili jako dugo. Stay tuned.

Komentara 6

Avatar doog_kool
doog_kool
07:34 06.07.2022.

Nevjerojatno inteligentna izjava ovog beskičmenjaka. Moj susjed radi ko krovopokrivač,da je u Americi zarađivao bi puno više.

TT
tik tak
08:07 06.07.2022.

Da je u Americi nitko nikada za njega ne bi čuo...

D1
D11
22:55 06.07.2022.

Ne znam čemu laganje oko brojki...., možda je neki mjesec stvarno bilo 5 milijuna pregleda, ali to prosjek nije SIGURNO, dovoljno je samo bacit pogled i jasno se vidi da nemaju niti 2 milijuna...., inače pošto Petrak zna nekad govoriti protiv cenzure(što je itekako dobra stvar), ironično on sam to itekako radi....., meni osobno je jako pao u očima sa NE čitanjem pitanja, čak je i Martinović Ratko počeo to da radi, da ne govorim da boli glava nemaju sluha kada netko od političara dođe po ih ne žele pitati pitanja koja glase tipa, jel te sram, kako ste mogli, zašto se promovirali to i to(tu mislim pogotovo na teme oko corone i cjepiva), a da pritom to ni jedno pitanje nije sadržavalo psovku, općenito neko agresivno vrijeđanje gosta, nego samo izražavanje općeg nezadovoljstva gledatelja od tih istih preko kojih dotični zarađuje..., ne znam, ali mišljenja sam da su malo poletili i da, ako nastave ovako potpuno zasluženo će pasti u najboljem slušaju stagnirati...., mogu se probati vaditi s gostima kao Cro cop, Mamić, neka općenito poznatija persona, ali na duže staze definitivno neće rasti, ako budu zanemarivali, ne zlonamjernu, nego KONSTRUKTIVNU KRITIKU, KRITIKE.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije