Naslovnica Lifestyle Hrvatska liječi

Zdravstveni turizam je najbrže rastuća grana turizma

Stomatologija i estetska kirurgija medicinske su usluge za kojima vlada najveći interes gostiju.
01. kolovoza 2019. u 14:28 1 komentara 200 prikaza
Biljana Mančić
Foto: Miranda Čikotić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/5

Koliko se Splitsko-dalmatinska županija prometnula u destinaciju zdravstvenog turizma?

U Splitsko-dalmatinskoj županiji politika razvoja zdravstvenog turizma ide uzlaznom putanjom, bilo da govorimo o wellness-ponudi, medicinskim uslugama ili našim lječilištima. Zdravstveni turizam je najbrže rastuća grana turizma, a Dalmacija je idealna destinacija za njegovo razvijanje. Iako uz dugu tradiciju, kad govorimo o Splitu onda to seže u doba Dioklecijana, još uvijek ne možemo govoriti da smo prepoznati kao jaka destinacija zdravstvenog turizma. Iako imamo sve predispozicije

(destinacija, stručni kadar, mediteranska hrana, idealna klima, prirodna ljepote..) postati vodeća destinacija zdravstvenog turizma na svijetu nedostajalo je još samo da sve to upakiramo u jedno. Upravo ponutkanim time oformili smo klaster zdravstvenog turizma u našoj županiji.

Koja je uloga klastera u tome?

Glavni zadatak klastera je objediniti zdravstvene usluge i turistički sektor, te ćemo na taj način prepoznatljivim zdravstveno-turističkim proizvodima postati što konkurentniji na tržištu te jačati našu destinaciju na način da sezona, za zdravstvo i turizam, bude 365 dana u godini, jer smo idealna destinacija zdravstvenog turizma. Samo zajedničkim snagama možemo doći do željenog cilja.

Biljana Mančić | Autor : Miranda Čikotić/PIXSELL Foto: Miranda Čikotić/PIXSELL

Koliko klaster ima članica, koje usluge objedinjujete?

Danas brojimo 20 članova iz svih turističkih djelatnosti, poliklinika, zdravstvenih ustanova, hotelijera te brojnih partnera koji podržavaju ideju klastera Splitsko-dalmatinske županije.

Kakva je potražnja inozemnih gostiju za zdravstvenim uslugama u županiji? Koje usluge se ponajviše traže, odakle dolaze pacijenti, kakva je njihova dobna struktura?

Kad govorimo o potražnji za ovakvom vrstom produkta, na globalnoj razini bilježi se iznadprosječna stopa rasta. Hrvatska, pa stoga i naša županija, nisu iznimke. Interes vlada za wellness-sadržajima, zdravom načinu života i življenja, edukativnim programima o prehrani, tjelovježbi te naravno medicinskim uslugama gdje stomatologija i estetska kirurgija prednjače. O dobnim skupinama ovih gosti ne bih govorila jer je spektar ponude takav da u njega privlači sve dobne grupe.

Kakav je udio domaćih i stranih gostiju koji u županiju dolaze zbog zdravstvenog turizma?

Pojačan interes iz godine za godinom bilježimo na britanskom tržištu te stoga možemo govoriti da je zbog blizine destinacije te dobre povezanosti, nažalost samo u ljetnim mjesecima, broj stranih gostiju ipak jači u odnosu na domaćine.

Koliko je gostiju lani došlo ponajprije zbog usluga zdravstvenog turizma? Koliko dana ostaju, koliko potroše – što okvirno objedinjuje jedan paket usluga i koliko to stoji?

Raduje nas činjenica da se iz godine u godinu prosječno povećava oko 15% broj dolazaka gostiju iz sfere zdravstvenog turizma. Karakteristika gostiju je u pravilu dug oporavak te govorimo o gostima jače platežne moći. Ovisi o kojim paketima govorimo, pa na primjer wellness-paketi svoju uslugu temelje tretmanima njege lica i tijela u wellness-hotelima, a ako govorimo o medicinskim tretmanima, ipak prednjače stomatološke i estetske kirurgije, baza svakog kvalitetnog paketa je tim liječnika, boravak u hotelima na bazi punog pansiona te dodatnim sadžajim u vidu izleta, edukacija i samog dozivljaja u našoj destinaciji.

Biljana Mančić | Autor : Miranda Čikotić/PIXSELL Foto: Miranda Čikotić/PIXSELL

Na koji način u inozemstvu promovirate usluge zdravstvenog turizma koje se u županiji nude?

Najzastupljeniji smo na sajmovima Europske unije, gradimo partnerske i prijateljske odnose s našim kolegama kako bi što uspješnije odgovorili na potrebe naših gostiju.

Izrada plana i programa i želja da uključimo što više partnera u našu priču klastera Splitsko-dalmatinske županije, te rast i razvoj našeg sajma i kongresa zdravstvenog turizma koji smo održali već dva puta. Putujući po europskim i svjetskim sajmovima i kongresima, uočili smo da turoperatori koji garantiraju veliki broj gostiju žele raditi ponajviše s klasterima jer im klaster nudi sve što trebaju na jednom mjestu i na taj način omogućuje lakše i brže poslovanje.

Gdje vidite potencijale da se čvršće pozicionirate kao regija zdravstvenog turizma?

Vidim ga u novim neophodnim investicijama, rekonstrukcijama starih postojećih objekata, marketiškim kampanjama, poglavito na području dalekih tržišta kao što su SAD, Australija Novi Zeland, Kanada, Kina i Koreja, dovođenju velikih turoperatora, širenju avioponuda, edukaciji naših ljudi te velikom trudu i naporu da našu županiju stavimo na prvo mjesto prepoznatljivosti u zdravstvenom turizmu. 

RBA
INVESTIRANJE JE PRIRODNO
Kako je to živjeti pored Dunje? U svakom slučaju, potaknula me na razmišljanje – koji je moj cilj?

A1 izdvaja za Vas