Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Znanstvenici poručuju: Probiotici su 'poprilično beskorisni'

Probiotik je pilo 25 zdravih dobrovoljaca tijekom jednog mjeseca.
07. rujna 2018. u 14:14 3 komentara 1033 prikaza
Djevojka
Foto: Thinkstock
Pogledajte galeriju 1/4

Grupa izraelskih znanstvenika tvrdi da su probiotici, hrana koja sadrži dobre bakterije skoro pa beskorisni, prenosi BBC.

trbuh, bolovi Nevjerojatno otkriće Kombinacija ovih dviju namirnica ubija stanice jednog od najčešćih rakova

Njihovo istraživanje jedno je od najdetaljnijih analiza o tome što se događa u našem organizmu kada konzumiramo probiotike.

Probiotici se smatraju zdravima i dobrim za crijevnu floru. Međutim, rezultati su pokazali da imaju malen ili nikakav utjecaj na organizam.

Tim na znanstvenom institutu Weizmann je napravio vlastiti kotel probiotika koristeći 11 vrsta bakterija koje su prepoznate kao dobre bakterije, uključujući Lactobacillus and Bifidobacteriju.

Probiotik je pilo 25 zdravih dobrovoljaca tijekom jednog mjeseca.

Potom su ih uspavali i kirurški uzeli uzorke s više mjesta, od trbušne šupljine do tankog i debelog crijeva.

Primjena probiotika u dentalnoj medicini PROMO Primjena probiotika u dentalnoj medicini

Istražitelji su nastojali uočiti mjesta gdje su se bakterije uspješno kolonizirale te jesu li dovele do nekakvih promjena u aktivnostima crijeva.

Rezultati, opisani u časopisu Cell, pokazali su da su u pola slučajeva dobre bakterije ušle kroz ušnu šupljinu, ali i direktno izašle 'na drugu stranu'.

U ostalim slučajevima su se kratko zadržale u probavnom sustavu prije nego što su ih 'pregazili' naši vlastiti mikrobi.

Zdrava prehrana Pomaže snu Hrana za laku noć - 6 savjeta o prehrani prije spavanja

Ljudski probavni sustav dom je bilijunima bakterija koji u njima žive, a svatko od nas ima drugačiju mikrobiološku sliku.

Doktor Eran Elinav kaže da je stoga pogrešno očekivati da će gotov probiotik jednako djelovati na sve.

Rekao je da će se probiotici u budućnosti morati "krojiti" prema potrebama individualnih pacijenata.

"Kupovanje probiotika u trgovinama koji nisu skrojeni po potrebama primatelja, poprilično je beskorisno", kazao je Elinav BBC-ju.

Pogledajte i video Supernamirnice koje trebate imati u svom domu

[video: 22601 / Supernamirnice koje trebate imati u svom domu]

VIP izdvaja za Vas

• Makava:

I zašto ih onda prodaju?

• Avatar rubinet
    rubinet:

ja ih pijem,ali dvojim se nakon ovog članka....izgleda .. bolje je popit 3 boce piva ili litru vina pred spavanje?